Cocotte Minute

Cocotte Minute byla Najibova loď, menší frachťák, který pohodlně uvezl čtyři osoby. Byl vybaven kvalitními štíty a zbraněmi, ale spousta ostatních systémů včetně airlocků nebyla příliš kompatibilní s jinými typy lodí.

Historie

Cocotte Minute byl pašerácký frachťák, který ještě pod původním jménem brázdil vesmír už od roku 73 BBY. Její původní majitel toho s ním nalétal mnoho, ale roku 9 BBY byl zmerčen granskými pořádkovými silami v soustavě Malastare a pro neochotu se nechat zavřít mu frachťák rozstříleli tak pečlivě, že měl co dělat, aby nouzově přistál na Malastare a utekl z vybuchujících trosek. Z lodě zbylo jen zohýbané, ohořelé šasí, které bylo převezeno na smeťák v Panjabu.
Tam na něj začátkem roku 5 BBY narazil Najib, když hledal součástky pro BOOBS, a aby se odreagoval, rozhodl se, že si postaví loď. V následujících měsících tak dal nově pojmenovanou kocábku do kupy, a to tak kvalitně, až mnozí vůbec nepoznali, že se jedná o těžce repasovaný kus.
V polovině října roku 5 BBY se Najib na Cocotte Minute dostal na Nar Shaddaa, kam ho pozval Chlouppek kvůli schůzce v Modrém Mandaloru. Během ní se Najib dozvěděl o planetě Atalay, kam se následně i s několika dalšími nováčky vydal. Tam loď zůstala v hangáru, bez zapojení přečkala bitvu a až v roce 1 BBY se znovu podívala pryč, konkrétně na Malastare. Najib na ní pak krátce po zničení Hvězdy smrti zaletěl na Nar Shaddaa, o pár dní později ji zaparkoval v hangáru Jolly Jedie a následně ji použil při cestě na Tatooine, kde musel zajistit Kirkovo úložiště citlivých dat před pádem do rukou Impéria.
O něco později vyrazil k planetě Hemer'oi II, kde došlo k sestřelu jednoho magora. Loď se tam dostala pod palbu imperiálů a byla silně poškozena, než se jí podařilo uniknout. Nějaký čas pak trvalo, než byla opravena, a a dalšího zapojení se dočkala až v srpnu roku 1 ABY, kdy na ní Najib a Kirk odletěli i s hyperprostorovými tryskami, osedlat v rámci operace Trebuchet asteroid nedaleko soustavy Urma.
Dne 28. 8. 0 ABY, během operace na asteroidu, se na Cocotte Minute nalodila nepřátelská parta několika stormtrooperů v čele s inkvizitorem a i když byla poražena, Najib byl zabit. Loď nebyla zničena díky tomu, že ji Kirk odlepil od asteroidu dřív, než dopadl na Karafuto, a později se na ni nalodili zbývající účastníci akce včetně zajaté Císařovy ruky a zběhlé Tamory. Společně pak zamířili na Oarlig, kde se loď ohřála jen chvíli, neboť ji pak Kirk vzal zpět na Jolly Jedie.
Tam ležela nějakou dobu ladem, až 21. 4. 1 ABY posloužila kapitánu Simbaccovi při cestě na Toolu, kde se ženou strávil líbánky. 1. 5. 1 ABY se cestou zpátky stavili ještě na Kotouči, když hledali Garteka Solona, ale ještě téhož dne se loď vrátila na Jolly Jedie.
V druhé polovině června posloužila několika táborníkům, kteří se pod vedením Chlouppka vyrazili vzdělávat na Heknu. Většinu času strávila zamaskovaná v lese, po návratu ji pak hrdinové využili ještě k cestě na Oarlig a pak na Tango Urilla, kde zachraňovali agentku Celestii. Tam došlo k propojení lodi s jinou a obě se pak přes Takodanu vydaly do Nirgorova pásu, kde přistály na Kompostárně.
14. 7. se Cocotte Minute znovu vydal na cestu, Chlouppek s ním navštívil Jolly Jedie, vyzvedl loď půjčenou od odboje a s oběma pak zamířil na Pevnost Boyarr. Tam se lodě rozpojily, na Cocotte Minute přistoupila Aryka Tokuso Molseny a Chlouppek s ní zamířil na Vib 3. Tam se loď bez obtíží identifikovala Kursku, přistála v menším městě a zůstala tam i poté, co byl měsíc zbaven imperiální nadvlády.