Černé zlato

Černé zlato: 12. 8. 1 ABY
Kdo se zúčastnil: Fidorkka, Pája, Shoran
Místo určení: Střední pás, sektor Mytaranor, soustava Kashyyyk, Kashyyyk]

Úvod do děje

Fidorkka na Opilé mouše navštívila Pevnost Boyarr, aby se Kanryho optala, co přesně provádí její milý, ale žádné novinky nezjistila. Kanry se však dozvěděl o havárii cisterny s Kokafolou, jejíž náklad by mohl alespoň dočasně vyřešit problém s morálkou odboje, která začala klesat v důsledku docházejících zásob rumu.
Shoran s Pájou se přihlásili jako dobrovolníci a Kanry jim věnoval jednu z trandoshanských bárek i s kódy, aby neměli problém se dostat skrz blokádu. Fidorkka se rozhodla letět s nimi, protože to vypadalo jako ideální příležitost, jak se vyzuřit.

Detaily

12. 8. 1 ABY

13:11 Skupina zasedla k obědu s taktickou poradou, v rychlosti se seznámila a začala studovat holomapu místa zřícení.
13:33 Plán byl hotov: proletí blokádou, okouknou zřícenou cisternu a uvidí, jestli je reálné ji opravovat, nebo bude lepší drahocenný náklad přečerpat. Měli se vydávat za trandoshanské lovce, k čemuž měli odpovídající bezpečnostní kódy.
13:35 Pája si šel sbalit vercajk, Shoran zbraň, sekeru a jídlo na tři dny a Fidorkka zaběhla pro svou výbavu na Mouše.
13:44 Všichni tři se sešli v hangáru, kde začali na trandoshanskou bárku s asistencí přítomných odbojářů nakládat nádrž, čerpadlo a pár desítek metrů hadic.
14:10 Nakládka byla úspěšně ukončena, výsadek se nalodil, Pája sedl k řízení a odstartoval.
14:30 Loď opustila mlhovinu Tyyyn a zamířila ke Kashyyyku.
14:45 Posádku kontaktovala kontrola na blokádě, Pája odeslal kódy a sdělil účel návštěvy.
14:46 Povolení bylo ověřeno a schváleno, loď zamířila k jižnímu kontinentu.

15:13 Loď se ocitla na souřadnicích posledního známého výskytu cisterny, Pája žhavil senzory, Shoran s Fidorkkou koukali z okna.
15:16 Objevili narušení vegetace a díru v pásmu nízkých wroshyrů. Zamířili blíž.
15:18 Senzory zaznamenaly loď, ale na přesnější diagnózu bylo třeba přiletět blíž. Tunel, který si svým pádem do stromů vysekala, byl jasně zřetelný, ale na jeho dno nebylo vidět, ač tu wroshyry nebyly vyšší než pár stovek metrů.
15:20 Pája se pokusil letět dál, ale už po pár desítkách metrů byl tunel plný pavučin a klon tedy projevil obavu, že by to nemuselo dělat dobře nasávání motorů.
15:22 Bárka zaparkovala na první dostatečně masivní větvi a Shoran s Fidorkkou vylezli ven, ozbrojeni a připraveni.
15:29 Dvojice překonala čtyři sta metrů, což obnášelo šplhání, chůzi i skákání. Oba si byli vědomi, že je něco víceokého sleduje.
15:30 Oba chlupáči si periferně všimli, že se na ně něco pomalu snáší. Shoran uskočil a přes hledí pušky sledoval okolí. Fidorkka zůstala tvrdohlavě stát a nastavila nad sebe svůj meč.
15:31 Wyyyschokk, který na dvojici seskakoval, se nabodl na čepel a byl okamžitě mrtvý. S jeho smrtelným výkříkem ze strany vyběhli další dva. Shoran je pokropil a bylo po nich.
15:32 Z druhé strany, než kam střílel Shoran, vyběhli další čtyři pavouci. Fidorkka je začala krájet hlava nehlava.
15:33 Ze Shoranova směru se ukázalo dalších šest pavouků. Shoran šikovně ustřelil větev, po které šplhali, a čtyři z nich spadli dolů na zem. Zbytek pak Wookiee ustřílel dřív, než se k němu dostali.
15:34 Bylo po boji, Fidorkka si odsekla jedno kusadlo jako trofej. Shoran vzpomínal, jestli se pavoučí sekret nedá využít k maskování, ale uvědomil si, že jsou na to Wyyyschokkové moc chytří, a dali se opět na cestu.
15:40 Dvojice se dostala až na zem a dvě stě metrů před sebou spatřili zadek cisterny. Cestou k ní si ale všimli, že nalevo od trasy se leske něco zajímavého.
15:41 Fidorkka odsekala pavučiny a ocitla se na nevelké mýtině, na jejímž druhém konci se nacházela hromada kostí a společně s kostmi i nějaké lesklé zbraně. Podívala se na Shorana a ten souhlasil, že to za bližší prozkoumání stojí, ale upozornil i na obrovského tygrovaného wyyyshocka, který visel na pavučině nad mýtinou.
15:42 Fidorkka se v plné rychlosti rozeběhla za meči. Pavouk si pohybu všiml, pustil se a dopadl na zem, až se jim otřáslo pod nohama. Shoran začal střílet, ale jeho střely se odrazily od pavoučí kůže.
15:43 Fidorkka utíkala, co jí síly stačily, ale do zad ji trefil flusanec pavučiny, která ji celou omotala, a ona tak padla hubou do mechu. Začala se zmítat a pokoušela se pavučinu přetrhnout, ale byla na ni moc silná. Pavouk ji zatím doběhl a pokusil se ji napíchnout na nohu. Fidorce se však podařilo včas odvalit.
15:44 Shoran si popoběhl a chtěl znovu střílet, ale šlápl na klouzka a jeho výstřel zmizel někde v lese. Fidorkka propadla zuřivosti, pavučinu přetrhla jak cukrovou vatu a začala rubat pavouka ho hlavy. Ten se ji pokusil přecvaknout kusadly, ale Fidorkka byla rychlejší a on cvakl do prázdna.
15:45 Shoran tentokrát dával pozor na houby, po doběhnutí na pozici zamířil a trefil wyyyschokka do zadku tak pěkně, že z něj začala vytékat hemolymfa. Wyyyschokk se pokusil ještě čutnout Fidorkku svým tělem, ale ta uskočila a rozmlátila pavoukovi mečem hlavu, jako by třímala kyj.
15:48 Fidorkka přestala mlátit do mrtvoly a Shoran se odvážil přiblížit k ní blíž jak na deset metrů.
15:50 Fidorkka preparovala kusadla jako trofej a zahodila svou předchozí. Shoran si taky jedno vzal a šel zkontrolovat zbraně. Našel sadu nějakých fajnových mečů a také jeden světelný.
15:54 S úlovkem došli k cisterně. Našli dva mrtvé piloty, civilisty z nezávislé přepravní společnosti.
15:56 Diagnostika odhalila, že byl vypálený stabilizační článek a po výměně bude cisterna opět pojízdná. Shoran zavolal Pájovi, zda by neměli takový článek v bárce. Pája jim poradil podívat se v kabině, že by tam mohly být náhradní.
16:03 Dvojice našla náhradní články a s Pájovou pomocí na dálku se jim povedlo je vyměnit. Shoran obral mrtvoly o identifikační karty, Fidorkka je vyhodila ven a pokusila se vycouvat.
16:04 Pokus byl rychle vyhodnocen jako nevydařený, o další se Fidorkka nechtěla pokoušet a Shoran jí to nezazlíval.
16:05 Shoran s Fidorkkou se i s meči vraceli pěšky do bárky.
16:30 Zatímco Fidorkka hlídala bárku a prohlížela si meče, Pájá se Shoranem se vrátili zpět k cisterně a klon se usadil k řízení.
16:35 Pájovi se podařilo vycouvat a Shoran při cestě v přihrádce našel rozpis jízd nebožtíků pilotů. Trojice se rozhodla, že cisternu nechají schovanou tady, protože by důstojníkům na blokádě asi těžko vysvětlovali, proč s ní musí letět z planety. Bylo ujednáno, že co můžou, to přečerpají do bárky a pro zbytek se vrátí příště.
17:03 Maximum Kokafoly bylo přečerpáno do bárky a Pája se vydal pryč z Kashyyyku, směr Pevnost Boyarr.

Následky

Kashyyycký odboj získal kýženou vzpruhu pro morálku a k tomu ještě informaci o tom, jak bude Impérium zásobovat Kokafolou některé své državy, například Mimban.
Fidorkka si ponechala nalezený světelný meč neznámého rytíře, který byl sice nefunkční, ale krystal se v něm stále nacházel, a tak se třeba mohl v budoucnu hodit. Historické meče odevzdali odboji, až na jeden, který později předala Krobarrovi, aby jí z něj něco ukoval.