Carida

Carida byla planeta ve stejnojmenné soustavě v Koloniích. Oproti galaktickému průměru měla téměř dvojnásobnou gravitaci a dala se tam najít celá řada terénů, od polárních ledovců až po deštné pralesy.

Historie

Planeta byla poprvé osídlena kolem roku 12000 BBY, a to pod původním názvem Ord Carida. Sloužila jako regionální zásobovací centrum pro republikové lodě a po staletí se vyvíjela. Pro vysokou gravitaci a pestrou škálu terénů tam byla vybudována vojenská akademie, kde byli cvičeni a zocelování republikoví vojáci.
V roce 1002 BBY tam byla založena regionální pobočka pivovaru Duff. Její správce však nikdy nenapadlo pokusit se využít tamní gravitaci k něčemu zajímavému a využili pouze výhodnou pozici planety k zásobování okolních světů levným pivem.
Po klonových válkách se z obyvatel planety stali nadšení podporovatelé nového režimu a tamní akademie získávala na významu a prestiži, zejména díky výcvikovému programu stormtrooperů. Nadále tam ale byli školeni i příslušníci jiných vojenských složek včetně pilotů a důstojníků.

Rodáci