Coruscant

Coruscant byla planeta v galaktickém Jádru. Ležela ve stejnojmenné soustavě, byla domovem více než trilionu bytostí a většinu jeho povrchu pokrývala ekumenopolis, která po většinu historie sloužila jako galaktický kapitol. Nacházel se tam chrám Jediů, galaktický senát a spousta dalších zajímavých nebo důležitých lokací.

Důležitá místa

Historie

Podle mnohých historiků a dalších vědců byl Coruscant původní planetou, na které se kdysi dávno vyvinuli lidé a odkud se pak rozlezli do celé galaxie.
Kolem roku 25 000 BBY tam došlo k formálnímu založení Republiky a vybudování senátu a planeta díky tomu dál bohatla a získávala na významu. V roce 8031 BBY sice padl návrh na přesunutí hlavního města Republiky na Trantor, nicméně nebyl prosazen a z dlouhodobého hlediska to bylo dobře.
Na konci války klonů se v horních vrstvách atmosféry odehrála jedna z největších vesmírných bitev, která skončila porážkou separatistů a smrtí hraběte Dooku. Krátce nato tam proběhl převrat, došlo k vypálení Chrámu Jediů a vzniklo tam První galaktické impérium.
V následujících letech odtamtud Císař terorizoval zbytek galaxie a byl čarovný.
V roce 4 BBY tam došlo k bizarní ekologické katastrofě, kdy byly metawroshyry ve všech parcích na planetě během pouhých dvou týdnů napadeny šarlatovou plísní.
Od dubna roku 1 ABY byl k jedné z orbitálních stanic připojen křižník Götterdämmerung.

Rodáci