Chains of Freedom

Chains of Freedom byl otrokářský křižník třídy Brezak. Do jeho podpalubí se v klidu vešlo až dva tisíce otroků, kteří v tamních dílnách dnem i nocí produkovali zboží pro cech otrokářů. Často byla k vidění na oběžných drahách planet v Huttském prostoru, kde jí nehrozilo obtěžování ze strany Republiky.

Historie

Chains of Freedom opustila suchý dok na Zygerrii roku 201 BBY a od začátku měla jediný účel - koncentrovat otroky a využívat je v tamní manufaktuře čehokoliv, co zrovna venku v galaxii letělo, zpravidla moderní telekomunikační techniky.
Roku 87 BBY cech koupil dva nové otroky od Rudých raubířů, Wyrrgyho a Tollbrrema. Tollbrrem byl za opakované pokusy o útěk hned v následujícím roce popraven, Wyrrgymu se v roce 84 BBY díky lsti Hutta Gromby podařilo osvobodit a následně povraždil téměř celou posádku cechu otrokářů. Následně přetížil lodní reaktor, který po pár minutách explodoval a vyhodil loď do povětří. S lodí vybuchlo i všech 1600 otroků, kteří byli tou dobou na palubě. Přežil jen otrokář Narr Assheng, jenž se navzdory zraněním, která mu Wyrrgy způsobil, stihl doplazit do únikového modulu.