Baccalla

[„Kdo nekrade, šidí rodinu.“]
- Baccallovo motto

Baccalla byl Wookiee z Kashyyyku, podnikatel, filantrop a investor.

Historie

Narodil se roku 898 BBY v Chenachochanu do prosté socialistické rodiny a díky přirozené inteligenci si rychle osvojil nejen základní dovednosti nutné k výkonu profese horníka, ale i něco navíc. Kdyby mu to bývalo myslelo politicky, jistě by se z něj dříve nebo později stal minimálně soudruh předák, ale Baccallovi se nelíbilo, jakým způsobem je ve vesnici nakládáno s vytěženým bohatstvím, chtěl expandovat a investovat a kýho čerta a brzy se začaly šířit zvěsti, že je ve skutečnosti agentem kontrarevolucionářů. Baccalla vesnici zavčas opustil, nějakou dobu se ukrýval v Tunnatutikanu a nakonec odcestoval až do Rwookrrorro, kde si dodělal vysokou školu a chvíli tam i učil. Přišel si však dlouhodobě finančně nedoceněn, a tak v roce 511 BBY přišel s plánem, jak rychle zbohatnout.
Po několika týdnech příprav kontaktoval ředitelství Joruna Galactic Mining, s pomocí podvržených dat je přesvědčil o tom, že na Shurru VI našel velké naleziště velmi čistého stříbra, a byl pověřen jeho těžbou. V následujících měsících za jejich finance skutečně vybudoval důlní šachtu, ale výtah vedl do prázdné štoly dlouhé pouhých pár desítek metrů a zbytek peněz si šikovně ulil na tajné účty na Curychu. První inspekci ukázal právě tuto šachtu a pak je opil, než přijela druhá, byl už dávno pod novou identitou na Glee Anselmu a užíval si svůj luxusní bungalov na pláži. V následujících letech svůj majetek díky šikovnému investování ještě znásobil a stal se jedním z nejbohatších Wookiů v galaxii. Na rodnou planetu už se nikdy nevrátil, ale sem tam poslal nějaké peníze na podporu Fárače a financoval i bezpočet projektů na vzdělávání mládeže.
Zemřel v roce 331 BBY při orgiích, když se podnapilý udusil v dekoltu vnadné Nautolanky.

d20

Noble 3 / Scoundrel 2
Diplomacy +12, Appraise +10, Bluff +10, Computer Use +10, Forgery +10, Knowledge (economy, geology, history) +10, Gather Information +8, Intimidate +8, Profession (miner) +6, Sense Motive +6
Skill Emphasis (Diplomacy), Infamy