Brug

„Ty z kundy pysku!“1
- Brug na Chlouppka

Brug byl Yuzzem z Kesselu, otrok, gladiátor a později bojovník odboje. Měřil skoro tři metry, v bradavkách měl nastřelené kroužky a v nose míval obruč, po které mu v pozdějších letech zbyla jenom hnusná jizva. Jeho dlouholetou nemesis byl Chlouppek.

Historie

Před rozkazem 66

Brug se narodil roku 51 BBY jako syn otroků Syndikátu na planetě Kessel a v dolech na koření začal makat dřív, než se naučil pořádně mluvit. Přídělová kaše v něm mizela jako peníze na sociálce, a protože si byli jeho páni vědomí jeho potenciálu, dostával výživnější jídlo než většina ostatních. Díky tomu nebyl zkriplenec a dorostl úctyhodné výšky a síly.
Roku 34 BBY mu sebrali z ruky krumpáč, dostal meč a nahnali ho do ringu. Ve svém prvním souboji měl docela namále, ale zvítězil, byl přesunut z prací v dole do tělocvičny a brzy se stal pro Syndikát poměrně výhodným zdrojem kreditů a prestiže.
Roku 26 BBY se účastnil turnaje na lodi Colosseus, kde se seznámil s Furriosou a dokonce ji ve finále i porazil. Jeho kariéra byla na vrcholu, s Furriosou zůstal v kontaktu a stali se přáteli. Chtěl sice víc, ale náznakům nerozuměla a říct jí to na plnou hubu se bál.
Roku 23 BBY byl za hromady peněz Syndikátem prodán Zyggerianům. Ti však nejspíš nepochopili, co koupili, a místo aby ho nechali zářit v profesionálních zápasech, poslali ho zpět do špinavého otroctví. Jen čas od času ho nahnali do zápasů na život a na smrt. Bruga tahle etapa změnila, stal se divočejším, nemilosrdnějším a i když si dokázal vždy udržet svůj život, tím, že je ostatním bral, padal ve spirále do propasti.
Roku 22 BBY byl už jako šampión postaven do souboje proti bojovníkovi vizíra Ekira. Bojovníkem byl Wookiee Demonbacca a Bruga po intenzivní nakládačce, kdy měl být Wookiee už dávno mrtvý, poslal k zemi a vyrval mu piercing z nosu.2 Brug měl zemřít, ale chlupáč ho nechal být, čímž ho potupil ještě víc. Brug byl ušetřen, ale začal nenávidět toho Nema, jak se mu začalo říkat, a cvičil, aby ho v příštím střetu porazil. Se zatajeným dechem sledoval jeho souboj na Roze-ba III při oslavách Modrého slunce a radoval se, když to chlupáč přežil, protože se tak měl Brug stále šanci jednoho dne pomstít.

Občanská válka

S nástupem Impéria byl Brug jako dar věnován právě Impériu a putoval z jednoho pracovního tábora do druhého. Nakonec se roku 9 BBY vrátil tam, kde začal, a to do kesselských dolů.
Roku 7 BBY tam v jednom z nově příchozích vězňů poznal svou nemesis, Demonbaccu, a okamžitě se na něj vrhnul v muklovské bitce. Znovu však dostal nakládačku, skončil s prošlápnutým kolenem a byl tak zahanben, že přemýšlel, že se odpálí koaxiem. Když ale po pěti měsících ten chlupáč úspěšně utekl, řekl si Brug, že by to mohl taky zkusit. Jeho nepřítel jej inspiroval k tomu, aby vzal svůj život do vlastních rukou a pokusil se ho změnit. Udělal si několik přátel a společně se rozhodli utéct.
Roku 3 BBY se jim zadařilo, utekli z Kesselu a mohli si užívat svobody. Když ale prvotní euforie opadla a uvědomili si, že pod bičem nejen Impéria trpí po galaxii miliardy bytostí, rozhodli se s tím něco udělat. Brug se pak stal velitelem nové odbojové skupiny. Navázal znovu kontakt s Furriosou a byl se za ní několikrát podívat na Nar Shaddaa do Demoliční koule. O vztah stále nejevila zájem.
V srpnu roku 0 ABY se doslechl, že by snad Furriosa měla po mnohaleté pauze nastoupit nový zápas. Do arény v sídle Hutta Grakkuse se sice nedostal včas, ale stihl aspoň afterparty. Tam potkal Fidorkku v dosti podnapilém stavu, což nebylo nenormální. Přivítali se, Furriosa mu vypověděla, jaký byl zápas s Targatugem, a když mu chtěla povědět nějakou novinu, v hospodě se objevila jeho nemesis. Brug chtěl vzít sud od piva a přerazit mu ho o hlavu, ale když mu Furriosa řekla, že to je její kluk, málem mu praskla cévka a dřív, než je stihla představit, musel vyběhnout na vzduch. Mísily se tam v něm protichůdné pocity a aby neudělal nějakou blbost, radši se už do hospody nevrátil a šel se ožrat někam jinam.
Roku 1 ABY byla jeho odbojová skupina stále aktivní a on už si srovnal v hlavě, co dál. Chtěl poděkovat své nemesis, že se díky němu stal svobodným, a vyzvat ho na poslední souboj o Furriosino srdce.

Potenciália

Brzy přijde Fidorce pozvání od Bruga na kalbu a aby vzala s sebou i Chlouppka. Tam bude trochu dramatičtější odhalení a fackovaná o Fidorčino srdce. Je jedno, jak to dopadne, ale na konci se ožerou a hodně skamarádí.