Chenachochan

Chenachochan byla hornická vesnice na Kashyyyku. Stála na povrchu pod kořeny wroshyrů a její obyvatelstvo se živilo téměř výhradně těžbou rudy z jednoho tamního dolu. Nejbližšími městy byly Tunnatutikan na jihovýchodě a Ittummi na severu. Na jihu ležel obávaný les Rraholec.

Historie

Vesnici založil v roce 1112 BBY prasoudruh Marrx, který tam chtěl po prohrané válce s Appachi a dlouhém putování lesem vybudovat utopii pro svůj rod a družinu. Stal se nejen prvním soudruhem náčelníkem, ale také prvním manželem vesnice, když si krátce po jejím založení vzal svou dlouholetou poradkyni Krrupku. Osadníci se rychle naučili rubat snadno přístupné žíly ušlechtilých kovů a společnou pílí vesničku zvelebovali, ale protože se k nim nikdo moc nehlásil, na status města se nikdy nevyšvihli. Čile však vyváželi kvalitní rudu, která mohla místy směle konkurovat té z Mzzinchaleftu, nejen do okolních měst, ale i do relativně vzdáleného Karrambaculleku. U příležitosti stého výročí založení vesnice došlo v jednom z dolů k závalu, baníci nemohli fárat, a tak založili fotbalový klub Fárač. O rok později byla málem přejmenována na Marrxstadt, na počest čerstvě zesnulého prasoudruha, leč nepovedlo se to prosadit.
Po pár stoletích začala ruda docházet, horníci museli kutat hlouběji, význam vesnice dále upadal a soudruzi nacházeli smysl života ve fanatické podpoře svého podprůměrného fotbalového klubu. Dokonce i Ďura, jediná tamní hospoda, byla zavřená už nějaký čas před válkou klonů.
Krátce po vyhlášení rozkazu 66 se tam stavil Champbacca, aby obyvatele varoval před zradou klonů, ale ti místo toho radši sledovali zápas a během chvíle ho nařkli, že fandí Hromosvodům ze Zhamberrka. Se štěstím uprchl, ale Pellebacca tak dlouho prudil republikovou linku s žádostmi o okamžité prošetření takového skandálního porušení bezpečnosti, až bylo rozhodnuto, že je bezpečnější a efektivnější celou vesnici srovnat se zemí. Rozkaz vykonal venator Yures jediným přesným výstřelem.
Za okupace byla z kráteru pomocí otroků dobývána ruda pro imperiální válečnou mašinérii, ale nejednalo se o střežený tábor a Kody-Kann Tonewy, Rou D'Rixx a Furriosa tam po získání kódů z interdiktoru Götterdämmerung zvládli přistát relativně nepozorovaně a povedlo se jim dokonce dočasně deaktivovat inhibiční čipy zbývajících horníků. Darovali jim vysílač, který čipy rušil, a doporučili jim prchnout do lesa.
Vesnička tím definitivně zanikla a už o dvacet let později byl problém vůbec lokalizovat místo, kde ležela, protože kráter definitivně zarostl vegetací.

Rodáci