Bearr

[„Pít vlastní moč? Tak zle na tom snad nejsme…“]
- Bearr v Zemi stínů

Bearr byl Wookiee z Kashyyyku, expert na přežití v divočině a později člen posádky Jolly Jedie. Jeho srst byla hnědá, uctíval Wiradu a měl syna Frodirra.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 137 BBY v Lurkooro, a to jako syn tamního léčitele Feggerra a velitelky městské stráže. Otec mu již od dětství vštěpoval základy víry ve Wiradu a on je rychle přijal za své.
Od puberty měl jasno v tom, že chce v profesních šlépějích následovat matku a stát se členem ozbrojených složek, nicméně při základním výcviku se mu mnohem víc než střílení a máchání šavlí zalíbilo táboření v divoké přírodě a zaměřil se právě na to. Brzy se z něj stal ten typ vojáka, co ho generálové pošlou daleko za nepřátelské linie a on tam jen s nožem postaví funkční předsunutou základnu se sprchami a připojením na Holonet. Dokonce absolvoval i několik stáží v polárních oblastech kolonie Kwookrrr a v pouštích na Mytaranoru, aby byl schopný totéž provádět i v jiných klimatech.
V roce 106 BBY byl povolán do pivní války o Rapaluza II, kde se seznámil s Roccem a trochu ho znepokojil svým modlením.1 Pak spolu však uvízli na mangrovovém ostrůvku,2 strávili tam bez kontaktu s velitelstvím skoro půl roku, odpráskl pěkných pár žoldáků placených protistranou a velmi se spřátelili. Když válka v roce 103 BBY skončila, vrátil se Bearr na Kashyyyk a v následujících letech byl nasazován hlavně na domácí půdě proti Trandoshanům.
Roku 77 BBY se mu narodil strýc Geffrr, což ho nemístně pobavilo, o dva roky později se jeho otec stal náčelníkem Lurkooro.
V roce 37 BBY se cestou na cvičení stavil v Tyrvrarru a potkal tam Aarnyrru, která mu dokonale učarovala. Vyměnili si kontakty, v následujících měsících se několikrát viděli a v roce 34 BBY se Árný nejen přestěhovala za ním do Lurkooro, ale byli i zasnoubení. Navzdory otcovým varováním, že příslušnice rodu Malrys jsou čarodějnice,3 se ještě v témže roce brali, ale obřad musel být odložen, protože na planetu zavítal mistr Yoda s lidským mládětem, které ve svatyni cosi potřebovalo. Bearr s tím neměl nejmenší problém, a dokonce byl členem uvítacího výboru. Na druhý pokus už vše vyšlo a Sarmarra je oddala, ale moc času se ženou netrávil a hodně cestoval.
Účastnil se i poslední bitvy války klonů, kde velel skupině sabotérů, kteří měli za úkol vpadnout Konfederaci do zad a zničit jejich opravářské čety a palivové rezervy. Ještě před dokončením operace ale přišly zprávy o zradě klonů, celá jednotka se stáhla do lesů a čekala na další rozkazy. Protože nic nepřišlo, pokusili se asistovat domorodcům v Kachirhu s odražením první vlny imperiálních vojáků, ale většina jich padla a Bearr se s několika přeživšími raději stáhl do lesů. Krátce se tam k němu přidala i Karrotka, ale pak se jejich cesty rozešly a Bearr vyrazil pěšky Zemí stínů do rodného města.

Občanská válka

Cesta mu pro velkou vzdálenost trvala tři měsíce a postupně na ní osaměl, jak jeho kolegové padali přičiněním divokých bestií nebo rozjetých otrokářů. Když zjistil, že se Lurkooro stále drží, sebral svou ženu a několik dobrovolníků a ztratil se s nimi v lesích, kde s ním měli výrazně vyšší šance na unikání okupantům a celkové přežití. Hodně se přesouvali, živili se lovem a vlastně se neměli až tak špatně.4 Roku 11 BBY se Aarnyře dokonce narodilo dítě a navzdory nepříznivým životním podmínkám jej společně vychovávali.
V roce 5 BBY měli smůlu, dopadla je banda otrokářů a navzdory urputnému úsilí se neubránili. Aarnyrra zemřela, většina skupiny byla lapena a převezena do koncentračních táborů, Bearr přežil jen díky synově prvnímu, zcela instinktivnímu použití Síly, díky kterému unikli pozornosti otrokářů. Zůstali sami, pokračovali v přežívání v lese a postupně se dostali až do blízkosti Tábora 52. V naději, že pod svícnem je největší tma, žili jen pár desítek metrů od plotu, Bearr učil Frodirra, co se jen dalo, a tři týdny po zničení Hvězdy smrti se oba chopili příležitosti, když na tábor zaútočil kashyyycký odboj. Když plot smetla upadlá křídla TIE Defenderu, proběhli oba dovnitř, připojili se k osvobozeným otrokům a na základně odboje v mlhovině Tyyyn se nejen znovu shledal s Roccem a některými sousedy, ale také rozhodli posílit posádku obstarožního republikového křižníku pod vedením kapitána Simbaccy.
Ačkoliv na palubě už jeden expert na přežívání v extrémních podmínkách byl, Bearr byl rozhodně komunikativnější a učil povstalce podstatně ochotněji. O to ochotněji, že mu na oplátku mohli pomoci s výchovou syna, který uměl dost divné věci. Dokonce pak společně vedli seminář, kdy své zkušenosti předávali mladší generaci, a Bearr pak ve výuce příležitostně pokračoval sám. V následujících měsících se snažil zejména zabránit tomu, aby se stal dědečkem, ve volbách nového kapitána po závodech na Raxusu Prime dal svůj hlas Tublatance.
Ačkoliv se 17. 7. 0 ABY účastnil úvodní porady k plánování operace Trebuchet, nijak zásadně k pozdějšímu úspěchu nepřispěl.
9. 4. 1 ABY potkal v hangáru Kerrchak, která se ho poněkud zbytečně koketně optala na cestu do Koktavé školnice a která se mu fakt líbila, ale jakožto věřící vdovec flirtování neopětoval a i na svatbě kapitána s Merumeccu o dva dny později na ni nejdřív jenom koukal. Teprve když mu Frodirr řekl, že jestli ji nevyzve k tanci, udělá to sám, zvedl se a těsně lovkyni zachránil před Harley, které se líbila taky. Večer strávili na parketu, převelice si sedli a i když Kerrchak nepochybně doufala v mnohem víc, povídali si až do rána. I kvůli němu pak na palubě zůstala a v cechu lovců odměn si vzala dovolenou. Bearr pak měl hodně o čem přemýšlet, protože na jednu stranu pořád tesknil po Árný, na tu druhou měl pocit, že je čas popojet, a Kerrchak si navíc rozuměla i s Frodirrem.
Když se tedy vrátila z jedné akce s basou Kancomuta, napili se a on sice nadále nehodlal porušit své zásady, ale rovnou ji požádal o ruku a ona přijala. Protože neplánovali nic tak velkého jako kapitán nebo Balmorra, shodli se na tom, že to zmáknou do konce měsíce. Sarmarra se na tu rychlost sice tvářila dost podezřívavě, navíc si pamatovala jeho první svatbu, ale vysvětlili jí to a ona byla ještě ráda, že aspoň někdo dodržuje staré zásady Wiradina kultu.
Plán vyšel, 3. 5. se bez velkých cavyků jen se dvěma svědky, Roccem a Simbaccou, vzali a nejen svatební noc za to stála.

Potenciália

Pokud se nic nepoštve, narodí se mu v květnu roku 2 ABY dcera Korrra.

d20

Soldier 2 / Fringer 10
Survival +20, Hide +16, Search +16, Climb +10, Escape Artist +10, Intimidate +10, Knowledge (herbology, wilderness lore) +10, Listen +10, Spot +10, Swim +10, Treat Injury +8
Stamina, Self-Sufficient, Climate Specialization (jungle, desert, arctic), Improved Initiative, Endurance
Scrounging