Cortesio

„Jeden ptáček zpěváček mi pověděl, že mne pomlouváte za mými zády, což shledávám nanejvýš nevkusným, drahý pane.“
- Cortesio se zlobí

Cortesio byl zeltronský majordomus Hutta Anarada, správce Kančího hnízda. Měl mírnou nadváhu, pečlivě si holil celou hlavu a oproti ostatním Zeltronům působil poněkud asexuálně. Při výkonu své práce se snažil působit jako nejurozenější šlechtic a většinu času mluvil s tak strašlivě snobským přízvukem, že to mnohé až přivádělo k šílenství. Měl talent pro hru na flašinet, ale v dospělosti to tajil.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 39 BBY na Zeltrosu, a to do jedné z chudších rodin. V dětství si vydělával žebráním a hrou na flašinet, se začátkem klonových válek se rozhodl zkusit štěstí v té galaxii tam venku a nechal se naverbovat do Republikového námořnictva, kde působil jako spojovací důstojník. Jeho kariéra byla nedlouhá a nezářná, ještě v prvním roce války, krátce po bitvě o Bothawui, pro přílišný stres zběhl a snažil se najít útočiště v Huttském prostoru. Příliš se mu to však nedařilo, on málem skončil v otroctví a nakonec se dostal na Oarlig.

Občanská válka

Zatímco na Coruscantu probíhal převrat, Cortesio pracoval v jednom z hotelů jako pikolík a pomalu ale jistě získával jak zkušenosti s chodem takového podniku, tak kontakty na některé ne tak docela bezúhonné obyvatele planety. To se mu vyplatilo v roce 10 BBY, kdy Anarad doplňoval stavy personálu poté, co mu ho zredukoval nějaký drzý opičák. Pro nedostatečné zkušenosti s chodem zločinecké organizace byl sice jmenován pouze pobočníkem lokálním, vlastně správcem Huttova letního sídla, ale i tak to pro něj byla obrovská příležitost, kterou nehodlal pokazit. Do hlavy mu to ale stouplo hodně a on se přinejmenším na oko distancoval od většiny chudších obyvatel planety a vlastně i vesmíru a osvojil si nejeden móres bohaté smetánky.
V následujících letech, během nichž setrvával v pasivně agresivní rivalitě s majordomem přes Anaradův harém,1 si udržoval dokonalý přehled o dění na planetě a celkově byl svému pánovi hodně užitečný, ovšem bylo mu to houby platné, protože krátce před Anaradovými narozeninami došlo k incidentu, při němž z cel uniklo několik vězňů a jeden z nich Hutta i s velkou částí jeho pobočníků zabil. Cortesio byl zrovna mimo palác, protože u Barnabáše osobně přebíral suroviny na dort, a tak přežil a musel vymyslet, co dál. Nesložil se, dal si panáka a po odklizení mrtvol se se zbývajícím personálem pustil do oprav sídla v naději, že je pod sebe co nevidět vezme nějaký ten Anaradův dědic.
V roce 3 BBY se v sídle stavil Deek, jenž Huttovo kriminální impérium převzal, a Cortesio mu přísahal věrnost podobně jako prve Anaradovi. Na Yuzzemovo doporučení pak najal další personál včetně Mattaty a začal s nimi Kančí hnízdo provozovat jako rekreační středisko pro bohatou, ne nezbytně bezúhonnou klientelu. Nadále si udržoval dokonalý přehled o všem, co se na planetě šustlo, a to s pomocí sítě ptáčků zpěváčků, to jest většinou malých dětí, kterých si nikdo nevšímal a které leckdy slyšely zajímavé věci. Regiment těchto špionů posílil v roce 1 BBY komunitou Chadra-fanů z Jereku, kteří byli násilně vystěhování ze své domovské plošiny a on je tak získal velmi levně, jen za odvoz a příslib střechy nad hlavou a základního příjmu. Díky Kashyminým příbuzným měl oči a uši všude, z provozování ostrovního komplexu mu plynulo nemalé procento a on si vlastně vůbec neměl na co stěžovat.
V srpnu roku 0 ABY mu Deek do jedné z garáží nastěhoval partu povstalců, aby měli klid na chystání nějaké číčoviny, a majordomus jim byl po celou dobu úslužně k ruce. Neptal se, posílal Chadra-fany s jídlem a i když koncem měsíce zmizeli, oddechl si jen na chvíli. Na celé září se mu tam totiž vrátili, slavili velké vítězství a založili mu tam církev. Cortesio ani nadále nic nenamítal. snažil se udržet si kamennou tvář stoického hostitele a se zájmem sledoval, jak z pivovaru Kanec pod Fanoušovým dohledem roste něco mnohem většího. V následujících měsících se staral o Kodyho, jeho syna, Tamoru, Siena a další a snažil se přemluvit Kecherka, Peechpeera a další akolyty nového náboženství, aby se nesnažili zdrhnout do země zaslíbené. Uspěl jen částečně, ale pořád měl k ruce dost zvědavých Chadra-fanů, co mu nosili drby.
Když do paláce 13. 4. 1 ABY zavítal Zothar Hanak, Cortesio byl zrovna mimo ostrov a do dění se nijak nezapojil.

d20

Noble 4 / Soldier 1 / Officer 1 / Crime Broker 3
Gather Information +20, Diplomacy +16, Bluff +15, Sense Motive +15, Appraise +10, Disguise +10, Entertain (barrel organ) +10, Intimidate +10, Knowledge (streetwise) +10, Move Silently +8
Street Smart, Low Profile, Influence, Hutt Favour, Skeptical
Inspire Sympathy