corelliánský králík s burggundskou omáčkou a bylinkovými kne

Corelliánský králík s burggundskou omáčkou a bylinkovými knedlíky byl tradiční pokrm pocházející z Corellie. Pečený corellianský králik se špekem a slaninou byl podáván s burggundskou omáčkou, která se připravovala z orestované a pak povařené zeleniny zalité červeným vínem. Zahuštěná byla jíškou a nakonec propasírovaná přes sítko. Tradiční přílohou byl bylinkový knedlík, kde bylo bylinkami myšleno cokoliv od petržele po kopřivy. Jako méně pracná příloha se dalo použít bramborové pyré.

Historie

Králík po burggundsku se na Corellii vařil již od dob objevení kulinářského využití tamní populace hlodavců, ale první kuchařka, ve které byl tento recept otištěn, vyšla roku 2038 BBY.
Od roku 1651 BBY nesl králík po burggundsku ochrannou známku “národní pokrm Corellie” a recept se začal objevovat i v kuchařkách různě po galaxii. S rozšířením receptu mimo corellianský sektor dostal recept tisíce modifikací, neboť některé ingredience byly mimo světy Jádra nedostupné, někdy příliš drahé. Místo corellianského králíka se začal používat králík treranský, na některých světech dokonce myšohryz.
Roku 17 BBY hodlal tento pokrm uvařit Tonly Nyn v galaktické soutěži začínajících kuchařů. V tom mu bylo zabráněno, protože byl unesen piráty, ale pokrm pak uvařil jim, čímž získal práci jako jejich hlavní lodní kuchař.
Roku 1 ABY jej Štěkna uvařila kapitánu Křupkovi k narozeninám.