Chlouppek a krystal šílence

[„Kurva, teď abychom si nadělali zásobu baziliščích zubů.“]
- Champbaccovo zhodnocení mise

Chlouppek a krystal šílence: 13. 8. 0 ABY
Kdo se zúčastnil: Champbacca, Chlouppek, Fidorkka, Kody-Kann Tonewy, Lassilla Theemu, Rox, Voh-Jin Sanseator Misto
Místo určení: hyperprostor, trasa Ootmian Pabol směrem k Nar Shaddaa, okraj Huttského prostoru, paluba Růžového sršně

Úvod do děje

Hrdinové po předchozí akci vyložili Wyrrgyho a jeho krámy na Pevnosti Boyarr a vraceli se do civilizace, protože měli důležitější věci na práci, nicméně palubní bar Sršně byl zásoben jen mrzce soudkem sullustánského ginu, k němuž ani neměli tonic, a tak se začali nudit. Z Wyrrgyho deníků toho pro specifické šifrování moc nezjistili, a tak se vrhli do zkoumání světelného meče, který si vezli s sebou a který vyzařoval podivnou, zlou, nepěknou auru.

Detaily

13. 8. 0 ABY

07:03 Růžový sršeň překročil hranice Huttského prostoru, gin byl vypit, bar zel prázdnotou. Champbaccovi s Chlouppkem se však ještě nechtělo spát, a tak se rozhodli, že se pustí do očišťování krystalu v temném meči, který našli ve Wyrrgyho bedně s veteší. Fidorkka je sledovala, těšíc se, že jim to třeba bouchne do ksichtu, Kody v kumbále vysvětloval Lassille výhody členství v parsekovém klubu.
07:05 Wookiové položili meč na stůl ve společenské místnosti a začali se připravovat na rituál.
07:07 Přidal se k nim Kody, ptal se, co dělají, a po vysvětlení se k nim přidal, protože něco podobného se chtěl naučit taky. Lassilla si ve své kajutě zapnula počítač a kontrolovala poštu.
07:09 Champbacca s Chlouppkem se začali soustředit na očišťování krvácejícího krystalu, ale tím probudili jednu z relikvií smrti a upoutali na sebe pozornost strašlivého Strážce vědění, který nebyl tak mrtvý, jak si někteří mysleli. Okamžitě je vyrušila sílící aura temné strany. Vyzařovala z meče, Chlouppkovi byla povědomá a Kodyho s Fidorkkou ovlivnila natolik, že ztratili vládu nad vlastními těly. Rox se v nich během vteřinky zorientoval a začal jejich prostřednictvím zjišťovat, co se děje a kde je. Jakmile pochopil, že se mu povedlo ovládnout jednoho z mužů zodpovědných za jeho smrt a že další dva se nachází poblíž, zeptal se jich, kde je Wyrrgy, načež se začal sápat po meči.
07:10 Champbacca mu slušně odpověděl, že u jeho mámy, vole, a doporučil Chlouppkovi, který se zbraně zmocnil jako první, vyhodit ji z lodi. Ten se kolegy obratem zeptal, má-li ještě u sebe granáty s uspávacím plynem, a protože měl, oba si nasadili dýchátka a on zamořil kajutu plynem. Z granátů.
07:11 Kody byl plynem zasažen a uspán, Fidorkka pouze zasažena a vytočena. Chlouppek utíkal i s mečem k přechodové komoře, se svou posedlou milou v zádech. Hodila po něm vyrvanou židli, leč minula a jen zásluhou nízké kvality projektilu neprorazila díru v trupu.
07:12 Champbacca zkontroloval životní funkce Kodyho, zjistil, že temná aura z něj zmizela a že obrat ho o zbraně ještě nemůže, a vyrazil za kočkující se dvojicí do chodby. Za nejbližším rohem mezitím Chlouppek podrazil Fidorce nohy a bral ji do kravaty, což se neobešlo bez rvačky a krvácení z čumáku toho menšího z nich. Lassilla v kajutě zcela vyrovnaně hledala práci.
07:13 Ačkoliv se Rox v těle gladiátorky pokoušel o úskok a útok ze zálohy, přítomný slepec ho prokoukl, zalehl jí nohy a Chlouppek ji nadále držel. Champbacca pak Fidorkku uspal kontaktní hypnotickou sugescí, kterou měl nacvičenou ze svých dávných setkání s Churrem, a bylo po boji.
07:14 V chodbě se objevila průhledná silueta, v níž Chlouppek poznal Roxe, jen mu od minula chyběl nos. Znovu se jich ptal, kde je Wyrrgy, a přidal dotaz nový, zda si myslí, že je po všem.
07:15 Champbacca projevil zájem vědět, co je to za píčuse, ale Chlouppek správně pochopil, že není čas na řeči, a pustil se do urychleného, nepříliš šetrného rozebírání meče, z něhož oba cítili silnou temnotu. Rox nadále žvanil a sliboval pomstu všem svým vrahům, z nichž to momentálně slyšel jen jeden. Už s prvním křupnutím v meči však viditelně slábl.
07:16 Destrukce meče byla dokonána, Rox ještě chvíli hudroval a pak zmizel. Champbacca poznal, že krystal nemá cenu zachraňovat, a doporučil ho prostě i s ostatky meče nacpat do torpéda. Voh-Jinovi bylo interkomem doporučeno, ať si zavře kokpit, pokud nechce, aby se mu tam dostal plyn.
07:18 Champbacca s Chlouppkem znovu zkontrolovali Kodyho a Fidorkku, odtáhli je na lůžka a spustili program na odsávání škodlivin z paluby. Jakmile se vzduch začal čistit, dohodli s Voh-Jinem změnu kurzu k nejbližší černé díře a připravili torpédo s ostatky meče, nicméně ještě neprobírali nic citlivého, kdyby náhodou Rox svůj odchod jenom předstíral.
Po zbytek cesty k černé díře monitorovali spící kolegy a Chlouppek Champbaccovi konečně vypověděl všechno, co o Roxovi věděl. Rovněž začal vymýšlet, co říct Fidorce, aby ji hned po probuzení zase nenasral. Lassillu, která byla celou dobu zavřená v kajutě, chtěli poslat udělat sendviče, ale protože si včas vzpomněli na její zálibu v jedech, radši to nechali být a ona si šla dát sprchu.
11:37 Vyskočili z hyperprostoru nedaleko černé díry, odpálili torpédo a nechali ho detonovat kousek před horizontem událostí. Následně kontaktovali Kanryho, aby preventivně všechny Wyrrgyho věci zamrazil do karbonitu a schoval je někde daleko. A rovnou od něj zjistili, že v době řádění Roxe na palubě Wyrrgy nevykazoval žádnou neobvyklou aktivitu.
11:45 Skočili do hyperprostoru a pokračovali v cestě na Nar Shaddaa.

Následky

Hrdinové měli jasno, že Rox svou domnělou smrt přežil, na Kawenu a další uprchlíky z Atalay padl stín podezření, že jsou jím posedlí také, a příslušníci odboje měli za úkol je důkladně hlídat. Wyrrgyho smetí bylo zamrazeno do karbonitu a posláno dál od pevnosti, Roxův meč byl komplexně neutralizován.
Bylo zjevné, že až vyřeší důležitější věci, nečeká skupinu toužený odpočinek, nýbrž další zachraňování kosmíru.