Churrova čepel

[„Nádherná zbraň, můžu si ji potěžkat?“]
- Champbacca při prvním spatření Churra i jeho mačety, 29 BBY1

Churrova čepel byla přinejmenším dvoumetrová mačeta náčelníka Churra, který s ní ochotně bránil Karrambacullek před kdejakou pakáží a občas s ní i spal. Často s ní máchal s takovou razancí, že se mu po přeseknutí cíle i s brněním zasekla do dřevěných stěn budov, ale spíš než zdrželo ho to jenom víc dopálilo.

Historie

Zbraň ukoval z chenachochanské rudy karrambacullecký vesnický kovář Krobarr v roce 404 BBY a náčelník ji dostal u příležitosti splnění zkoušky dospělosti.
Již brzy ji důvěrně poznali nejen otrokáři, ale i Champbacca, který před jejím ostřím musel od roku 22 BBY uhýbat hned několikrát.
Když byl náčelník rok před bitvou o Yavin zatýkán, bránil se odvedení do Tábora 52 tak zuřivě, že s ní zabil sedm Trandoshanů a čepel skončila zaražená ve futrech jeho pracovny tak hluboko, že ji nedokázali vytáhnout ani silní válečníci. Přirozeně z toho vznikla legenda, že kdo ji vytáhne, bude dalším náčelníkem, ale kdo ví, jak to nakonec dopadlo.

Potenciália

Možná ji za kopec let vytáhne Fichurra, na kterou bude dokonce mluvit,2 ale aktivně používat ji s největší pravděpodobností nebude.