Chumbrrk

Chumbrrk byl Wookiee z Kashyyyku, interní auditor Joruna Galactic Mining a na sklonku života člen Kashyyyckého odboje.

Historie

Narodil se v roce 599 BBY v Brruntaale a měl to štěstí, že ho už jako dvouletého sebrali a odtáhli otrokáři. Než ho stihli prodat, byl zachráněn skupinou lovců odměn, a protože vidina návratu domů, kde by celý život těžil bahno, mu moc nevoněla, radši se nechal vysadit na první obyvatelné planetě, kde žebral a málem se i uchýlil ke krádežím. Než stihl propadnout zločinu, všiml si ho jeden ze zaměstnanců Joruna Galactic Mining a jakožto analfabeta ho doporučil jako brigádníka na převážení tajných dokumentů mezi budovami společnosti. Tím se Chumbrrk živil až do dospělosti a vesměs mu to vyhovovalo, ale protože se na dlouhých cestách s vozíkem občas nudil, začal si převážené dokumenty aspoň letmo prohlížet a zjistil, že se tam opakují shodné znaky. Když později prasklo, že se naučil číst, byl málem zmizen, ale na poslední chvíli dostal nabídku dál pracovat pro společnost, na trochu lepší pozici, a samozřejmě ji přijal. Jako archivář se prakticky nedostal z budovy, což ho trochu štvalo, ale okouzlil ty správné lidi svou schopností všímat si nesrovnalostí v dokumentech, a byl povýšen na inspektora a odeslán do terénu. Tam nijak neexceloval, ale to hlavně proto, že ho to bavilo a nechtěl být znovu povýšen.
V roce 511 BBY byl poslán na inspekci Baccallova stříbrného dolu na Shurru VI, a protože všechno vypadalo relativně standardně, oba se krátce po začátku inspekce napili s tím, že komplexnější kontrola bude stejně provedena při další návštěvě. O měsíc později se na měsíc skutečně vrátil a zjistil, že celý důl byl jenom tunel a že Baccalla už dávno někam pláchl i s penězi.
Pochválen za to nebyl, dalších pár století pracoval na méně rizikových zakázkách a krátce před začátkem války klonů odešel do zaslouženého důchodu. Cestoval, a to zejména po planetách ve sféře vlivu Joruna Galactic Mining, a v době pádu Republiky byl mimo sektor Mytaranor. Ještě pár let strávil venku v galaxii, ale koncem roku 14 BBY cítil, že se blíží konec, a chtěl naposledy vydechnout na rodné planetě, pročež se vrátil. Jeho loď však neměla povolení přistát, ještě poblíž mlhoviny Tyyyn se do ní pustily imperiální stíhačky a on byl až na poslední chvíli zachráněn kashyyyckým odbojem. Přesunul se na pevnost Boyarr a ačkoliv měl pořád pocit, že co nevidět umře, rozhodl se to odložit na chvíli, kdy se odboji povede vypráskat imperiály a otrokáře.
V roce 1 ABY byl stále naživu, ale pro pokročilou senilitu se nijak nepodílel na bojových operacích odboje. Rád však vyprávěl historky z mládí a Šošonský král se od něj dozvěděl některé zajímavé informace, které se hodily skupině rebelek při průzkumu dolu na Shurru VI.