Brody Brannigan

Žil jsem chud, by víc zbylo na vás, generace budoucí!1
- epitaf Brodyho Brannigana

Brody Brannigan byl Zeltron ze Zeltrosu, alkoholik a zakladatel klanu Brannigan. Byl to grázlík od pohledu, který si nikdy nebyl schopný zapamatovat nejen jména vlastních dětí, ale ani jejich počet.

Historie

Narodil se na Zeltrosu někdy v roce 71 BBY, ale už ve čtrnácti letech odtamtud utekl na Bespin, kde chtěl zbohatnout na těžbě plynu. Krátce po usazení v Oblačném městě zjistil, že je to strašně namáhavé, ale než zvládl vydělat dost peněz na cestu zpátky, potkal na flámu ve Výpařovně Moyru a ještě téhož večera měli zaděláno na malou Joyce.
Brody se chvíli snažil alespoň uživit mladou rodinu, ale po katastrofálním neúspěchu s investicí do jistého podniku2 zjistil, že je jednodušší pít ugnaughtský poitín, a rodina se navzdory nuzným poměrům dál rozrůstala. Aby alespoň pokryl náklady, měl v plánu vycvičit ze svých dcer pouliční zlodějky a snažil se je motivovat k odevzdávání vyžebraných peněz pohádkou o bábě Sociálce3, nicméně v kritickém věku mu je začali unášet gauneři ze Zorbova paláce4. Tam se za nimi dokonce stavil, ale nějak je z otroctví dostat ho ani nenapadlo5 a naopak byl rád, že už nezatěžují rodinný rozpočet6.
Postupně více a více propadal alkoholismu a nezachránilo ho ani to, když se domů vrátil Maro Brannigan, který dokázal rodině za svůj krátký pobyt na Bespinu sehnat víc peněz než Brody za celý život. V roce 15 BBY mu zemřela manželka, on se s dětmi rozhádal a odešel z domu.

Zemřel roku 10 BBY, sám a pravděpodobně na selhání jater, a v poslední vůli odkázal všechno jednomu Jawovi, co mu kdysi opravil rádio7. Epitaf si napsal sám v posledním deliriu.