chrchlovice

Chrchlovice byla pálenka z chrchlů, žížal pocházejících z Chrchlu. Měla zelenožlutou barvu, obsahovala většinou necelých 30 % alkoholu a chutnala sladce, s jemným proteinovým ocáskem a náznaky křemíku.

Historie

První zmínky o výrobě pálenky z chrchlů pochází už z doby krátce po první zkusmé kolonizaci měsíčku, to jest začátkem prvního století BBY, ale až do doby krátce před bitvou o Geonosis měla poměrně zaslouženě pověst levného druhořadého chlastu pro vyhořelé piloty náklaďáků s žížalím hnojivem.
Kolem roku 25 BBY se její výrobě začal věnovat Fanouš, jehož chrchlovice byla díky několika drobným úpravám receptury výrazně lepší a barevnější. V prvním roce války klonů mohl díky finanční injekci od Champbaccy a Chlouppka výrazně rozšířit výrobu tak, aby celou její spotřebu nepokryli právě dva dříve jmenovaní. Během války byla nejvýnosnějším produktem lihovaru Ch&Ch a dokonce bylo zaznamenáno několik pokusů o její napodobení.
Když byl lihovar krátce po převratu znárodněn Impériem, klesla produkce chrchlovice téměř na nulu až do konce roku 0 ABY, kdy došlo k jejímu obnovení v Nirgorově asteroidovém pásu. Tato nová várka sice nedokázala ani zdaleka pokrýt poptávku, ale byla vítanou náplastí na předchozí suché roky.