banánovice

Banánovice byla pálenka z kashyyyckých banánů. Její výroba byla obtížná na trefení správné vyzrálosti základní suroviny, a tak se do toho málokdo pouštěl, neboť se nikomu nechtělo po vynaložené námaze výsledek vylít do škarpy.

Historie

Ačkoliv nápad banány pálit byl stejně starý jako nápad dělat z nich cokoliv jiného, prakticky se do její výroby pro velkou pracnost a zrádnost nepouštěl téměř nikdo, ani Ruwolff Jelínkomut.
Jedni z těch, kteří se do výroby pálenky z banánů pustili a uspěli, byli Demonbacca se Salltrynem. Jejich banánovice měla lahodnou, sladkou chuť, která dokonale skrývala skutečnost, že pálenka měla 50 % alkoholu.
Tato banánovice byla poprvé vypálena roku 68 BBY a nápad na ni vzešel ze Salltrynovy hlavy při jednom z rozhovorů, kdy s Chlouppkem pracovali na katamaránu. Příbuzní se rozhodli, že to tedy zkusí, a ve svém příbytku přichystali vše k tomu, aby mohli pálit.
Prvních šest várek se nepovedlo, banány buď nebyly dostatečně zralé, nebo byly naopak přezrálé, a tak výsledná kořalka nestála za nic. Vyrvali však a při ochutnávce sedmé dávky si nejprve mysleli, že pijí banánový syrup s vodou. Když se ale ze domnělého syrupu zcákali jako dobytci, věděli, že mají vyhráno.
Následující roky svou techniku pálení banánovice zlepšovali a dováděli k dokonalosti. Lucyy ji chodívala prodávat na trh do Tyrvrarru a jako vynikající raritu si ji odváželi i přespolní. Poptávka rychle překonala nabídku, ale nebylo to nic platné, neboť oba chlupáčové neprahli po bohatství a většinu toho, co vyprodukovali, měli pro vlastní potřebu.
Roku 34 BBY nechal Chlouppek vypálit bazén banánovice na počest toho, že se z Jessicy stal padawan, a bazén nechal zakopat na zahradě s tím, že ho někdy v budoucnu vypijí.
Roku 19 BBY byl bazén banánovice skutečně vykopán a vypit těmi, co přežili zradu klonů a první hodiny po rozkazu 66. Byla to dobrota, ale minimálně do zničení první Hvězdy smrti si nikdo další na Kashyyyku žádnou banánovici nevychutnal, protože vyrobit ji bylo pracné a každý ten čas raději investoval do něčeho ostřejšího, v čem mohl utopit svůj žal.

Potenciália

Od znovuzaložení Ch&Ch lihobaroni bylo jen otázkou času a dostupnosti kashyyyckých banánů, kdy bude banánovice zařazena do jejich portfolia.