Aywen Aisling

Aywen Aisling, ve starších zdrojích vedená jako Aywen Aislynn, byla Miraluka z Alpheridies, řemeslnice řádu Jediů, členka rady v enklávě na Kashyyyku a autorka holocronu z Ittummi. Výškou byla podprůměrná, přes prázdné oční důlky nosila bílou pásku a k ní ladící bílé nebo šedé hábity, vlasy si občas barvila na tmavší hnědou až černou, ve stáří důstojně šedivěla. Nebyla nijak přehnaně odvážná, ale pevně věřila v ideály Řádu a její spojení se světlou stranou Síly bylo neochvějné. Upřednostňovala mírové řešení konfliktů, prahla po vzdělání a měla cit pro detail, ale navzdory vší logičnosti byla také poněkud naivní a měla tendence přehnaně fantazírovat. Byla striktní vegetariánka a naprosto nechápala, jak může někdo pít alkohol nebo brát drogy. Díky Síle dokázala nahlížet i do základních struktur hmoty a následně s nimi pak i manipulovat, což z ní činilo nejen výtečného diagnostika, ale hlavně slavnou řemeslnici. Měla také extenzivní teoretické znalosti několika vědních oborů, dokázala očišťovat krystaly a uměla vyrábět holocrony. Byla uznávanou kapacitou v oboru výroby světelných mečů, ale jejich praktické užití v boji už tak slavně nezvládala.

Historie

Narodila se v roce 3951 BBY do tristně chudé rodiny žijící nedaleko chemičky, díky čemuž už v dětství přišla o čich. Matka byla učitelka, kterou propustili pro nadbytečnost, takže všechny tři musel živit otec svým uměním a moc mu to nešlo. Jakmile ale jistil, že po něm zdědila slušný hudební sluch, začal ji učit hře na grousle a už se těšil, jak budou žebrat spolu.
Ačkoliv pak malá Aywen vyrůstala v materiálním nedostatku, nemohla si stěžovat na nedostatek podpory emocionální. Rodiče ji prostě měli rádi a často to dávali najevo, ale umělkyně se z ní navzdory několika slušným výkonům nestala.
Jejího potenciálu v Síle si v roce 3944 BBY všiml pátrač od Luka Sene, kterému přišla jako ideální kandidát na posílení obnovovaného Řádu Jediů. Aywen tak zanedlouho putovala na Coruscant, kde se v Chrámu stala jednou z prvních učednic po nedávné velké čistce. Chovala se naprosto spořádaně, protože byla vděčná za záchranu z těch nuzných poměrů doma, a byla ochotná za Řád položit život.
Zprvu se profilovala na léčitelku, ale pro vyložený antitalent se později přeorientovala na obecnou knihovnici a nasávala vědomosti jako houba. Nikdy se nesnažila si nijak šplhat u učitelů, ale vzhledem k tomu, že měla knihovnu několikrát přečtenou celou knihovnu, to tak stejně nakonec většina studentů, kteří se zaměřovali spíš na boj, vnímala. Pod vedením mistryně Marr se nejprve v roce 3942 BBY podívala na Ruusan, kde si našla krystal do svého meče, později to s ní dotáhla na rytíře a byla pověřena obnovením enklávy na Kashyyyku, kde se také věnovala studiu stromů a integrovala dřevěné prvky do konstrukce světelných mečů. Ve volném čase navštěvovala Zemi stínů přímo pod chrámem a vyráběla z tam nalezených krystalů upari nejrůznější umělecké předměty, například fialový přívěsek. Obnova stromového chrámu jí v roce 3914 BBY vynesla titul mistryně, obratem se stala členkou tamní rady a uznávanou autoritou v oboru výroby mečů. Svůj meč si rovněž značně upravila a následně se ho učila ovládat pomocí Síly na dálku.1
Ačkoliv se nadále věnovala správě kashyyycké knihovny a učila kohokoliv, kdo o to projevil zájem, ještě v témže roce se osobně ujala i vlastního padawana, Fulana H'orna. S ním prakticky neopouštěla planetu, ale učila ho důkladně a v roce 3898 BBY ho osobně pasovala na rytíře. V té době už bylo poměrně zjevné, že provoz kashyyycké enklávy se Řádu nevyplatí, a Aywen se tak snažila sehnat sponzora či získat nějaké peníze prodejem předmětů vyřezaných z wroshyrového dřeva.
V roce 3896 BBY otěhotněla s vesmírným pilotem, kterého potkala v Ittummi,2 a přímo v místnosti rady pak porodila zdravého potomka, kterého se ale po zásahu nejvyšší rady z hlavního města musela vzdát. Díky tomu pak vůči Jediům poněkud zahořkla a naopak byla tolerantnější vůči všem ostatním, ale svou funkci vykonávala i nadále a planetu už nikdy neopustila. Jedním z jejích učedníků pak byl i Jorj Hossan, kterému pomáhala i se stavbou jeho meče.
V roce 3880 BBY se ubránila útoku Darth Nyfe, která chtěla ukrást chrámové zásoby uparitu, a v sebeobraně ji zabila.
Zemřela roku 3840 BBY, krátce po 111. narozeninách, ve spánku a její tělo bylo spáleno.
Její rod ale přežil, stejně jako otisk jejího vědomí v holocronu, díky němuž Champbacca o tisíce let později objevil svůj skrytý talent.3

d20

Jedi Consular 3 / Jedi Scholar 7 / Jedi Artisan 5
Craft (lightsabers) +25, Knowledge (Jedi lore) +25, Knowledge (dendrology, technology, art) +20, Repair +20, Move Object +20, Knowledge (bureaucracy, history, Kashyyyk, metallurgy, Sith lore) +15, See Force +15, Spot +15
Perfect Memory, Aware, Technical Wizard, Lightsaber Defense, Force Mastery, Skill Emphasis (Craft (lightsabers)), Inventor, Weapon Finesse (lightsaber), Kinetic Combat, Living History