B'li Vajss

B'li Vajss byl rodianský ostrostřelec a konstruktér, který se stal blízkým přítelem Wookie Chlouppka.

Historie

B'li se narodil se 4. 5. 64 BBY na Rodii do rodiny Vajssů. Jeho máma se o něj starala hezky, i když trochu svérázně, a brzy vyrůstal i se dvěma mladšími sestrami. Těžko říct, kdo byl jejich otec, možná pošťák, ale ten to nikdy nepřiznal. Po vystudování vysoké školy se dostal do zbrojovky, kde fungoval jako konstruktér a měl dobře našlápnutou kariéru. Bohužel úplně nezvládl, že najednou vydělává pětimístné cifry, a sešel na scestí. Stal se těžce závislým na pervitinu a brzy kvůli své závislosti přestal zvládat pracovní náplň a byl vyhozen. Styděl se vrátit k rodině a přiznat jim, co se stalo, a tak se z něj stal bezdomovec.
Z jeho strmé cesty do hrobu ho roku 45 BBY dostala až cizinka na dovolené. Luccy na něj narazila při večerní procházce městem, jak vyhublý a zesláblý trpí zimou a hladem. Koupila mu z blízké restaurace nějaké jídlo, které mu darovala, a měla i trpělivost vyslechnout si jeho příběh. Zželelo se jí ho, a protože její manžel Chlouppek byl šaman a se závislostmi měl zkušenosti, rozhodla se, že B'limu pomůžou. Byl to závod na dlouhou trať, ale už po roce se dal B'li natolik dohromady, že společně se svými zachránci navštívil svou rodinu a svěřil se jim se svým problémem.
Protože se Chlouppek stal nejen jeho patronem, ale také přítelem, cestovali spolu po galaxii a prožívali kdejaká dobrodružství.
Roku 43 BBY letěl s Chlouppkem na Kalee, kde jako žoldák bojoval na straně Kaleeshů proti broukům.
V roce 37 BBY doprovázel na Nar Shaddaa Chlouppka, který tam adoptoval dceru.
Roku 29 BBY Luccy zemřela na krevní sraženinu v mozku a B'li se účastnil jejího pohřbu.
Roku 22 BBY se jako žoldák s Chlouppkem a Roniem účastnil bojů v Hortově kovadlině a byl členem průzkumného oddílu Gama-88. Republika byla bohužel vykopána a Gama-88 zůstala na planetě osamocená. Pokusili se ukořistit loď z jednoho méně střeženého letiště, ale při pokusu dostat se k lodi byl B'li zabit droidím odstřelovačem. Ostatním se ale podařilo uniknout i s jeho tělem a byl řádně a s poctami pohřben na Rodii v rodinném hrobě.