Darth Wango

Darth Wango byl Wookiee z Kashyyyku, temný pán ze Sithu a vládce Galaktického impéria v zrcadlovém vesmíru. Fyzicky se příliš nelišil od svého vzoru v hlavní realitě, mistra Champbaccy, jen nikdy nepřišel o oči. Psychicky už se lišil výrazně víc, zejména tím, že místo piva pil víno.

Historie

Narodil se v Ittummi roku 85 BBY, a to jako příslušník Kurruchichovy linie rodu Chimalli. Ač byli jeho rodičové relativně chudí, o krevním dědictví se o nich dozvěděl a doufal, že mu jednou k něčemu bude. V dětství však byl odveden do Chrámu Jediů na Coruscantu a jeho mistrem se kvůli předčasné smrti Qui-Gon Jinna stal Dooku. Už jeho výcvik tak byl poněkud méně ortodoxní, ale když se pak jako rytíř přesunul na Bespin a bojoval tam proti organizovanému zločinu, nořil se stále víc a víc do temnoty. Definitivně jí propadl kolem roku 33 BBY při finálním souboji s tamní verzí Vintu Skaara a když si ho pak rada Jediů předvolala na kobereček, v obavě z trestu uprchl a ukryl se na Nar Shaddaa, kde osnoval pomstu a cvičil jednu rudovlasou šlusačku.
V následujících letech se jim podařilo stát se de facto vládci Nar Shaddaa a díky vlivu a financím se jim podařilo získat nejen hromady zbraní, ale taky nějaké ty sithské artefakty a holocrony, z nichž se Wookiee dozvěděl souřadnice Údolí Jediů. Díky velkému úsilí a spoustě štěstí se tam nakonec i dostal a jeho síla značně vzrostla, načež svůj triumf řádně oslavil a počal tři potomky se zrcadlovými verzemi Aarnyrry, Chichimeccy a Turmaliny.
Roku 23 BBY byl kontaktován svým bývalým mistrem, který už nějakou dobu pracoval pro sithského pána Darth Sidiouse, a nabídl mu místo po svém boku. Wookiee přijal, nějakou dobu vedl tajnou akademii temných akolytů na Miu Leptonis IV a hodně se toho od Darth Tyrannuse naučil, ale o své učednici mu nikdy neřekl.
I v zrcadlovém vesmíru vypukla válka klonů, ale Republika tam dostávala ještě víc na frak než v tom normálním, zejména díky přispění speciálně školených temných zabijáků ze skryté enklávy a taky díky sabotáži klonovacích center na Kaminu. Když po pouhých pár měsících došlo k obležení Coruscantu a zajetí nejvyššího kancléře, domluvil se Wookiee s hrabětem Dooku, že ho odstraní dřív, než bude moci provést svůj plán na ovládnutí galaxie, a povedlo se jim to - jednoduše v pravý čas nechali sestřelit můstek Invisible Hand i s Palpatinem a bylo.
Wookiee přijal sithské jméno Darth Wango a válka sice pokračovala dál, ale Republika byla bez vedení a v troskách. Sithové nabídli senátu příměří a dobře se bavili tím, jak jeho odmítnutí vyvolalo odpor vyděšené populace. Následně vyslali generála Grievouse coby loutku, aby na sebe nalákal co nejvíc Jediů při pokusech o jeho zabití, protože jiný způsob vyhrání války už Yodovi ani zbývajícím mistrům nepřipadal možný.
Grievouse nakonec zabil sám Darth Wango a vyneslo mu to přesně to, v co doufal - nehynoucí vděk Senátu a občanů Republiky, kteří ho navzdory protestům zbývajících členů Řádu dosadili do pozice nového nejvyššího kancléře. Jejich důvěru nezklamal, postavil Řád Jediů mimo zákon a nechal je všechny zatknout, ale rozhodně neplánoval nechat všechnu moc svému mistrovi, jak se domluvili. Darth Tyrannus byl ale naštěstí na Serennu napaden Yodou a doražen guvernérkou Karnis, takže všechno dobře dopadlo. Jessica přijala sithské jméno Darth Vodka a Darth Wango přestavěl kvantovou díru tak, že s jejím použitím ovládal populaci celého Coruscantu.
Krátce nato se musel vypořádat se svým světlejším já z vedlejšího vesmíru, které se k němu dostalo díky Peelovi a jeho portálům, ale nepřišel k úhoně, během souboje zboural Senát, jenž byl beztak navržen k demolici, pokračoval ve svých plánech a doufal, že ten drzoun dostal dostatečně za vyučenou. Pro jistotu si ale vyzvedl své tři syny, Shenza, Banzarru a Edda a začal z nich cvičit své osobní strážce a vrahouny. Rovněž si sestavil císařskou gardu, a to z ittummských berserkerů, jenom musel posekat všechny žijící členy rodu Chimalli, aby ho poslouchali. Ve městě nechal vládnout Chichimeccu, Aarnyrru odměnil vládou nad Alaris Prime a Turmalině věnoval Kwookrrr, který měla za úkol proměnit v obrovskou továrnu na Taterrrský čaj.
Své Galaktické impérium pak společně s Vodkou řídil moudře a spravedlivě, ale přesto se našli tací, co museli dělat bordel. Kromě zbývajících Jediů, kteří na něj sem tam zkoušeli spáchat atentát, ale které rychle vyhubil, k nim patřila zejména Furriosa, jeho přeživší, znovunalezená sestřenice, jejíž rebélie navzdory drsnému potírání rostla a rostla.
Pět let po nástupu na trůn se Darth Wango vydal prozkoumat Temný labyrint na Ugiva Cortax a narazil tam nejen na své známé světlejší já, ale také právě na Furriosu, která se tam za ním vydala ve snaze ho osobně zabít. K její smůle ji však labyrint úspěšně nalomil na temnou stranu a jemu stačilo jí nabídnout, že pokud se na tu rebelii vykašle a nechá ho popravit její vyšší důstojníky, svěří jí vládu nad celým sektorem Mytaranor.
O pár let později se proti němu jeho tři synové spikli a chtěli ho sesadit a nahradit, ale protože s tím dávno počítal, nedělalo mu problém je rozeštvat. Z brutálního souboje vyšel na nohou jenom Banzarra, kterého pak Wango bez váhání a obtíží usmažil blesky. Pak už vládl relativně v klidu a byl čarovný.

d20

Jedi Sentinel 7 / Sith Warrior 3 / Sith Lord 4
Affect Mind +14, Battlemind +14, Force Defense +14, Force Lightning +14, Intimidate +14, Move Object +14, Enhance Ability +10, Fear +10
Cosmopolitan (Intimidate), Combat Expertise, Track, Alertness, Power Attack, Dissipate Energy, Cleave, Weapon Focus (lightsaber), Jedi Hunter, Mettle, Summon Storm
Tainted