Banana Brannigan

„No jasně! Jak jsme to našly na tom Interdiktoru, co ho někdo rozflákal obřím asteroidem, utíkaly s tím po trupu před řezacími droidy a piráty a pak to skrz palbu dvou eskader stíhačů odvážely na palubě děravého transportéru, tak jo, mám pocit, že někde tam nám to možná fakt trošku spadlo!“1
- Banana se svým osobitým způsobem brání nařčení, že nedopatřením poškodila tiskárnu na kódovací cylindry

Banana Brannigan byla k Síle citlivá mechanička ze Sulonu, starší člen posádky Jolly Jedie a členka povstalecké buňky kapitána Simbaccy.

Jméno: Banana Brannigan
Rasa: míšenec
Rok narození: 15 BBY
Planeta narození: Sulon
Barva očí: šedá
Frakce: Křupkový odboj
Mistr: Simbacca, později Champbacca

Vzhled

Vzhledově se moc nelišila od čisté Zeltronky. Kůži měla standardně růžovou, vlasy černé, což při práci s oleji a dalšími hnusy shledávala nanejvýš praktickým. Během kariéry údržbářky palivového potrubí si je nikdy nenechala narůst moc dlouhé, aby jí při práci nepřekážely, ale později u povstalců začala trochu experimentovat a měla je delší. Celkově se zdálo, že velkou většinu genů přebrala od matky, výjimkami byly jen vybledlejší a slabší oči a prakticky neexistující druhá játra.
Ani trochu neholdovala zeltronské křiklavé módě, ale to dost možná jen proto, že na to neměla peníze a stejně by to hned zamazala. Mnohem radši nosila praktičtější oblečení v tmavých barvách: zpravidla černý rolák, jehož dlouhé rukávy si na práci nezřídka vyhrnovala, a přes něj světlejší vestu s kapsami na nezbytnosti. Na hlavě nosívala leteckou kuklu s tmavými brýlemi, nedala dopustit na pořádné boty a rukavice a díky tomu, že byla poněkud plošší,2 vypadala z dálky jako kluk. Na výpravy vyrážela s malým baťůžkem, přičemž jeden z nich zdědila po Sis Kay'lia.

Povaha

Zatímco většina čistokrevných Zeltronek byla čilá, přátelská a tak trochu naivní, Banana byla čilá, přátelská a strašně moc naivní.
Optimismus z ní přímo čišel, a to navzdory časté a totální upatlanosti mazivem nebo podobnými kekely. Byla schopná najít pozitivum i na té nejčernější zprávě a s dětskou radostí si užívala i sebedebilnější činnosti, s jakými se v práci setkávala dnes a denně. Ačkoliv se zajímala hlavně o techniku a technologii, už jako malá měla hodně blízko i k přírodě, často zachraňovala migrující žáby3 a po válce si chtěla založit farmu a zoologickou zahradu.4 Na Jolly Jediovi okupovala kajutu, v níž rostl strom, a naprosto jí to tak vyhovovalo.
Proti Impériu vlastně dřív nic neměla, protože dobu před ním nepamatovala a žádné větší zvěrstvo nezažila, ale už po pár měsících na palubě Jolly Jedie dost změnila názor. Především vůči Inkvizici pak pojala averzi tak silnou, že to mnohé v jejím okolí až děsilo.
Za zmínku rovněž stojí, že zpočátku naprosto nedokázala ovládat svoji vrozenou empatii a chovala se jako emoční zrcadlo svého okolí: Když na ni někdo křičel, křičela ona na něj, jednala-li s někým podezřívavým, byla podezřívavá, v odvázaném kolektivu se odvázala a tak dále. Později to trochu ovládat dokázala.
Měla ráda hry na hrdiny, v posádkové družině hrála hraničáře, a zelenou, ale málokdo jí nalil, protože rozhodně nevypadala zletile.
Už od dětství strašně ráda četla, zejména odborné knihy,5 a vedla si deníček.

Rodina

Matka Becky Brannigan, otec Nowen Aisling.
Tety Joya, Nolla a Yaeta, strýc Maro a další členové klanu Brannigan.
Poloviční sestra Sagwen Aisling, bratranec Mango Brannigan a adoptovaná sestřenice Laura Brannigan
Prarodiče Moyra a Brody Brannigan.

Důležité vztahy

  • Emily, adoptovaná sestřenice, spolubojovnice a prakticky starší sestra.
  • M'Kesh, kocour, jehož přítomnost v lodním hangáru si sice nedovedla vysvětlit, ale moc ráda se při běhání zastavila, aby ho podrbala za ušima.

Dovednosti

Její zrak byl těžce unikátní záležitost: patrně díky genům otce oči sice měla, ale výrazně slabší, byla barvoslepá a oslnilo ji každé větší světlo, takže si je na slunci chránila černými brýlemi. Naproti tomu ale viděla i v naprosté tmě a živé tvory i přes slabší překážky, protože si pomáhala Silou. Uměla to i u ostatních smyslů, ale o to slabší byla její schopnost hýbat na dálku předměty a oblbovat lidi mávnutím ruky.
Byla velmi inteligentní, i když většinou málo průbojná. Kromě basicu uměla několik základních frází v sullustánštině, pár nadávek v ugnaughtštině a na palubě Jolly Jedie se rychle naučila shyriiwook.
Už jako dítě postavila pár improvizovaných bomb, uvařila vlastní trhavinu a uměla střílet z vlastnoručně upravené blasterové pistole SSK-7. Měla přirozený talent na hrubou i jemnou mechaniku a bez zjevného důvodu ji měla ráda zvířata. Jako malá se ujala zaběhlé gizky6 a pěkně hnusné kočky.7
Byla slušný plavec, rychle běhala a celkově měla solidní fyzičku.

Životopis

Občanská válka

Narodila se roku 15 BBY v Barons Hedu na Sulonu a jméno dostala podle sullustanského svátku na oslavu otců, jehož jméno se její matce při prohlížení kalendáře tuze zalíbilo, aniž by tušila jeho význam.8
Vyrůstala s matkou samoživitelkou v jednom krcálku a už jako malá ráda stavěla bomby. Taky ale ráda opravovala věci, a tak začala v raném věku pracovat na imperiální čerpací stanici, kde jednoho dne narazila na kapitána Křupku, během dvou hodin mu dvakrát zachránila život a vydala se s ním na výlet. Posílila jeho buňku povstalců, naučila se ovládat Sílu, poznala spoustu nových lidí a všechno to bylo hrozně boží.

0 ABY
Byla při tom, když byl dva dny po zničení první Hvězdy smrti během nájezdu na imperiální otrokářský konvoj objeven ztracený Kody-Kann Tonewy, a společně s Emily ho na palubě jednoho z transportérů zachránily před bídnou smrtí. Následující den pak s právě zachráněným Lorrdianem a gamorreánskou taxikářkou Zug'Zug vyrazili na Patch-4, kde vyrvali Jawu Kirka ze spárů stormtrooperů.
Pět dní po bitvě o Yavin se účastnila mise na Tekillo III, kde společně s Emily kontaktovaly a později zrekrutovaly Štěknu, varovaly tamní povstaleckou buňku před hrozícím útokem Impéria a nakonec vyhrály neuvěřitelné peníze v loterii. Banana během mise málem přišla o panenství, když se jí na večírku imperiální posádky vymkla empatie z rukou, ale Emily naštěstí včas zasáhla.
Deset dní po bitvě o Yavin pomáhala při odcizení tiskárny na imperiální kódovací cylindry z můstku křižníku, který pomocí asteroidů s pozičními tryskami vyřadil Kel-Morijský těžební syndikát. Tomu zbyly jen oči pro pláč a jistě by vypsal odměnu na jejich dopadení, kdyby tušil, kdo že ho to s loupeží předběhl a kdo uletěl jak s tiskárnou, tak s prototypem výsadkového letounu, co byl v hangáru. Vyslal v jejich stopách sice dva lovce, Mrscka a Kyteha, ale ti neměli dostatek vodítek k účinnému sledování.
Dvanáct dní po zničení první Hvězdy smrti se pod falešnou identitou zaměstnance První imperiální papírny dostala na planetu Hemer'oi II, kde společně s Emily, Štěknou a Toddem pátrali po sestřeleném Qex'xtovi. Nalezli tajnou podzemní laboratoř a zjistili něco málo o probíhajícím projektu Spineless, ale ztraceného pilota už se jim zachránit nepodařilo. Při pozdějším auditu v papírně vyšlo najevo, že společnost skutečně zaměstnává někoho jménem Mango Brannigan, ale protože šlo o muže, bylo zjevné, že se stal obětí krádeže identity.
Když se sedmnáct dní po bitvě o Yavin vrátil Kody z pobytu u Frau Engels, podívala se Banana s ním a s Emily i na Miu Leptonis IV, kam je dopravil Moz'Gojo a kde v opuštěné staré enklávě hledali holocrony pro kapitánova otce. Mise šla až podezřele hladce, ona našla holocron z Ittummi a Kody zase svého syna. Po misi také ve skladišti našla zdravotnického droida IM-62 a reaktivovala ho.
Tři týdny po bitvě o Yavin se na Mrrku setkala s Leelou a na palubě Mořského koníka letěla na Vor Deo, kde společně s Emily a Štěknou získaly nové jádro hyperpohonu pro Zaječí pracku, loď pašeráka Byorna. Než stihli odletět, objevila se v soustavě imperiální hlídka a oni si čas krátili hraním macháčka, po němž se Leela přidala k odboji.
Po návratu zjistila, že kapitán mezitím osvobodil zhruba tři stovky Wookiů z Tábora 52 na Kashyyyku a že je na palubě i jeho otec. V jeho blízkosti měla sice strašně špatnou náladu a nezřídka byla bezdůvodně hrubá na své blízké i přímo na něj, ale začala se od něj učit užívat Sílu, stejně jako ostatní citliví na palubě. Jen ho občas musela i s dalším ožralou vylovit z kabelové šachty.9
Dva měsíce po příletu Wookiů z Tábora 52 prověřila zjištění Kerripirr, že odchází vodní čip, nadšeně pomáhala při sestavování kluzáků na závod na Raxusu Prime a fungovala by jako servisní technik v depu, kdyby se nejelo jenom jedno kolo. O tom, že Splašená šunka havarovala a kapitán byl vážně zraněn, se dozvěděla až se zpožděním, a protože tou dobou byla v chumlu pesimističtějších chlupáčů, snadno propadla depresi, že zemřel. Ve vyhlášených volbách nového kapitána volila Wyrrgyho, protože jí to poradila Borroro, ale když se pak Simbacca vrátil z mrtvých, byla samozřejmě moc ráda.
O něco později navštívila soustavu Yavin, kde s Emily a Štěknou ukradly Kel-Morijskému těžebnímu syndikátu nejen docela velký úlomek kyberitu z trosek Hvězdy smrti, ale s ním i jednu recyklační loď. Při jejím obsazování však kamera zachytila Emily a lovci měli následně trochu lehčí práci.
Začátkem července téhož roku letěly s Emily a Štěknou ve Smrtonošovi na Telero, kde měly pomoci veliteli Trii'tovi se zefektivňováním činnosti tamní povstalecké buňky. Během ní sice Impériu ukradly nezanedbatelný objem koaxia, ale lovci proti nim poštvali hordu svých levnějších kolegů a vybavili jim loď sledovacím zařízením.
6. 7. přistály na Nar Shaddaa, kde se chtěla Emily podívat po přeživších z Modrého Mandaloru. Navštívily Vystřílený zásobník, kde však byly napadeny, došlo k potyčce a Banana se Štěknou se štěstím unikly, zatímco Emily byla smrtelně zraněna. Po návratu na Jolly Jedie vše nahlásily kapitánovi, Banana mu předala Emilyin světelný meč a složila se. Zavřela se v pokoji, pohrávala si s temnou stranou a relativně stabilizoval ji až Champbacca a větší než malé množství zelené, které pomohlo oběma stranám.10 Ještě později se na palubě setkala s tetou Joyou, zapojila se do plánování odvetných akcí a aby přišla na jiné myšlenky, provedla generální opravu jednoho z AT-TE. Účastnila se také velké válečné porady, kde navrhla použít při útoku na Citadelu mandalorianské baziliščí droidy, nicméně šance na úspěch ani s nimi neviděla moc valně.

Potenciália

Jakožto Champbaccova potenciální padawan se možná v budoucnu podívá na Alaris Prime, Dathomir a další místa, pokud se toho tedy dožije. Rovněž je dost pravděpodobné, že se jí začne poněkud protivit násilí, stane se takovou technicky zdatnější lesní žínkou a bude se starat o všemožná nebohá stvoření, kterým bude vyrábět kybernetické protézy jako náhrady ztracených tlapek, křídel a chapadel.

d20

během zácviku u povstalců
Scoundrel 4 / Jedi Consular 2
Sense Motive +13, Repair +11, Demolitions +10, Knowledge (engineering) +10, Tumble +10, Enhance Senses +8, Search +8, See Force +8, Craft (grenades) +6
Improved Initiative, Cosmopolitan (Handle Animal), Skill Emphasis (Sense Motive), Run, Aware
Unassuming Appearance, Calming Presence

po prvním střetu s Inkvizicí
Scoundrel 4 / Jedi Consular 3
Sense Motive +14, Repair +11, Demolitions +10, Knowledge (engineering) +10, Tumble +10, Empathy +8, Enhance Senses +8, Search +8, See Force +8, Craft (grenades) +6, Handle Animal +6, Knowledge (wilderness lore) +6
Unassuming Appearance, Calming Presence