Borson

Borson byl whiphidský lovec a stopař z Tooly. Byl velký, převážně bílý, možná trochu neotesaný, ale jinak docela bodrý chlapík, který žil těžkým životem, ale nikdy si na něj nestěžoval a do lepšího by nešel.

Historie

Borson se narodil roku 139 BBY v malé zasněžené jurtě na povrchu Tooly. Vyrostl z něj pořádný chlap, který se nebál sněžných démonů ani ledového čaje.
Když se kolem roku 100 BBY osamostatnil, stal se úspěšným lovcem, který lovil divoké mastmoty, jejichž kly a kosti prodával přespolním, případně z nich vyráběl nástroje a předměty nutné k přežití v divočině. Přátelil se se stařešiny, kteří hlídali poslední místo Randalfova odpočinku, a vždy když lovil aspoň dva dny cesty kolem, zastavil se za nimi na čaj a pokec. Jinak žil osamělým životem a na vdavky se ještě necítil.
Dne 21. 4. 1 ABY mu Nikkita dohodil nějaké chlupaté cizince, kteří potřebovali vzít k hrobu Randalfa. Venku ale zuřil blizárd, a tak cestu odložili, než bude lepší počasí. To přišlo za osm dní, a tak spolu vyrazili ven. Cestou se spřátelili, ale radost z výletu, za který dostal koření a přenosný generátor, a uhádnutí hádanky, která otevřela tajný vstup do Randalfovy hrobky, mu zkazilo zjištění, že všichni jeho přátelé stařešinové byli zabiti. Pohřbil je aspoň podle tradic a pak se se Simbou a Merumeccu vrátil zpět do města, kde se rozloučili. Borson se pak snažil zjistit, kdo způsobil smrt jeho přátel.