Cebbar Dor

[„Cebbare, ty sráči malej, koukej otevřít, potřebuju poradit s účetnictvím!“]
- Champbacca se lstivou lstí pokouší přimět Cebbara, aby otevřel dveře

Cebbar Dor byl míšenec z Bespinu, profesionální lotr. Měl namodralou kůži, v pozdějším věku slušné jmění a jeho největší devizou byla vysoká přizpůsobivost.

Historie

Narodil se roku 61 BBY v Oblačném městě, a to jako následek znásilnění rezidentní lidské pracovnice administrativy tibannové rafinerie jedním pantoranským lotrem ze Zorbova paláce. Tuto skutečnost přitom ze strachu tajila až do porodu, kdy však jejímu manželovi z barvy novorozencovy kůže došlo, že něco není v pořádku. Zatímco matka pak Cebbara vychovávala dle svých nejlepších schopností, otec se s tím nikdy nevyrovnal a dával mu jeho původ průběžně sežrat.
Když mu bylo patnáct, snil Cebbar o tom, že se stane módním návrhářem se specializací na klobouky, ale jeho matka nečekaně zemřela, otec ho vyhodil z domu a on se tak uchýlil ke zločinu.1 Jeho úspěšnost zpočátku nebyla velká a sotva se uživil, ale sbíral zkušenosti a postupně se od přepadání turistů v temných uličkách přeorientoval na kreativní účetnictví. To už ho uživit dokázalo, zejména protože pracoval pro některé větší živly včetně Hutta Zorbo, ale s jídlem rostla chuť a on se začal pouštět i do nebezpečnějších akcí.
Roku 35 BBY se pokusil provést atentát na senátora za sektor Anoat, ale byl včas zastaven planetárním pozorovatelem a jeho neoficiální učednicí. Aby ho potrestal, nechal ho Champbacca pět týdnů kroužit v meteorologickém balónu kolem města a přemýšlet, ale poněkud se to minulo účinkem a Cebbar místo toho plánoval další nekalosti.2
Krátce před vypuknutím války klonů se pokusil obohatit násilným přebráním několika nalezišť plynu poblíž Oblačného města. Jejich původní majitel si ale stěžoval a na místo byli vysláni mistr Jedi Kerm Desert a jeho padawan Orn Zhar, přičemž první jmenovaný byl brzy po přistání zabit Cebbarovými droidy.
Měli rozkazy zabít i učednici, ale do věci se opět vložil Champbacca a Cebbar byl po krátké konfrontaci zatčen a tentokrát už předán místní samosprávě. V následném soudním procesu začaly na světlo světa vycházet jeho nejrůznější zločiny, ale odsouzen nebyl, neboť ho v cele předběžného zadržení zabil jeden ze Zorbových agentů, aby náhodou výměnou za nižší sazbu nepráskl něco na jeho pána.