Borvo the Hutt

<"Před blokádou Obchodní federace žil na Naboo jeden Hutt jménem Borvo, takovej všivák, co se Federaci na oko postavil, ale zvládnul při tom královně ukrást solidní majetek a zotročit pár lidí. Všivák jeden.“>
- Gromba o Borvovi

Borvo byl Hutt z Nal Hutta. Ačkoliv byl už v raném věku i na poměry Huttů značně majetný, dokázal si vážit schopných poddaných a nebyl na ně tak krutý jako někteří jiní, zejména na ty, co uměli jeho jazyk. Měl značné konexe na další Hutty, mimo jiné na Grombu a na Odullu.

Historie

Narodil se v roce 96 BBY na domovské planetě své rasy a jak tak koukal, kam se vrtnout, zalíbila se mu Naboo. S pomocí několika pašeráků a uplacených místních si zbudoval moderní základnu v horách, odkud později řídil pašerácké aktivity přímo pod nosem tamních královských jednotek. Dařilo se mu tak na planetu dovážet koření i zajímavější věci a značně na tom profitoval, díky čemuž mu své spojenectví nabídla Odulla z Rylothu. Dva Huttové spolu nějaký čas i plánovali potomka, ale z toho nakonec pro velký věkový rozdíl a nekompatibilní zájmy sešlo a pouze spolu obchodovali.
V roce 34 BBY se na jeho výplatní listinu dostal Mowty Cooper, designér královských stíhaček, který Huttovi za slušné peníze dokázal obstarat stíhačky N-1 z hangárů Naboo, a to aniž by si toho kdokoliv v paláci všiml. Takto se Huttovi do spárů dostal více než tucet strojů, z nichž některé i krátce zapojil do obrany své základny, jiné zakonzervoval a plánoval je později prodat sběratelům.
Během invaze Obchodní federace v roce 32 BBY na oko podporoval odboj královských jednotek, ale ve skutečnosti spolupracoval s Neimoidiany. Zrada vyšla najevo, piloti Naboo mu základnu rozstříleli na hadry a Borvo byl po bitvě nucen uprchnout. Na nějakou dobu se z planety stáhl na Nar Shaddaa a své vyhnanství strávil u známého Hutta v Modré orchideji,1 kde získal několik kontaktů včetně Barko Suky a kde plánoval návrat.
Ještě před vypuknutím války klonů se úspěšně vrátil na příjemnější Naboo, v roce 25 BBY založil novou operační základnu ve městě Moenia a podařilo se mu vyplatit ze všech předchozích zločinů vůči Naboo. V následujících letech sice i nadále profitoval z pašeráctví, ale jinak podnikal hlavně legálně a stal se hlavním investorem v gunganské fabrice na Robbie Bubble. Když vypukla válka klonů, plánoval zůstat co nejdéle neutrální, ale byl připraven bránit své oblíbené království, tentokrát už doopravdy.
V prvním roce války klonů ho v jeho paláci navštívil Wyrrgy, který od něj pro tajnou enklávu mistra Champbaccy kupoval Jubilee, Žihadlo a další dva stroje pro Nova Squadron. Borvo při tomto setkání projevil zájem odkoupit jeho společnici, ale Wyrrgy byl nesmlouvavý obchodník a nedovolil to.
V roce 13 BBY si na jeho aktivity chtělo došlápnout Impérium a došlo k několika potyčkám, které Hutt k vlastnímu překvapení vyhrál. O pár měsíců později zachytila jedna z jeho sond pohyb v jeho staré základně, on na snímcích poznal hledanou uživatelku Síly Fosh Linn a poslal pro ni svoje lidi, protože takový Jedi měl v téhle době velkou cenu a vydat ji za odměnu Impériu mohl vždycky. Jeho poskokové se naneštěstí střetli s jednotkami Inkvizice a v nastalé přestřelce Nautolanka oběma skupinám uletěla, nicméně na oběžné dráze byla chycena křižníkem a odsouzena k veřejné popravě.
Hutt nelenil, poslal pro ni svého tehdejšího zaměstnance Kervala a po jejím osvobození jí pomohl zinscenoval smrt, načež ji naverboval do své organizace. Fosh pak léčila jeho lidi a pomohla mu při pár obchodních jednáních, což mu jako výraz vděku bohatě stačilo.
Borvo se i v následujících letech měl moc dobře, dál si hleděl svého, bohatl a tloustl.