Channakya

[„A tohle si dobře zapamatujte, to musíte vědět, i kdybych vás probudila o půlnoci!“]1
- Channakya před nastoupenou třídou

Channakya byla Wookiee z Kashyyyku, učitelka v Karrambaculleku. Byla strašně chytrá a nejednou zastupovala vesnici v matematické olympiádě, ale taky tak pozoruhodně nepohledná, že to mnohé až zaráželo.

Historie

Narodila se v roce 311 BBY a už jako malá se chovala trochu přestárle. Neměla nicméně nejmenší problém splnit pedagogické minimum a převzít po své předchůdkyni celou základní školu, a to už někdy kolem roku 200 BBY. Od té doby učila základy všeho všechna mláďata ve vesnici bez výjimky, takže mezi její žáky patřila i pozdější pomocná učitelka Erris a její syn Simbacca.
V roce 37 BBY se jí narodil syn Baloo, což spoustu vesničanů strašně zmátlo. Kromě jeho výchovy ji pak značně zaměstnávaly také pokusy umravnit vesnického ničemu Frayyra, v roce 29 BBY byla jediná, kdo zkoušel vesničanům rozmlouvat házení oštěpů po zdrhajícím cizákovi a jeho učednici. Válku klonů přečkala ve vesnici, aniž by se o dění venku jakkoliv zajímala.
V roce 5 BBY byla lapena otrokáři, odvedena do Tábora 52, vybavena inhibičním čipem a upracována k smrti při okopávání kashyyyckého chmele.