Banana Brannigan

„No jasně! Jak jsme to našly na tom Interdiktoru, co ho někdo rozflákal obřím asteroidem, utíkaly s tím po trupu před řezacími droidy a piráty a pak to skrz palbu dvou eskader stíhačů odvážely na palubě děravého transportéru, tak jo, mám pocit, že někde tam nám to možná fakt trošku spadlo!“1
- Banana se svým osobitým způsobem brání nařčení, že nedopatřením poškodila tiskárnu na kódovací cylindry

Banana Brannigan byla napůl Zeltron, napůl Miraluka, mechanička ze Sulonu, starší člen posádky Jolly Jedie a členka povstalecké buňky kapitána Simbaccy.

Jméno: Banana Brannigan
Rasa: míšenec
Rok narození: 15 BBY
Planeta narození: Sulon
Barva očí: šedá
Frakce: Křupkový odboj
Mistr: Simbacca, později možná Champbacca

Vzhled

Vzhledově se vlastně od čisté Zeltronky moc nelišila. Kůži měla standardně růžovou, vlasy černé, což při práci s oleji a dalšími hnusy shledávala nanejvýš praktickým. Během kariéry údržbářky palivového potrubí si je nikdy nenechala narůst moc dlouhé, aby jí při práci nepřekážely, ale později u povstalců začala trochu experimentovat a měla je delší. Celkově se zdálo, že velkou většinu genů přebrala od matky, výjimkami budiž vybledlejší a slabší oči a prakticky neexistující druhá játra.
Ani trochu neholdovala zeltronské křiklavé módě, ale to dost možná jen proto, že na to neměla peníze a stejně by to hned zamazala. Mnohem radši nosila praktičtější oblečení v tmavých barvách, na hlavě leteckou kuklu s tmavými brýlemi a díky tomu, že byla poněkud plošší2, vypadala z dálky jako kluk. Na výpravy vyrážela s malým baťůžkem, přičemž jeden z nich zdědila od Sis Kay'lia.

Povaha

Zatímco většina čistokrevných Zeltronek byla čilá, přátelská a tak trochu naivní, Banana byla čilá, přátelská a strašně moc naivní.
Optimismus z ní přímo čišel, a to navzdory časté a totální upatlanosti mazivem nebo podobnými kekely. Byla schopná najít pozitivum i na té nejčernější zprávě a s dětskou radostí si užívala i sebedebilnější činnosti, s jakými se v práci setkávala dnes a denně. Proti Impériu vlastně dřív nic neměla, protože dobu před ním nepamatovala a žádné větší zvěrstvo nezažila, ale už po pár měsících na palubě Jolly Jedie dost změnila názor.
Za zmínku rovněž stojí, že zpočátku naprosto nedokázala ovládat svoji vrozenou empatii a chovala se jako emoční zrcadlo svého okolí: Když na ni někdo křičel, křičela ona na něj, jednala-li s někým podezřívavým, byla podezřívavá, v odvázaném kolektivu se odvázala a tak dále. Později to trochu ovládat dokázala.

Rodina

Matka Becky Brannigan, otec Nowen Aisling.
Tety Joya Brannigan, Nolla Brannigan a Yaeta Brannigan, strýc Maro Brannigan a další členové klanu Brannigan.
Poloviční sestra Sagwen Aisling.

Důležité vztahy

  • Emily, spolubojovnice a prakticky starší sestra.

Dovednosti

Její zrak byl těžce unikátní záležitost: patrně díky genům otce oči sice měla, ale výrazně slabší, byla barvoslepá a oslnilo ji každé větší světlo, takže si je chránila černými brýlemi. Naproti tomu ale viděla i v naprosté tmě a živé tvory i přes slabší překážky, protože si pomáhala Silou. Uměla to i u ostatních smyslů, ale o to slabší byla její schopnost hýbat na dálku předměty a oblbovat lidi mávnutím ruky.
Byla velmi inteligentní, i když většinou málo průbojná. Kromě basicu uměla několik základních frází v sullustánštině, pár nadávek v ugnaughtštině a na palubě Jolly Jedie se rychle naučila shyriiwook.
Už jako dítě postavila pár improvizovaných bomb, uvařila vlastní trhavinu a uměla střílet z vlastnoručně upravené blasterové pistole SSK-7. Měla přirozený talent na hrubou i jemnou mechaniku a bez zjevného důvodu ji měla ráda zvířata. Jako malá se ujala zaběhlé gizky3 a pěkně hnusné kočky4.
Byla slušný plavec, rychle běhala a celkově měla solidní fyzičku.

Životopis

Občanská válka

Narodila se roku 15 BBY v Barons Hedu na Sulonu a jméno dostala podle sullustanského svátku na oslavu otců, jehož jméno se její matce při prohlížení kalendáře tuze zalíbilo, aniž by tušila jeho význam5.
Vyrůstala s matkou samoživitelkou v jednom krcálku a už jako malá ráda stavěla bomby. Taky ale ráda opravovala věci, a tak začala v raném věku pracovat na imperiální čerpací stanici, kde jednoho dne narazila na kapitána Křupku, během dvou hodin mu dvakrát zachránila život a vydala se s ním na výlet. Posílila jeho buňku povstalců, naučila se ovládat Sílu, poznala spoustu nových lidí a všechno to bylo hrozně boží.

  • Byla při tom, když byl dva dny po zničení první Hvězdy smrti během nájezdu na imperiální otrokářský konvoj objeven ztracený Kody-Kann Tonewy a společně s Emily ho na palubě jednoho z transportérů zachránily před bídnou smrtí. Následující den pak s právě zachráněným Lorrdianem a gamorreánskou taxikářkou Zug'Zug vyrazily na Patch-4, kde vyrvali Jawu Kirka ze spárů stormtrooperů.
  • Pět dní po bitvě o Yavin se častnila mise na Tekillo III, kde společně s Emily kontaktovaly a později zrekrutovaly Štěknu, varovaly tamní povstaleckou buňku před hrozícím útokem Impéria a nakonec vyhrály neuvěřitelné peníze v loterii. Banana během mise málem přišla o panenství, když se jí na večírku imperiální posádky vymkla empatie z rukou, ale Emily naštěstí zasáhla včas.
  • Deset dní po bitvě o Yavin pomáhala při odcizení tiskárny na imperiální kódovací cylindry z můstku křižníku, který pomocí asteroidů s pozičními tryskami vyřadil Kel-Morijský těžební syndikát. Tomu zbyly jen oči pro pláč a jistě by vypsal odměnu na jejich dopadení, kdyby tušil, kdo že ho to s loupeží předběhl a kdo uletěl jak s tiskárnou, tak s prototypem výsadkového letounu, co byl v hangáru. Vyslal v jejich stopách sice dva lovce, Mrscka a Kyteha, ale ti neměli dostatek vodítek k účinnému sledování.
  • Dvanáct dní po zničení první Hvězdy smrti se pod identitou mechaničky První imperiální papírny dostala na planetu Hemer'oi II, kde společně s Emily, Štěknou a Toddem pátrali po sestřeleném Qex'xtovi. Nalezli tajnou podzemní laboratoř a zjistili něco málo o probíhajícím projektu Spineless, ale ztraceného pilota už se jim zachránit nepodařilo. Později je během auditu společnosti možná identifikoval celní důstojník Peppa.
  • Když se sedmnáct dní po bitvě o Yavin vrátil Kody z pobytu u Frau Engels, podívala se Banana s ním a s Emily i na Miu Leptonis IV, kam je dopravil Moz'Gojo a kde v opuštěné staré enklávě hledali holocrony pro kapitánova otce. Mise šla až podezřele hladce, ona našla holocron z Ittummi a Kody zase svého potenciálního syna. Po misi také ve skladišti našla zdravotnického droida IM-62 a reaktivovala ho.
  • Tři týdny po bitvě o Yavin se setkala s Leelou a na palubě Mořského koníka letěla na Vor Deo, kde společně s Emily a Štěknou získaly nové jádro hyperpohonu pro Zaječí pracku, loď pašeráka Byorna. Než stihli odletět, objevila se v soustavě imperiální hlídka a oni si čas krátili hraním macháčka, po němž se Leela přidala k odboji.
  • Po návratu zjistila, že kapitán mezitím osvobodil zhruba tři stovky Wookiů z Tábora 52 na Kashyyyku a že je na palubě i jeho otec. V jeho blízkosti měla sice strašně špatnou náladu a nezřídka byla bezdůvodně hrubá na své blízké, ale začala se od něj učit užívat Sílu, stejně jako ostatní citliví na palubě.
  • Dva měsíce po příletu Wookiů z Tábora 52 nadšeně pomáhala při sestavování kluzáků na závod na Raxusu Prime a fungovala by jako servisní technik v depu, kdyby se nejelo jenom jedno kolo. O tom, že byl kapitán vážně zraněn, se dozvěděla až se zpožděním, a protože tou dobou byla v chumlu pesimističtějších chlupáčů, snadno propadla depresi, že zemřel. Ve vyhlášených volbách nového kapitána volila Wyrrgyho, ale když se pak kapitán vrátil z mrtvých, byla samozřejmě moc ráda.
  • O něco později navštívila soustavu Yavin, kde s Emily a Štěknou ukradly Kel-Morijskému těžebnímu syndikátu nejen docela velký úlomek kyberitu z trosek Hvězdy smrti, ale s ním i jednu recyklační loď. Při jejím obsazování však kamera zachytila Emily a lovci měli následně trochu lehčí práci.
  • Začátkem července téhož roku letěly s Emily a Štěknou ve Smrtonošovi na Telero, kde měly pomoci se zefektivňováním činnosti tamní povstalecké buňky. Během ní sice Impériu ukradly nezanedbatelný objem koaxia, ale lovci proti nim poštvali hordu svých levnějších kolegů a vybavili jim loď sledovacím zařízením.
  • 6. 7. přistály na Nar Shaddaa, kde se chtěla Emily podívat po přeživších z Modrého Mandaloru. Navštívily Vystřílený zásobník, kde však byly napadeny, došlo k potyčce a Banana se Štěknou se štěstím unikly, zatímco Emily byla smrtelně zraněna. Po návratu na Jolly Jedie vše nahlásily kapitánovi a Banana se složila. Zavřela se v pokoji, pohrávala si s temnou stranou a relativně stabilizoval ji až Champbacca, kterého za ní poslal kapitán.
  • Ještě později se na palubě setkala s tetou Joyou, zapojila se do plánování odvetných akcí a vlastně jí vůbec nevadilo, že je vyhlášený výjimečný stav a ona nikam nesmí - stejně by se bála.

Potenciália

Nejspíš se stane novou Champbaccovou padawan a podívá se na Alaris Prime, Dathomir a další místa, pokud se toho tedy dožije. Rovněž je dost pravděpodobné, že se jí začne poněkud protivit násilí, stane se takovou technicky zdatnější lesní žínkou a bude se starat o všemožná nebohá stvoření, kterým bude vyrábět kybernetické protézy jako náhrady ztracených tlapek, křídel a chapadel.

d20

během zácviku u povstalců
Scoundrel 4 / Jedi Consular 2
Sense Motive +13, Repair +11, Demolitions +10, Knowledge (engineering) +10, Tumble +10, Enhance Senses +8, Search +8, See Force +8, Craft (grenades) +6
Improved Initiative, Cosmopolitan (Handle Animal), Skill Emphasis (Sense Motive), Run, Aware
Unassuming Appearance, Calming Presence

po prvním střetu s Inkvizicí
Scoundrel 4 / Jedi Consular 3
Sense Motive +14, Repair +11, Demolitions +10, Knowledge (engineering) +10, Tumble +10, Empathy +8, Enhance Senses +8, Search +8, See Force +8, Craft (grenades) +6, Handle Animal +6, Knowledge (wilderness lore) +6
Unassuming Appearance, Calming Presence