blikšiš

Blikšiš byla halucinogenní houba vyšlechtěná a pěstovaná společností Spice Girls Group. Na galaktickém trhu s drogami byla k dostání jen po velmi krátkou dobu, ale přesto stihla zničit stovky životů.

Historie

O její vyšlechtění se zasadili dva Shistavaneni, rodiče Shiv Lupa, kteří ji obratem začali prodávat proslulému výrobci halucinogenních drinků. Aby pokryli poptávku, zřídili si v roce 42 BBY pěstírnu na odlehlém měsíčku Parlara VII, kde houbu pěstovali a následně posílali ke zpracování a naložení do alkoholu. Záhy se však ukázalo, že je houba mnohem účinnější sama o sobě, a od jejího užití v pálenkách tak bylo rychle upuštěno.
V roce 41 BBY začala čistá droga pod obchodním názvem Tajemství pralesa1 zaplavovat galaktický trh přes distribuční centrum na Bespinu, ale později se začal používat spíš název oficiální.
Zmíněné distribuční centrum infiltroval rytíř Jedi Champbacca, který se přes něj dostal až k pěstírně a zničil ji. Při výbuchu zahynuli oba pěstitelé a většina houby byla zničena, ale několik spór se zachránilo a na měsíčku pak rostla divoce. Společnost se však od incidentu distancovala, zničila všechna relevantní data a nikdy se pro ni nevrátila.