Churr

[„Souboj! Žádné meče, žádná magie, žádné drápy. Kdo první umře, prohrál.“]
- Churr při prvním pořádném setkání se zeťákem

Churr byl Wookiee z Kashyyyku, náčelník Karrambaculleku.

Jméno: Churr
Rasa: Wookiee
Rok narození: 419 BBY
Planeta narození: Kashyyyk
Rok úmrtí: 0 ABY
Planeta úmrtí: Kashyyyk
Barva očí: černá

Vzhled

Churr vypadal z dálky trochu jako kříženec wampy a tanku. Měl bílou srst, vážil tři sta kilo a nevyšel z baráku bez své dvoumetrové mačety.
Náčelnickou tiaru nosil jen výjimečně, protože v ní vypadal jako buzerant a jeho autoritu stejně nikdy nikdo nezpochybňoval.

Povaha

Agresivní cholerik, který zřídka řekl víc jak tři slova v jedné větě. Byl extrémně ochranářský vůči vlastní rodině a dbal na dodržování tradic1, byť byly sebehloupější. V dobrém rozmaru předstíral, že neschvaluje kamarádění dětí různého pohlaví, ale Simbacca ho i tehdy bral vážně2. Při výchově dědice trůnu se nebál sáhnout po sto třicet let staré rákosce3 a dá se předpokládat, že dceru vychovával podobě. Alkoholu nijak neholdoval, ale při zvláštních příležitostech si rád pochutnal na Taterrrském čaji a nechal si na zakázku pálit Volební speciál.
V různých érách svého života nenáviděl otrokáře, pošťáky, velká zvířata, kovboje, anarchisty, puberťáky, swoopaře, máničky, Jedie, pojišťováky, kretény, hipíky, pámbíčkáře, separatisty, Ding Dong Dugs, úředníky, pejskaře, Trandoshany, Zygerriany, klony, vegany, imperiály, alkoholiky a mnoho dalších skupin.

Rodina

Otec Hurrdurr, matka Haatatitla.
Sestra Ferrmata, neteře Kerrchak a Korrak.
Manželka Tublatanca.
Dcera Erris, vnuk Simbacca a vnučka Fichurra, pravnučky Kerribecca a Barbucca.

Důležité vztahy

  • Za bratra považoval i Michurrina, kterému díky tomu Simbacca říkal strýčku4, ale který byl jenom jeho kamarádem z dětství a sourozencem eskymáckým, protože se nějakou dobu před Churrem dvořil Tublatance.
  • Zeť Champbacca, kterého poprvé potkal na oslavách Dne života v roce 29 BBY a tenkrát se mu docela zamlouval. Když se ráno dozvěděl, že to on vychlastal všechen Taterrrský čaj a poblil mu půlku sídla, sympatie byly rázem pryč a nechal ho i s jeho učednicí hnát svinským krokem z vesnice. Když se o sedm let později dozvěděl, že to byl ještě navíc taky on, kdo mu zneuctil dceru, chtěl ho rovnou zabít, což se v následujících letech zlepšilo jen mírně.
  • Relativně respektoval Jessicu Karnis, učitelku svého vnuka, protože se tato zavázala ho chránit i za cenu svého života.

Dovednosti

Mistr v boji beze zbraně nebo se svou obrovskou mačetou; Wruushi neuměl, ač se to o něm říkalo. Při vyjednávání dával přednost ukázkám síly nad sladkými řečmi, ale když na to přišlo, vlastně uměl docela slušně argumentovat.
Na svou velikost byl překvapivě rychlý, i když zdaleka ne tak jako Wyrrgy, a jeho úder pěstí z výskoku přežilo jen máloco. Jako dítě chodil často do Země stínů, kde získal nějaké ty zkušenosti s přežíváním v divočině, byl slušný stromolezec a když se rozzuřil, vztek ho jen tak nepřešel.
Byl přeborníkem na souboje v zírání5 a vyhrával je s přehledem nejen s podřízenými, ale jednou i se sochou.

Životopis

Před rozkazem 66

Churr byl už jako malý chlupáč trošku nervní, ale ochotně se od svého otce učil základy vládnutí a nějakou dobu sloužil jako člen jeho tělesné stráže. Náčelníkem se stal kolem roku 66 BBY, protože jeho otec do té doby držel otěže pevně v rukou, a krátce nato si s dcerou náčelníka vedlejší vesnice pořídil jedinou dceru. Jeho život by jistě byl jednodušší, kdyby ji nemusel hlídat jako oko v hlavě a kdyby mu ji přesto v nestřeženou chvíli o jednom Dni života nezneuctil nějaký neznámý parchant. Vnuka Simbaccu však přesto uznal následníkem trůnu a chránil ho, když se začaly projevovat jeho schopnosti v Síle. V roce 22 BBY byl lotr identifikován, když se na výzvu Erris ukázal v Karrambaculleku, a Churr ho neprodleně vyzval k souboji, který by byl s přehledem vyhrál, kdyby Champbacca v zájmu vlastního přežití nepodváděl a nepoužil Sílu k jeho omráčení.
O plánovaném stěhování následníka trůnu na Miu Leptonis IV se dozvěděl až poté, co se probral, a i když nejdřív zuřil, nakonec z vyprávění při občasných návštěvách v následujících letech uznal, že ta akademie možná nebude tak špatný nápad, když se tam učí přežívat v přírodě, šermovat a jíst hady6.
Do konce období Republiky vládl ve vesnici pevnou, ale spravedlivou rukou, odrazil několik otrokářských nájezdů a měl minimálně dvě příležitosti zabít svého zeťáka, kterému ani po docela dlouhé době nemohl přijít na jméno, protože si Erris pořád nevzal, chuligán.

Občanská válka

Krátce po rozkazu 66 chvilku přechovával Champbaccu a jeho společníky a i později podporoval odboj, jak se jen dalo. Schoval například ve skladišti pod Karrambacullekem značné množství zbraní, výbušnin, pyrogelové hlavice, Jungle Jet a trebuchet.
Zhruba rok před bitvou o Yavin byl společně s obyvatelstvem okolních vesnic násilím odveden do Tábora 52, což stálo život sedm Trandoshanů a jeho čepel byla po tomto souboji ještě několik desítek let zaražená ve futrech jeho pracovny. Byl mu nainstalován inhibiční čip a on musel okopávat kashyyycký chmel. Tři týdny po bitvě o Yavin došlo k úspěšné akci Šošonského krále, díky níž byly čipy dočasně deaktivovány, a v následné bitvě o tábor Churr při chráněný své rodiny ubil několik trandoshanských bachařů holýma rukama. Nemohl však následovat ostatní Wookie na transport a pryč z planety, do bezpečí, neboť ostraha tábora lodě duchapřítomně uzemnila magnetickými kotvami a on je šel urvat. To se mu podařilo, nicméně zpátky na loď už se nedostal, neboť ho spláchla tsunami z Impériem zničeného jezera Varf a on utonul.

Potenciália

Churr se nového režimu nedožil, nicméně podle výpovědi několika očitých svědků začal ve vyplavených troskách Tábora 52 strašit a dožadovat se pořádného pohřbu7. Ještě v den jeho smrti pak došlo k početí jeho další vnučky, která pak byla pojmenována tak trochu na jeho počest a možná zdědila jeho mačetu a vesnický trůn.

Expandované universum

Ve starém kánonu zemřel Churr zhruba rok před bitvou o Yavin, vesměs přirozenou smrtí, a jeho místo zaujal Simbacca, který se tak nestal rebelem a letku Magorů vedl jen vysloveně pro zábavu.

d20

před narozením Simbaccy
Noble 4 / Scout 3 / Bodyguard 4 / Big Game Hunter 1
Intimidate +12, Climb +10, Diplomacy +10, Jump +10, Sense Motive +10
Advanced Martial Arts, Combat Reflexes, Power Attack, Endurance, Rugged, Stamina

krátce před smrtí
Intimidate +15, Sense Motive +15, Jump +12, Climb +10, Diplomacy +10, Survival +10, Listen +10
Advanced Martial Arts, Combat Reflexes, Power Attack, Endurance, Rugged, Stamina, Improved Grapple, Improved Bantha Rush
Expert Stalker (medium [Jedi masters])