Černí ohaři

Černí ohaři byla třináctičlenná letka vemírných stíhačů, spolužáků z Corellianské letecké akademie. Ohaři se pravidelně scházeli ještě dlouho po absolvování akademie a podnikali společné akce, kdy pomáhali konvojům či lovili piráty nebo otrokáře. Neomezovali se pouze na vesmírné souboje stíhačů, ale aby mohli osvobozovat případná rukojmí a otroky, pouštěli se i do naloďovacích operací.

Historie

Letka byla založena v roce 77 BBY na Corellii, a to studenty Corellianské letecké akademie. Stalo se tak po výcvikovém letu, který se změnil v bojovou misi, při níž zemřeli tři jejich spolužáci. Jedním ze zakládajících členů byl Wyrrgy.
Roku 70 BBY porazili pirátskou skupinu Habar, která terorizovala planetu Capza.
V roce 64 BBY zaútočili na jachtu huttského otrokáře a osvobodili jeho otroky, mezi nimi i Marryho Joliko.
Roku 63 BBY vyřídili stavební povolení a vybudovali základnu na planetě Yag'Dhul. Následně začali fungovat na plný úvazek.
Roku 29 BBY byla základna zničena žoldáky, několik členů letky při obraně padlo. Základna však byla obnovena a piloti pokračovali ve svém úsilí.
Roku 27 BBY proběhla poslední společná akce, při které rozdrtili pirátskou bandu Krvavej flek a zajali Lurpaka Joliko. Cestou z bojiště zachytili signál další pirátské bandy a rozhodli se na ně rovněž vlítnout. Bohužel pro ohaře ale napadl Rudé raubíře a z následného masakru vyvázl živý jeden jediný pilot, Wyrrgy.

Členové

  • Ohař 1, † 27 BBY
  • Ohař 2, † 27 BBY
  • Ohař 3, † 27 BBY
  • Ohař 4, Guspo, † 51 BBY
  • Ohař 5, † 27 BBY
  • Ohař 6, Da'Andris, † 29 BBY
  • Ohař 7, Kandrrem, † 68 BBY
  • Ohař 8, Vusda, † 29 BBY
  • Ohař 9, Axem, † 47 BBY
  • Ohař 10, Suman, † 29 BBY
  • Ohař 11, Wyrrgy, v komatu!
  • Ohař 12, † 27 BBY
  • Ohař 13, † 27 BBY