Aywen Aisling

Aywen Aisling, ve starších zdrojích uváděna jako Aywen Aislynn, byla řemeslnice řádu Jediů v dobách po mandalorianských válkách, členka rady v enklávě na Kashyyyku a autorka holocronu z Ittummi.

Historie

Narodila se na planetě Alphereidies do chudé rodiny, byla nalezena jedním z pátračů Luka Sene a brzy ji odvedl Řád do chrámu na Coruscantu, kde studovala na knihovnici a nasávala vědomosti jako houba. Pod vedením neznámého mistra to dotáhla na rytíře a byla pověřena vedením knihovny v enklávě na Kashyyyku, kde se ve volném čase věnovala studiu stromů a integrovala dřevěné prvky do konstrukce světelných mečů. Postupem času se stala mistryní, členkou tamní rady a uznávanou autoritou v oboru výroby mečů, nicméně proslavila se zejména tím, že krátce po vycvičení svého druhého padawana otěhotněla s neznámým mužem a přímo v místnosti rady pak porodila zdravého potomka, kterého se ale po zásahu nejvyšší rady z hlavního města musela vzdát. Díky tomu pak vůči Jediům poněkud zahořkla, ale svou funkci vykonávala i nadále.
V neznámém roce se ubránila Darth Nyfe a v sebeobraně ji zabila.
Její konečný osud není znám, ale kromě založení úspěšného rodu Miraluk, do nějž patřili mimo jiné Nowen, Sagwen a Raywen, jí lze k dobru přičíst i to, že se právě díky jejímu holocronu Champbacca odvrátil od alkoholismu a objevil svůj skrytý talent1.

d20

Jedi Consular 3 / Jedi Scholar 7 / Jedi Artisan 5
Craft (lightsabers) +25, Knowledge (Jedi lore) +25, Knowledge (dendrology, technology, art) +20, Repair +20, Move Object +20
Perfect Memory, Aware, Technical Wizard, Lightsaber Defense, Force Mastery, Skill Emphasis (Craft (lightsabers)), Inventor, Weapon Finesse (lightsaber), Kinetic Combat, Living History