Chrchl

Chrchl byl malý měsíček nepojmenovaného modrého plynného obra v rovněž nepojmenované soustavě v galaktickém Jádru, nedaleko Coruscantu a Foerostu. Měl jen minimální atmosféru a žádnou vyšší vegetaci, veškerý původní život zastupovalo několik druhů lithovorních žížal, z nichž jeden se jmenoval skoro stejně jako planeta a pálila se z něj jedna z nejlepších kořalek galaxie.
Nacházela se tam tři malá města s velkou populací Barabelů, všechna tři hluboko pod zemí, kam se lodě dostávaly přistávacími tunely, a k nim ještě lihovar Ch&Ch a motorest Flus.

Historie

Vědělo se o něm už dávno před mandalorianskými válkami, ale teprve kolem roku 100 BBY byly objeveny zázračné účinky výměšků tamních bezobratlých, což spustilo první a poslední vlnu zkusmé kolonizace.
Ještě zhruba dva roky před bitvou o Geonosis bylo hlavním předmětem vývozu a ekonomiky obecně hnojivo, poté došlo k rapidnímu růstu lihovarnictví všeho druhu. Za vlády Impéria přišla ekonomická krize, neboť byl tamní líh denaturován a používán jako technický a většina palíren zkrachovala, ale po válce se snad vše v dobré obrátilo.

Rodáci