Champbaccův záložní světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Champbaccův záložní světelný meč

Champbaccův záložní světelný meč byla druhá zbraň mistra Champbaccy. Vyzařoval modrou čepel a ačkoliv byl označován jako záložní, využíval ho majitel spíš jako druhý současně s mečem hlavním.

Historie

Tělo meče poskládala Yari po návštěvě Ilumu v roce 67 BBY, Champbacca ho od ní dostal po jejich souboji na Aargonaru, aby měl pro radu důkaz, že je mrtvá. Rada mu pak doporučila si jej ponechat, jako připomínku nebezpečí temné strany. Meč
Champbacca do něj obratem vložil vlastní krystal z Ilumu, který našel už během sběru v roce 78 BBY a který stačilo prohodit s tím původním. Meč se v jeho prackách dočkal prvního ostrého použití při misi s Koro Koonem a Champbacca jej aktivně používal až přibližně do začátku války klonů. Krátce po bitvě o Geonosis dospěl k názoru, že jedna zbraň je tak akorát, a používal ho hlavně při výcviku Orn Zhar, která se chtěla učit formu jar'kai.
V roce 22 BBY vrátil tělo meče původní majitelce, která posílila profesorský sbor tajné enklávy na Miu Leptonis IV. Ta si do něj nejprve musela pořídit náhradní krystal z novových dolů pod základnou, ale v roce 21 BBY se jí vrátil ten původní, a to ve velmistrových dudách, do nichž ho Champbacca ještě v Chrámu ukryl na horší časy. Yari pak meč sice nosila, ale prakticky nepoužívala, a když ji začátkem roku 14 BBY na Nar Shaddaa sestřelili lovci, byl nenávratně zničen.