Aywen Aisling

Aywen Aisling, ve starších zdrojích vedená jako Aywen Aislynn, byla řemeslnice řádu Jediů v dobách po mandalorianských válkách, členka rady v enklávě na Kashyyyku a autorka holocronu z Ittummi.

Vzhled

Jméno: Aywen Aisling
Rasa: Miraluka
Rok narození: 3963 BBY
Planeta narození: Alphereidies
Rok úmrtí: 3852 BBY
Planeta úmrtí: Kashyyyk
Barva meče: zelená
Frakce: Řád Jediů

Nebýt jistého zvláštního znamení, nijak by se nelišila od průměrné lidské samičky. Výškou byla dokonce přímo podprůměrná, hlavně v dětství, kdy byla navíc vzhledem k nuzným poměrům decentně podvyživená a hnědé vlasy mívala tak neupravené, že se za ni rodiče styděli. Přes prázdné oční důlky nosila bílou pásku a k ní ladící bílé nebo šedé hábity, prostě něco nenápadného a nevýrazného, s čímž ovšem pro neschopnost vnímat barvy potřebovala trochu pomoct. V dospělosti si vlasy občas barvila na tmavší hnědou až černou, ale ve stáří už takové malichernosti vůbec neřešila a důstojně šedivěla.
Krom již zmíněné pásky přes oči bylo jejím zvláštním znamením taky celkem velké mateřské znaménko na pravém rameni, které v dospělosti maskovala tetováním. Nechala si k němu jednoduše přimalovat nožičky a tvrdívala, že je to pavouk.

Povaha

Na veřejnosti působila většinou dojmem zakřiknutého šprta, protože ji bylo málokdy vidět mimo chrámové archivy nebo s někým dalším. Život bez ostatních si ale nedovedla představit, jen se pro obecnou nesmělost a plachost nijak aktivně nehrnula do konverzací s novými lidmi. V kolektivu známých se nicméně nijak neomezovala a mluvila normálně, někdo by mohl dokonce říct že až moc. Nikdy se nesnažila si nijak šplhat u učitelů, ale vzhledem k tomu, že měla knihovnu několikrát přečtenou celou knihovnu, to tak stejně nakonec většina studentů, kteří se zaměřovali spíš na boj, vnímala.
Chovala se naprosto spořádaně, jako by snad stále byla vděčná za záchranu z těch nuzných poměrů doma, a byla ochotná za Řád položit život. Nebyla nijak přehnaně odvážná, ale pevně věřila v ideály Řádu a její spojení se světlou stranou Síly bylo neochvějné. Upřednostňovala mírové řešení konfliktů, prahla po vzdělání a měla cit pro detail, ale navzdory vší logičnosti byla také poněkud naivní a měla tendence přehnaně fantazírovat. Byla striktní vegetariánka a naprosto nechápala ani to, jak může někdo pít alkohol nebo brát drogy, nicméně poté, co si prožila románek se záhadným cizincem, začala být výrazně tolerantnější.

Rodina

Pocházela z chudé rodiny žebravého hudebníka a učitelky, měla dva starší bratry.
V pozdějším věku se navzdory Kodexu stala matkou a zakladatelkou rodu Aisling.

Dovednosti

Její nejrozvinutější schopnosti v Síle bylo bezesporu vidění. Jako každá Miraluka viděla i bez očí pomocí Síly, ovšem její schopnosti byly už v raném věku výrazně pokročilejší a prakticky celý život je ještě víc rozvíjela. Dokázala se tak dívat nejen skrz zdi a další pevné předměty, aniž by se výrazněji snažila, ale i do základních struktur hmoty, na jednotlivé molekuly a atomy. Následně s nimi pak mohla i manipulovat, což z ní činilo nejen výtečného diagnostika, ale hlavně slavnou řemeslnici, která v dílně dokázala skutečné zázraky. Měla také extenzivní teoretické znalosti několika vědních oborů a uměla vyrábět holocrony.
V mládí se chtěla věnovat léčitelství, nicméně neměla na to ani zbla talentu, postupně od toho upustila a ve stáří zapomněla i základy. Výborně hrála na grousle, alespoň tedy těch pár žebráckých odrhovaček, co ji naučil otec, a měla relativně slušně vyvinutý hudební sluch. Naproti tomu prakticky neměla čich, o který přišla už v dětství, a to vinou blízkosti jejich obydlí k chemičce.
Ačkoliv byla uznávanou kapacitou v oboru výroby světelných mečů, jejich praktické užití v boji už tak slavně nezvládala. Kompenzovala to tím, že si ten svůj speciálně upravila a následně ho ovládala pomocí Síly na dálku1.

Historie

Narodila se krátce po konci mandalorianských válek do tristně chudé rodiny na planetě Alphereidies. Matčino zaměstnání vynášelo jen minimálně, otcovo umění prakticky vůbec, vlastně bylo jen s podivem, že děti neprodali na pokusy.
Ačkoliv malá Aywen vyrůstala v materiálním nedostatku, nemohla si stěžovat na nedostatek podpory emocionální. Rodiče ji prostě měli rádi a často to dávali najevo, se sourozenci si rovněž rozuměla a při večerních brigádičkách dost ubohého, vesměs manufakturního rázu se moc nasmáli. Oba bratři pracovali, když to šlo, v překladišti nebezpečného odpadu, ji naučil otec hrát na v popelnici nalezené grousle, tradiční strunný nástroj. Chyběly jim tři struny ze sedmi, ale o to větší sympatie si při žebrání získala, brzy struny nahradila adekvátně naladěným špagátem a hráli s otcem duety.
Umělkyní se nestala, protože si jejího potenciálu všiml pátrač od Luka Sene, který na její stopu přivedl příslušníky Řádu Jediů a díky kterému putovala malá Aywen zanedlouho na Coruscant, studovat na ochránkyni míru.
Zprvu se profilovala na léčitelku, ale pro vyložený antitalent se později přeorientovala na obecnou knihovnici a nasávala vědomosti jako houba. Pod vedením neznámého mistra to dotáhla na rytíře a byla pověřena vedením knihovny v enklávě na Kashyyyku, kde se věnovala studiu stromů a integrovala dřevěné prvky do konstrukce světelných mečů. Ve volném čase navštěvovala Zemi stínů přímo pod chrámem a vyráběla z tam nalezených krystalů upari nejrůznější umělecké předměty, například jistý fialový přívěsek. Postupem času se stala mistryní, členkou tamní rady a uznávanou autoritou v oboru výroby mečů, nicméně proslavila se zejména tím, že krátce po vycvičení svého druhého padawana otěhotněla s neznámým mužem a přímo v místnosti rady pak porodila zdravého potomka, kterého se ale po zásahu nejvyšší rady z hlavního města musela vzdát. Díky tomu pak vůči Jediům poněkud zahořkla, ale svou funkci vykonávala i nadále a planetu už nikdy neopustila.
V neznámém roce se ubránila Darth Nyfe a v sebeobraně ji zabila.
Její konečný osud není znám, ale kromě založení úspěšného rodu Miraluk, do nějž patřili mimo jiné Nowen, Sagwen a Raywen, jí lze k dobru přičíst i to, že se právě díky jejímu holocronu Champbacca odvrátil od alkoholismu a objevil svůj skrytý talent2. Zemřela ve 111 letech přirozenou smrtí a její tělo bylo spáleno.

d20

Jedi Consular 3 / Jedi Scholar 7 / Jedi Artisan 5
Craft (lightsabers) +25, Knowledge (Jedi lore) +25, Knowledge (dendrology, technology, art) +20, Repair +20, Move Object +20, Knowledge (bureaucracy, history, Kashyyyk, metallurgy, Sith lore) +15, See Force +15, Spot +15
Perfect Memory, Aware, Technical Wizard, Lightsaber Defense, Force Mastery, Skill Emphasis (Craft (lightsabers)), Inventor, Weapon Finesse (lightsaber), Kinetic Combat, Living History