Chlupatý kaktus

Chlupatý kaktus byl lehký křižník třídy Gozanti, původně majetek IDNRA, který se po misi na Okamaru dostal do pracek kashyyckého odboje. Byl to standardní kus svého typu, v jeho výbavě byly čtyři stíhačky TIE.

Historie

Doky na Corellii opustil pod původním, jistě nekreativním označením krátce po konci klonových válek, později byl přidělen IDNRA.
Roku 0 ABY vyrazil pod velením plukovníka Tasana na Okamar, kde měl být vyzvednut zadržený Sullustan. Kromě plukovníkovy podřízené tam na něm doletěli ještě dva inkvizitoři ze sekce 9, lord Kartus a Lavarna Samoe, které posádka nabrala cestou jako posily pro podezření, že by zadržený mohl být uživatel Síly.
9. 8. přistála loď v docích okamarského hlavního města, důstojníci se účastnili banketu, inkvizitoři řešili vězně a křižník mezitím kromě dvou pilotů hlídala desetičlenná posádka stormtrooperů, kteří se stali prvním cílem útoku bandy anarchistických šmejdů. Postupně je zlikvidoval Kody-Kann Tonewy s podporou Lassilly Theemu a loď byla po obsazení použita Champbaccou jako barikáda, aby z planety na lodi v sousedním stání neprchli utíkající inkvizitoři. Během tohoto manévru lehce ohnul přistávací vzpěry, ale loď byla nadále plně funkční.
Po akci se na ni všichni nalodili, Chlouppek tam donesl i raněného Zeema a společně vyrazili pryč z planety. Na počest mrtvého lorda Kartuse ho překřtili na Kaktus, cestou Neznámými regiony se ještě stavili na asteroidu 1138-Marvin, aby ho pořádně prohlédli, a pak už zamířili k nedaleké planetě Atalay. Úspěšně proletěli mlhovinou a zachránili Růžového sršně.
Kolem cílové planety loď chvíli kroužila, pak naložila něco přes dvě stovky přeživších tamní občanské války a po dalších peripetiích s Bílým tesákem vyrazila k mlhovině Tyyyn.
Tam ji únosci věnovali Šošonskému králi i s bratrem, Zeemem a uprchlíky, načež ji Šošonský král zapojil do hlídkování v okolí Pevnosti Boyarr.