Cae Vitthar

„Nejsem maličká, jsem Cae.“
- Cae při prvním setkání s Wyrrgym

Cae Vitthar byla k Síle citlivá Togruta, studentka v enklávě na Miu Leptonis IV.

Jméno: Cae Vitthar
Rasa: Togruta
Datum narození: 3. 3. 33 BBY
Planeta narození: Generis
Barva očí: zelená
Frakce: Duhoví rytíři, Tetragon,
později Křupkový odboj
Mistr: Šedý Šum

Vzhled

Cae byla už jako dítě prcek a každý závan větru s ní pořádně mával, což jí zůstalo i v dospělosti. Absenci v podstatě jakékoli fyzické síly jí ale příroda bohatě vynahradila mrštností a rychlostí. Její pokožka byla lehce nafialovělá, oči pak zelené. Růžky jí začaly růst až později, ale dočkala se. Když si zrovna nehlídala svoji imidž, hrál jí na rtech šibalský úsměv a v očích bylo vidět dychtivý svit.

Povaha

Přestože vyrůstala v pro Togrutu netradičním prostředí, její povaha měla možná až překvapivě spoustu typicky togrutských rysů. V prvé řadě byla Cae týmový hráč, přestože nedostávala příliš příležitostí, aby to mohla dokázat. Byla loajální, své vlastní zájmy zpravidla ochotně podřizovala zájmům „kmene“ a boty by si nazula snad jedině kdyby ji někdo bičem dohnal až na Hoth. Byla chytrá a vnímavá, často zasněná, ale když se snažila, dokázala se pevně soustředit na svůj cíl. Hodně spoléhala na vlastní instinkty a intuici. Obvykle toho moc nenamluvila, pokud se tedy zrovna rozpovídala, dalo se to považovat za určitou známku důvěry ve své okolí. Měla moc ráda hudbu, zejména skupinu White Stripes, a ráda i tančila a zpívala. Ještě radši pak měla cligové oříšky, které byla schopná baštit po kilech.

Rodina

Bratr Lo'zek Vitthar, člen generiské milice.

Důležité vztahy

  • Wyrrgy. Zachránil ji z nuzných poměrů a ukázal jí velký svět.
  • Deek, druhý (ale důležitější) šéf Tetragonu.

Dovednosti

V omezené míře byla citlivá na Sílu od narození, ale jakákoli schopnost se Silou manipulovat se u ní objevila až v pubertě. Sílu zpočátku používala pouze intuitivně a téměř ve všech případech mimovolně. Její potenciál rozvíjeli až mistři v akademii na Miu Leptonis IV, zejména pak Šedý Šum, který v ní našel svého nejoddanějšího posluchače a žáka. Její slabinou byl boj v jakékoliv formě, zejména se světelným mečem, s nímž si div sama neusekla nohy a který se jí nikdy nepovedlo ani postavit; naproti tomu v duchovnějších stránkách Síly vždy vynikala. Unikátní byla zejména svou schopností přemosťovat telepatické spojení mezi dvěma bytostmi, a to na jakoukoliv vzdálenost.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se na Generis, chvilku tam živořila a pak se během hromadného úprku civilistů před běsnícími žoldáky v nestřeženou chvíli oddělila od rodiny a ztratila. Vojáci ji zajali, šoupli do vlhké bedny a krmili výhradně starým chlebem, ale ona s pomocí Síly, která se jí nejprve manifestovala ve formě hlasů, unikla a žila na ulici. Snažila se uživit recyklací odpadků, ale nakonec musela přistoupit ke krádeži jídla a během honičky po nevydařeném pokusu o zcizení chleba narazila na Dotta Foraiie. Setkání to bylo letmé, ale Síla ji později přiměla k jeho sledování a ona ho následovala na Jefferson Starship, kde se několik dní před částí posádky úspěšně vydávala za lodního skřítka a před zbytkem schovávala. Zhruba po dvou měsících však byla odhalena a musela si cestu odpracovat úklidem a vařením.
S posádkou cestovala další přibližně čtyři měsíce, než se všichni dostali na Nar Shaddaa. Tam dostala za úkol sledovat obrovského chlupáče, který zkomplikoval jejich pokusy o infiltraci Modré orchideje. Ten si jí však díky svým vytříbeným schopnostem všiml, a když později vyšlo najevo, že byla Dottova skupina dopadena, nabídl jí místo na své lodi. Cae nabídku přijala, během cesty na Naboo se od něj naučila základy sebeobrany a asistovala mu i při vyjednávání obchodu s Huttem Borvo. Ten se podařil na výbornou a Cae s Wyrrgym doprovázeli Little Katarn s nákladem na Miu Leptonis IV.
Dorazili den po spuštění provozu tamní akademie a Cae posílila žactvo pod dohledem velmistra Champbaccy. Většinu času byla spíš nenápadná, ale nějakou dobu po misi na Azoam upoutala pozornost Šedého Šuma. Její studium probíhalo bezproblémově, i když i ona sem tam přispěla do Akademické knihy hříchů. Přinejmenším se Simbaccou a Fosh se skamarádila natolik, že jí později nevadilo spát s nimi v jedné posteli. Od roku 20 BBY příležitostně hlídala malou Emily a bylo jí celkem líto, že je moc malá na kojení a musí to dělat někdo cizí.
Účastnila se i výsadku na Kashyyyk v posledních hodinách války klonů, během nějž primárně obsluhovala Kulíky z pohodlí Jungle Jetu a podařilo se jí lokalizovat postrádaného Chlouppka. Rozkaz 66 se štěstím přežila, protože ji její šamanský mistr před zradou klonů na poslední chvíli varoval. Společně s Yussim posekala půjčeným mečem několik klonovaných průzkumníků, kteří přišli prověřit Karrambacullek, a následně se s celou skupinou přesunula do dílny nedaleko Tyrvrarru. Finální útěk z planety byl poněkud hektický, protože někteří včetně jejího mistra museli nečekaně v Silver Fletcheru zachraňovat Jessicu Karnis a Woallca Con-Denyzze z Agleru, ale podařil se a Cae se úspěšně dostala jak na Jolly Jedie, tak později do akademie.

Občanská válka

Dokud akademie fungovala, zůstávala Cae na Miu Leptonis a pokračovala ve výcviku. Tou dobou v ní její mistr objevil schopnost vytvářet komunikační mosty mezi libovolně vzdálenými bytostmi. To se hodilo hned v roce 15 BBY, kdy byla s její pomocí lokalizována Citadela, kde Inkvizice držela velmistra Champbaccu.
S rozletem akademiků na začátku roku 14 BBY přišla nejen o náhradní domov, ale rovněž o mistra, který se dobrovolně oprostil od svého fyzického těla a stal se součástí Síly. Cae vyrazila s Joyou Brannigan zpátky na Generis a chvíli tam spolupracovaly na obstarávání živobytí. Jejich cesty se však již po pár týdnech rozešly a Cae znovu narazila na Wyrrgyho, který ji zaměstnal, a Deeka, který ji toho hodně naučil. Zhruba půl roku působila jako člen posádky Wyrrgyho lodi White Fang a seznámila se i s jeho ženou, ale pak byla loď nucena nouzově přistát na Oarligu. Wyrrgyho tam zradil Hutt Anarad, jenž ho i se ženou napráskal Impériu, a Cae se povedlo uniknout jen o vlásek a díky tomu, že měla během vycházky zlou předtuchu. Šťáru přečkala venku, nějakou dobu se rafinovaně vyhýbala Anaradovým lovcům, kteří ji měli za úkol získat pro harém svého pána, a nakonec se jí povedlo dostat z planety.
Okamžitě zamířila do Modrého Mandaloru, kde o Wyrrgyho zajetí informovala Chlouppka a kde chvíli pomáhala s péčí o Emily, zejména poté, co se Wookiee pokusil o sebevraždu. Vydržela tam docela dlouho, odmítla několik nabídek k práci ve Vystříleném zásobníku a nakonec začala v roce 4 BBY pracovat pro Tetragon, společnost, kterou po svém útěku z Nihlus Hollow založil Wyrrgy. Dostala vlastní služební loď, Seven Nation Army, a začala létat po galaxii. Na Nar Shaddaa se ale často vracela a byla tam i v době, kdy došlo k obnovení kontaktu mezi Emily a Joyce a vzduchem létaly talíře.
Během těchto let, kdy občas používala svou schopnost, aby zkontrolovala přeživší akademiky, se jí Šedý Šum občas zjevoval, ale jeho rady byly ještě kryptičtější než za života a nedokázala je příliš využít. Rozhodně jí ale přišlo vhod, když ji Wyrrgy osobně poslal krátce před bitvou o Yavin pro krystaly kyber do Neznámých regionů, což bylo nejen pro dobrou věc, ale zároveň za to i slušně platil. Cae se tedy rozloučila se známým vesmírem, sedla na loď a vyrazila do neznáma, vedena Silou.
Relativně rychle se dostala nejen mimo dosah komunikátorů, takže se jí nedovolal ani Deek, ale taky do hledáčku tamní inkviziční sekce, což bylo nemilé. Cae začala brzy vnímat, že ji někdo sleduje a že je Emily ve smrtelném nebezpeční, vrátila se do známého vesmíru a 2. 8. 0 ABY se objevila v Memento Venari, kde se setkala s Chlouppkem.
Její schopnost pak byla využita, když se hrdinové spojili s Emily na Citadele, a v následujících dnech zůstala s Mamutomuty. Protože se mohla spojit s Jolly Jediem, i když zrovna neměl otevřené komunikační okno, informovala Joyu o tom, že se skupině povedlo od Hutta Somro získat řídící jednotku pro baziliščího droida, kterého zrovna sháněli pro operaci Trebuchet, a následně se pravidelně vciťovala do Emily a pomáhala jí snášet mučení.
16. 8. 0 ABY odletěla s Chlouppkem a dalšími na Oarlig, na který neměla nejlepší vzpomínky, ale kde to tentokrát bylo podstatně lepší. Nadále udržovala kontakt s Emily.
22. 8. 0 ABY se v doprovodu Champbaccy a Banany odebrala na Götterdämmerung na oběžné dráze Gamorru, kde chvíli cvičili předávání informací mezi můstkem lodi a budoucím výsadkovým týmem, a necelý týden později to vypuklo. Při útoku na Karafuto fungovala jako spojovací článek mezi záchranným týmem a účastníky vesmírné bitvy a rovněž dala Emily signál, že si pro ni jdou a může jim jít naproti, což zvládla přímo fenomenálně. Když bylo po všem, přesunula se s vítězi na Najibově lodi zpátky na Oarlig a byla tak ráda, že to mají za sebou, že se ani moc nedivila přítomnosti dvou zajatkyň.
Na Oarligu střízlivě slavila, ale hlavně se společně s Joyce starala o notně zesláblou Emily. Díky jejich dlouhodobému spojení Silou znala jedna druhou skrz naskrz a Emily k ní cítila velice silnou vazbu nejen z vděčnosti, a tak spolu několikrát skončily v posteli. Na to, aby si dělali srandu z toho třináctiletého věkového rozdílu, byli Champbacca s Chlouppkem moc rádi, že všechno dobře dopadlo, ale Cae rychle rozmluvili, aby se po nějaké době vrátila k práci pro Tetragon a dál hledala informace o krystalech. Nedalo to ani moc práce, protože Wyrrgy byl v kómatu, Deek si taky našel něco rozumnějšího a po ní pořád šla inkviziční buňka z Neznámých regionů.
10. 9. 0 ABY se na žádost Chlouppka, Joyce a Champbaccy spojila s bývalými duhovými rytíři, o kterých tušila, že jsou ještě naživu, a zjistila, že se mají pořád relativně dobře. Když začali dva nejvychlastanější členové skupiny plánovat obnovení lihovaru, poradila jim k maceraci v lihu svoje oblíbené oříšky z Naboo a dala tak vzniknout cligovici. V plánu bylo i její zvěčnění na etiketách, ale to až po válce, až to nebude zbytečně riskantní.
V říjnu se téměř všichni vrátili na Jolly Jedie, kde chtěla nějakou dobu zůstat a kde se její schopnost mohla tuze hodit, ale nejdřív si chtěla vynahradit všechen ten stres posledních týdnů a po dalších oslavách v Koktavé školnici odletěla s Emily, Joyce a Laurou na Ryloth, kde zůstaly až do konce roku.
Jakmile se pak Emily vrátila na Nar Shaddaa, zamířila Cae do relativního bezpečí na palubě Jolly Jedie a postupně se seznamovala s posádkou. Byla trochu překvapená, že se na palubě nachází i Algernnon de Bray III, ale věřila v úsudek starších, neremcala a občas dokonce Anye s péčí o malého zplozence pekel pomáhala. Rovněž sem tam koukla do budoucnosti, jestli neuvidí podezřele černé úseky, a kontrolovala i Wyrrgyho, jestli není třeba ho vyhodit z airlocku.
Na svatbě Simbaccy a Merumeccu byla za družičku.

d20

Fringer 1 / Force Adept 6 / Mystic Agent 3
Telepathy +16, Farseeing +15, Hide +15, Sense Motive +12, Enhance Sense +10, Listen +10, Tumble +10, Move Silently +8, Pilot +8, Spot +8, Gather Information +7
Street Smart, Run, Alertness, Link, Sure Footed, Guiding Spirit, Skill Emphasis (Farseeing)
Force Bridge