Champbaccův světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Champbaccův světelný meč

Champbaccův světelný meč byla hlavní zbraň mistra Champbaccy, kterou si tento vyrobil v roce 78 BBY na palubě lodi Crucible. Neměl žádné dřevěné komponenty, ač to profesor Huyang učedníkovi při stavbě navrhoval. Meč vyzařoval fialovou čepel a prošel si nesčetným množstvím úprav a oprav, díky nimž měl po roce 22 BBY výrazně delší rukojeť, nicméně nikdy nedisponoval druhou čepelí, protože to jeho majitel považoval za zbytečně nebezpečnou frajeřinu. Místo toho si krátce před rytířskými zkouškami opatřil meč druhý a celkem dlouho je používal oba naráz. Od konce války klonů tvořil část prodloužené čepele odjímatelný světelný meč temné Jedi Siony, který se dal v případě potřeby odpojit a používat současně s hlavním.
Krystal v jeho jádru nepocházel z planety Ilum, nýbrž z přívěsku, který Champbacca už jako mládě našel v rozvalinách akademie rytířů Jedi nedaleko svého rodného města na Kashyyyku. Meč se dočkal prvního ostrého použití při misi v dolních patrech Coruscantu, kde tehdejší učedník poprvé potkal svého budoucího mistra, a Champbacca jej aktivně používal až do svého exilu po zabití Algernnon de Bray v roce 14 BBY.
Pak ho nějakou dobu všemožně schovával, po získání Palpatinova palce ho rozebral a zakomponoval do přístrojů na palubě a modelů imperiálních lodí ze šrotu. Sem tam si ho zkusmo složil a zase rozebral, aby to nezapomněl, a po dalších čtrnáct let ho využíval jen minimálně, například když se bránil útoku stína Ruukiho.

Potenciália

Dá se předpokládat, že později po něm sáhl znovu, zejména když se mu do rukou dostal holocron z Ittummi a on se pod dohledem Aywen Aisling začal věnovat umění jedijských mistrů řemeslníků.