Bazucca

[„Jo, energetický střely jsou fajn, ale vidět Trandoshana probodnutýho skrz naskrz výbušnou šipkou je ještě víc fajn.“]
- Bazucca v dílně

Bazucca byla Wookiee z Kashyyyku, kušařka a údajný prapotomek Geroje. Kuše nejen vyráběla, a to velmi kvalitní, ale také z nich uměla střílet, a to lépe než leckteří jiní vesničané.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se roku 76 BBY v Karrambaculleku, kde měl její otec Gagarrin už jedno dítě z předchozí návštěvy před několika staletími, Michurrina. Než ji ale stihl přiznat a s polovičním bratrem seznámit, zahynul při zkušebním letu nedaleko Lurkooro a Bazucca krátce nato přišla i o matku.
Ujal se jí místní kovář Krobarr, který vlastní děti neměl, a Bazucca tak vyrůstala především v jeho dílně. Už jako malá se mu snažila pomáhat, ale trvalo pěkných pár let, než ho přesvědčila, že i jako holka může být v jeho řemesle dobrá, a tou dobou už se zajímala spíš o střelné zbraně než o jeho sekery a podobné nástroje. Ve výsledku se tak spíš doplňovali než že by z ní cvičil svého nástupce, ale rozhodně jí toho naučil hodně a ona za to byla stejně vděčná jako za střechu nad hlavou. V následujících letech pro vesničany vyráběla kuše i speciální střelivo do nich a vůbec jí nevadilo, že nevytáhla paty z vesnice.
V roce 22 BBY byla zajata zygerrianskými otrokáři, ale stejně jako všechny další zajatce je zachránili dědic trůnu, jeho otec a jedna čarodějka. V posledních hodinách války klonů se úspěšně schovala v kovárně, nepřišla k úhoně a po odražení konfederačního nájezdu se vrhla na trosky, zkoumajíc, jestli by z nich nešlo vyrobit něco užitečného.

Občanská válka

Zatímco její adoptivní otec pomáhal přivandrovalcům se samohybem, ona sbírala a opravovala zbraně bitevních droidů a doufala, že se budou vesničanům hodit při obraně proti tomu chaosu, co se tou dobou na planetě odehrával. Až do roku 1 BBY udržovala zbraně obránců ve špičkovém stavu, pak však byla i s nimi zajata, nahnána do Tábora 52, očipována a totálně nasazena. Okopávala kashyyycký chmel, neremcala a tři týdny po bitvě o Yavin ji zachránil Kashyyycký odboj v čele s Šošonským králem. Bazucca se během útěku chopila trandoshanského opakovačáku a v přestřelce s bachaři přišla k lehkému otřesu mozku, ale jinak byla v pořádku a úspěšně se dostala na základnu odboje v mlhovině Tyyyn. Než stihla zjistit, že tam má strýčka, rozhodla se část zachráněných včetně Krobarra, že půjdou s Churrovým dědicem, a ona se k nim přidala.
Na Jolly Jediovi se nejvíc těšila na zbrojnici klonů, nicméně IM-62 trochu zvrtal extrakci jejího inhibičního čipu a ona si pár měsíců poležela v umělém spánku, než byly její nervové synapse mimo ohrožení. Krobarr ji každý den navštěvoval a doufal, že se z toho dostane. Začátkem roku 1 ABY byla probuzena, podstoupila krátkou a velmi úspěšnou rekonvalescenci a následně se mohla pustit do provozování svého původního řemesla, protože většina Wookiů na lodi o své kuše dávno přišla. Na postu lodní zbrojířky tak vystřídala Anyu, která měla dost starostí s dítětem.
V únoru se její adoptivní otec začal věnovat Pazderrovi, a ačkoliv na něj Bazucca zpočátku trochu žárlila, nakonec se jí to rozleželo v hlavě a spíš přemýšlela, že by ho adoptovala, aby z něj byl papírově Krobarrův vnuk a všechno do sebe pěkně zapadlo.

d20

Fringer 1 / Tech Specialist 4
Craft (bowcasters) +16, Search +11, Repair +10, Appraise +9, Demolitions +8, Climb +7, Computer Use +7, Forgery +7, Knowledge (technology) +7, Swim +7, Intimidate +6
Merchant Trader, Skill Emphasis (Craft (bowcasters)), Weapon Focus (bowcaster)
Scrounging, Fixer-Upper, Instant Mastery (Forgery), Tech Specialty (Mastercraft bowcasters)