Daak

„Jsem Daak. Mr Daak.“
„A taky trochu debil, co?“
- pan Daak a slečna Gerda

Pan Daak byl člověk z Brandeysa, imperiální stíhací eso a jeden z pilotů zasvěcených do operace Valkýra.

Historie

Narodil se v roce 25 BBY na zapadlé planetě plné bordelů, což ho trochu poznamenalo, a jakmile mohl, narukoval do imperiální akademie na Caridě, kde si všimli jeho rychlých reflexů a dobrého zraku a rozhodli se ho přimět k nasednutí do létací rakve jménem TIE. Pan Daak v tom viděl jasnou příležitost, jak se blýsknout před samičkami, a šel do toho po hlavě. Skamarádil se tam s podobně laděným Maxem Lenico a párkrát marně zkoušel balit Gerdu, v roce 5 BBY se stal plnohodnotným pilotem a několik měsíců střídal umístění, až nakonec skončil na palubě interdiktoru Götterdämmerung pod velením admirálky Engels, která si ho osobně vybrala na základě jeho psychologického profilu.
Po akci na oběžné dráze Kashyyyku, kde otráveně bránil transportérům s otroky v útěku ze soustavy, zatímco jeho mateřskou loď bombardovala chromovaná rachotina pyrogelovými hlavicemi, byl letmo seznámen s myšlenkou puče a následujících několik měsíců strávil na Kuatu, povětšinou v simulátoru nebo na rutinních hlídkách kolem doků.
V druhé polovině srpna byl Götterdämmerung opraven a na rozkaz admirálky se přesunul na Gamorr, kde pan Daak a další stíhači od 22. 8. cvičili společně s Magory boj bez komunikace a senzorů.
Dne 28. 8. se účastnil bitvy o Karafuto a pod vlivem bitevní meditace mistra Champbaccy si připsal několik sestřelů stíhaček z Dominatrix, načež se vrátil na vlastní loď. Život najel zpátky do starých kolejí, kdy nadřízení řešili zakrytí operace Trebuchet a on se pár měsíců vesměs flákal. Admirálkou byl vyznamenání za příkladnou službu a dokonce dostal opušťák, načež navštívil rodinu na Brandeysu a strávil s ní konec roku. Po měsíci se vrátil na Götterdämmerung a 15. 4. 1 ABY byl na palubě, když byla posádka na oběžné dráze Coruscantu napadena císařovými jednotkami. Daak stihl naskočit do svého TIE a sestřelit tři nepřátelské sentinely a pět stíhačů, ale poté byl sám sestřelen a okamžitě zemřel.