Bador

Bador byl jeden ze dvou měsíců planety Kuat. Jediným větším městem byl Bunar, kde stála taverna U Pěti džbánků, jinak se tam nacházely hlavně farmy a jejich technické zázemí.

Historie

Měsíc byl po většinu historie relativně nehostinnou skálou, až kolem roku 9000 BBY došlo k jeho terraformování a postupně se tam přesunula většina zemědělství z drasticky industrializovaného Kuatu. Zpočátku automatizované farmy přilákaly i nemalou populaci kolonistů, kteří chtěli žít někde v klidu, ale kousek od civilizace, a vzniklo tam i několik satelitních vesniček.
Před rokem 1000 BBY tam byla otevřena i velká pobočka pivovaru Duff, díky níž se na měsíci začal pěstovat i chmel.
Změna režimu tamní populaci nijak neovlivnila, nadále exportovali produkty své práce na Kuat, jen se jim se zahájením konstrukcí imperiálních křižníků trochu změnilo panorama.
V roce 14 BBY tam přistál Rychlý dráp a Mia Mahariel si v jedné z vesniček otevřela malou, ale útulnou opravnu všeho od kombajnů po vesmírné lodě.1 Nějakou dobu tam s ní žili i Nina, Jeff a Dwayne Breenovi a když vypadli, začala k ekonomice měsíčku přispívat výrobou rosolky.
V době kolem bitvy o Yavin šlo o klasickou zemědělskou kolonii, které si Impérium příliš nevšímalo, dokud zvládala zásobovat loděnice na Kuatu. Pohyb osob byl relativně volný, bez důkladnějších kontrol, ale v případě potřeby mohla celý měsíc během chvíle oblehnout menší flotila zánovních křižníků.

Rodáci