Banana Brannigan

„No jasně! Jak jsme to našly na tom Interdiktoru, co ho někdo rozflákal obřím asteroidem, utíkaly s tím po trupu před řezacími droidy a piráty a pak to skrz palbu dvou eskader stíhačů odvážely na palubě děravého transportéru, tak jo, mám pocit, že někde tam nám to možná fakt trošku spadlo!“1
- Banana se svým osobitým způsobem brání nařčení, že nedopatřením poškodila tiskárnu na kódovací cylindry

Banana Brannigan byla napůl Zeltron, napůl Miraluka, mechanička ze Sulonu, starší člen posádky Jolly Jedie a členka povstalecké buňky kapitána Simbaccy.

Jméno: Banana Brannigan
Rasa: hybrid
Rok narození: 15 BBY
Planeta narození: Sulon
Barva očí: šedá
Frakce: Křupkový odboj
Mistr: Simbacca, později možná Champbacca

Vzhled

Vzhledově se vlastně od čisté Zeltronky moc nelišila. Kůži měla standardně růžovou, vlasy černé, což při práci s oleji a dalšími hnusy shledávala nanejvýš praktickým. Během kariéry údržbářky palivového potrubí si je nikdy nenechala narůst moc dlouhé, aby jí při práci nepřekážely, ale později u povstalců začala trochu experimentovat a měla je delší. Celkově se zdálo, že velkou většinu genů přebrala od matky, výjimkami budiž vybledlejší a slabší oči a prakticky neexistující druhá játra.
Ani trochu neholdovala zeltronské křiklavé módě, ale to dost možná jen proto, že na to neměla peníze a stejně by to hned zamazala. Mnohem radši nosila praktičtější oblečení v tmavých barvách, na hlavě leteckou kuklu s tmavými brýlemi a díky tomu, že byla poněkud plošší2, vypadala z dálky jako kluk.

Povaha

Zatímco většina čistokrevných Zeltronek byla čilá, přátelská a tak trochu naivní, Banana byla čilá, přátelská a strašně moc naivní.
Optimismus z ní přímo čišel, a to navzdory časté a totální upatlanosti mazivem nebo podobnými kekely. Byla schopná najít pozitivum i na té nejčernější zprávě a s dětskou radostí si užívala i sebedebilnější činnosti, s jakými se v práci setkávala dnes a denně. Proti Impériu vlastně dřív nic neměla, protože dobu před ním nepamatovala a žádné větší zvěrstvo nezažila, ale už po pár měsících na palubě Jolly Jedie dost změnila názor.
Za zmínku rovněž stojí, že zpočátku naprosto nedokázala ovládat svoji vrozenou empatii a chovala se jako emoční zrcadlo svého okolí: Když na ni někdo křičel, křičela ona na něj, jednala-li s někým podezřívavým, byla podezřívavá, v odvázaném kolektivu se odvázala a tak dále. Později to trochu ovládat dokázala.

Rodina

Matka Becky Brannigan, otec Nowen Aisling.
Tety Joya Brannigan, Nolla Brannigan a Yaeta Brannigan, strýc Maro Brannigan a další členové klanu Brannigan.
Poloviční sestra Sagwen Aisling.

Důležité vztahy

  • Emily, spolubojovnice a prakticky starší sestra.

Dovednosti

Její zrak byl těžce unikátní záležitost: patrně díky genům otce oči sice měla, ale výrazně slabší, byla barvoslepá a oslnilo ji každé větší světlo, takže si je chránila černými brýlemi. Naproti tomu ale viděla i v naprosté tmě a živé tvory i přes slabší překážky, protože si pomáhala Silou. Uměla to i u ostatních smyslů, ale o to slabší byla její schopnost hýbat na dálku předměty a oblbovat lidi mávnutím ruky.
Byla velmi inteligentní, i když většinou málo průbojná. Kromě basicu uměla několik základních frází v sullustánštině, pár nadávek v ugnaughtštině a na palubě Jolly Jedie se rychle naučila shyriiwook.
Už jako dítě postavila pár improvizovaných bomb, uvařila vlastní trhavinu a uměla střílet z vlastnoručně upravené blasterové pistole SSK-7. Měla přirozený talent na hrubou i jemnou mechaniku a bez zjevného důvodu ji měla ráda zvířata. Jako malá se ujala zaběhlé gizky3 a pěkně hnusné kočky4.
Byla slušný plavec, rychle běhala a celkově měla solidní fyzičku.

Životopis

Občanská válka

Narodila se už za Impéria v Barons Hedu na Sulonu, vyrůstala s matkou samoživitelkou a už jako malá ráda stavěla bomby. Taky ale ráda opravovala věci, a tak začala v raném věku pracovat na imperiální čerpací stanici, kde jednoho dne narazila na kapitána Křupku, během dvou hodin mu dvakrát zachránila život a vydala se s ním na výlet. Posílila jeho buňku povstalců, naučila se ovládat Sílu, poznala spoustu nových lidí a všechno to bylo hrozně boží.

  • Byla při tom, když byl dva dny po zničení první Hvězdy smrti během nájezdu na imperiální otrokářský konvoj objeven ztracený Kody-Kann Tonewy a společně s Emily ho na palubě jednoho z transportérů zachránily před bídnou smrtí. Následující den pak s právě zachráněným Lorrdianem a gamorreánskou taxikářkou Zug'Zug vyrazily na Patch-4, kde vyrvali Jawu Kirka ze spárů stormtrooperů.
  • Pět dní po bitvě o Yavin se častnila mise na Tekillo III, kde společně s Emily kontaktovaly a později zrekrutovaly Štěknu, varovaly tamní povstaleckou buňku před hrozícím útokem Impéria a nakonec vyhrály neuvěřitelné peníze v loterii. Banana během mise málem přišla o panenství, když se jí na večírku imperiální posádky vymkla empatie z rukou, ale Emily naštěstí zasáhla včas.
  • Deset dní po bitvě o Yavin pomáhala při odcizení tiskárny na imperiální kódovací cylindry z můstku křižníku, který pomocí asteroidů s pozičními tryskami vyřadil Kel-Morijský těžební syndikát. Tomu zbyly jen oči pro pláč a jistě by vypsal odměnu na jejich dopadení, kdyby tušil, kdo že ho to s loupeží předběhl a kdo uletěl jak s tiskárnou, tak s prototypem výsadkového letounu, co byl v hangáru. Vyslal v jejich stopách sice dva lovce, Mrscka a Kyteha, ale ti neměli dostatek vodítek k účinnému sledování.
  • Dvanáct dní po zničení první Hvězdy smrti se pod identitou mechaničky První imperiální papírny dostala na planetu Hemer'oi II, kde společně s Emily, Štěknou a Toddem pátrali po sestřeleném Qex'xtovi. Nalezli tajnou podzemní laboratoř a zjistili něco málo o probíhajícím projektu Spineless, ale ztraceného pilota už se jim zachránit nepodařilo. Později je během auditu společnosti možná identifikoval celní důstojník Peppa.
  • Když se sedmnáct dní po bitvě o Yavin vrátil Kody z pobytu u Frau Engels, podívala se Banana s ním a s Emily i na Miu Leptonis IV, kam je dopravil Moz'Gojo a kde v opuštěné staré enklávě hledali holocrony pro kapitánova otce. Mise šla až podezřele hladce, ona našla holocron z Ittummi a Kody zase svého potenciálního syna. Po misi také ve skladišti našla zdravotnického droida IM-62 a reaktivovala ho.
  • Tři týdny po bitvě o Yavin se setkala s Leelou a na palubě Mořského koníka letěla na Vor Deo, kde společně s Emily a Štěknou získaly nové jádro hyperpohonu pro Zaječí pracku, loď pašeráka Byorna. Než stihli odletět, objevila se v soustavě imperiální hlídka a oni si čas krátili hraním macháčka, po němž se Leela přidala k odboji.
  • Po návratu zjistila, že kapitán mezitím osvobodil zhruba tři stovky Wookiů z Tábora 52 na Kashyyyku a že je na palubě i jeho otec. V jeho blízkosti měla sice strašně špatnou náladu a nezřídka byla bezdůvodně hrubá na své blízké, ale začala se od něj učit užívat Sílu, stejně jako ostatní citliví na palubě.
  • Dva měsíce po příletu Wookiů z Tábora 52 nadšeně pomáhala při sestavování kluzáků na závod na Raxusu Prime a fungovala by jako servisní technik v depu, kdyby se nejelo jenom jedno kolo. O tom, že byl kapitán vážně zraněn, se dozvěděla až se zpožděním, a protože tou dobou byla v chumlu pesimističtějších chlupáčů, snadno propadla depresi, že zemřel. Ve vyhlášených volbách nového kapitána volila Wyrrgyho, ale když se pak kapitán vrátil z mrtvých, byla samozřejmě moc ráda.

Potenciália

Simbacca možná později Bananu doporučil jako novou padawan svému otci, protože si vzpomněl na terapeutický účinek takového spojení a jeho otec nějakou motivaci potřeboval. Mohl ji pak vzít na Dathomir, kde zachránili jeho bývalého mistra, a ještě mnohem dál.
Možná propadla temné straně, možná umřela, možná se soustředila na opravování lodi a techniku obecně, možná se přidala k Luka Sene, možná si pořídila dvacet dětí s brankářem FC Fárač, možná se starala o opuštěná zvířátka, možná prostě cestovala po galaxii a možná se z ní stala pozorovatelka některé z navštívených planet, kdo ví…

d20

Scoundrel 4 / Jedi Consular 2
Sense Motive +13, Repair +11, Demolitions +10, Knowledge (Engineering) +10, Tumble +10
Improved Initiative, Cosmopolitan (Handle Animal), Skill Emphasis (Sense Motive), Run, Aware
Unassuming Appearance, Calming Aura