Barko Suka

Barko Suka byl zelený Nikto, majitel nočního klubu Modrá orchidej v corellianském sektoru Nar Shaddaa. V jistých kruzích to byl celkem známý obchodník, jehož obchody byly svého času provázány s obchodními zájmy Huttů Gromby a Borvo.

Historie

Narodil se v roce 57 BBY na Kintanu a od mládí pracoval v paláci jednoho méně vlivného Hutta, zpočátku jako sluha, později jako účetní. Kolem roku 34 BBY však začalo být zjevné, že tam jeho talenty nekončí, a byl povýšen na správce nočního klubu Modrá orchidej, který se tou dobou potýkal s existenční krizí. Barko ho z krize vyvedl a v roce 32 BBY v něm několikrát přivítal Borvu, vyhnance z Naboo, se kterým začal obchodovat. Postupně získával kontakty na další Hutty a namočil se do množství nelegálních podniků.
Krátce před začátkem války klonů už mu klub i patřil a Barko se tak stal šestým nejbohatším Niktem v galaxii.
V roce 22 BBY se u něj stavil Wyrrgy, který od něj potřeboval kontakt na Hutta Borvo. Konverzaci odposlouchávala štěnice Dotta Foraiie, kterou Barkovi muži po Wyrrgyho odchodu objevili a považovali ji za jeho majetek, ale odvetná akce se příliš nepodařila. Zabijáci, které Barko za chlupáčem poslal, byli pobiti kombinovanou silou bestiálně silného Wookie a posádky Jefferson Starship, která mu přispěchala na pomoc. Wookiee se obratem do Modré orchideje vrátil a s pomocí své čepele a obchodnického umu vysvětlil Barkovi, že by už podobné věci příště dělat neměl.
Barko sice chvíli zuřil, ale pak si po čtvrté sklence drahé Coramore uvědomil, jakou dostal příležitost seknout s kriminální činností.1 Dotta a jeho kolegy tak sice dopadl, ale ačkoliv je nejdřív chtěl nechat zastřelit, radši je zaměstnal a společně pozvedli Modrou orchidej na docela jinou úroveň.
Kolem bitvy o Yavin už měl svůj věk, ale svého rozhodnutí ani v nejmenším nelitoval.