Barab I

Barab I byla drsná planeta v sektoru Albanin ve Vnějším okraji, domovina rasy Barabelů. Obíhala v relativně malé vzdálenosti od rudého obra, což způsobovalo periodické zaplavování povrchu planety nebezpečnou radiací a téměř veškerý život se přesunul do podzemí, kde se dala najít voda a další obživa. Den tam trval šedesát hodin a stihla se během něj vypařit i malá moře, která pak v noci zase napršela.
Planeta ležela na Trielluské obchodní cestě, ale většina obchodníků se jí radši vyhnula, protože šlo o relativně zaostalý svět proslulý svéráznými domorodci.

Historie

Ačkoliv byl svět objeven již relativně krátce po založení Republiky, domácí populace se o ni vůbec nezajímala a jen několika málo individualistům se podařilo ukecat návštěvníky z vesmíru, aby je vzali s sebou ke hvězdám. Domácí populace byla rozdělena do klanů a smeček, mezi nimiž po většinu historie probíhaly nemilosrdné bitky o zdroje.
Kolem roku 900 BBY přerostla jedna z těchto potyček v celoplanetární občanskou válku, která upoutala pozornost rytířů Jedi. Dorazil sbor diplomatů pod vedením mistra Noga-ty, kolem místa jejich přistání vznikla neutrální zóna a jednání nejen započala, ale povedla se tak famózně, že válka okamžitě skončila a Barabelové byli za intervenci nesmírně vděční po další dlouhá století. Jejich obdiv k Jediům přetrval po celou dobu vlády Republiky a mnohdy přerůstal až v uctívání.
V následujících dekádách se tam rozvíjela ekonomika a došlo k prvnímu exportu domácích rud, exotických zvířat a oblíbeného ovoce. Komunita lovců se pozvolna přeměňovala v komunitu usedlejší, s několika málo progresivními hospodářstvími a vesmírnými přístavy pro obchod s vnější galaxií, ale jakožto skvělí lovci se Barabelové mimo svůj svět stále nejsnáze uchytili jako stopaři nebo žoldáci.
Po roce 100 BBY odletěly z Barabu dvě skupiny kolonistů, kterým už lov lezl krkem, a skončily na Vor Deo a Chrchlu.
V období před válkou klonů se tam dostaly i tendence uzavírat sňatky, ale než se to stačilo stát mainstreamovou záležitostí, Republika padla a k Impériu už domácí tak užasle nevzhlíželi. Protože se zastávali rytířů Jedi, byli rychle anektováni a ISB tam provedla masivní dezinformační kampaň, v jejímž závěru se veřejné mínění přiklonilo na stranu Impéria, které mnohé Barabely zaměstnalo jako stopaře a průvodce na safari pro vyšší důstojníky. Nadále se sice našli tací, co proti Impériu protestovali, ale stálá přítomnost jednotek tajné služby to zvládala efektivně potlačovat.

Rodáci