Asyrk Aatashu

„Co nevyřeší Síla, vyřeší granáty."
- Asyrk

Asyrk Aatashu byl chadra-fanský rybář, Mandalorian, padawan rytíře Jessieho a jeden z nejlepších přátel Chlouppka.

Jméno: Asyrk Aatashu
Rasa: Chadra-fan
Rok narození: 18.2. 24 BBY
Planeta narození: Chad
Barva očí: černá
Barva meče: žlutá
Frakce: Mandaloriani, později Odboj
Mistr: Jessie

Vzhled

Asyrk neměl ani metr, zbýval mu do něj tak půllitr. Měl hnědou srst s bílou náprsenkou. V uších nosil mnoho náušnic a na sobě černý kabát, ve kterém vypadal trochu směšně, ale byl účelný a hlavně mu přidával kila, aby ho neodvál silnější poryv větru.
Oči měl černé a voněl po bergamotu, mátě, cedrovém dřevu, cypřiši a santalovém dřevu. Přišel a levou ruku a měl místo ní protézu. Na zádech nosil kashyyycký ryyk a mandalorianský blaster.

Povaha

I když měl sotva metr, kamkoliv přišel, tam ho bylo plno. Extrovert, šoumen, trochu sebestředný, strhávající na sebe pozornost. Měl šílený, lehce dekadentní smysl pro humor a miloval jídlo a alkohol, který jeho bleskový metabolismus odbourával jako nic. Pro přátele by se rozkráje, nepřátele rozkrájel. Považoval se za Mandaloriana a svého učitele Jessieho choval ve velké uctě i mnoho let po mistrově smrti. Nesnášel rybíz.

Rodina

Jeho rodiče byli rybáři, ale oba umřeli při tsunami roku 14 BBY.

Dovednosti

Znamenitý kuchař a karbaník, který byl v umění kulinářském a karetním nedostižný. Tichošlápek, který se uměl nepozorovaně dostat téměř kamkoliv a v boji se spoléhal spíše na vrhací zbraně a útoky ze zálohy než na přímou konfrontaci. Byl velice přesný s vibrohvězdicemi.
Ovládal windsurfing a uměl umíchat pana hrnce.

Životopis

Před rozkazem 66

Asyrk se narodil do rybářské rodiny, což nebylo na Chadu nic neobvyklého. Už odmala projevoval nadání v Síle, ale jeho rodiče byli prostí lidé, kteří to přisuzovali štěstěně. Porod proběhl na lodi při nebezpečné bouři. Jakmile se naučil batolit, motal se na palubě a s námořníky mastil karty.

Občanská válka

17 - 14 BBY
Při tsunami utonula celá Asyrkova rodina. Přežil jen díky štěstí a osiřelý se potloukal po přístavu několik týdnů. Jednoho dne se propašoval na palubu vesmírné lodi, kde se chtěl v suchu a teple vyspat, ale když se probudil, zjistil, že se nachází ve vesmíru. Chvíli se skrýval, ale když sebral odvahu, ukázal se posádce. Spřátelil se s nimi a začali spolu cestovat. Na Chadu jej už nic nedrželo.

14 - 10 BBY
Během zastávky na Dxunu byla jeho posádka napadena lovcem lidí, Weequayem Nig'rem. Jako na pašeráky na ně Impérium vypsalo zatykač. Spoutané je Nig'r odvedl pryč, zatímco Asyrk se vyděšený schovával ve větrací šachtě. Po několika hodinách nehybného čekání vylezl z úkrytu a utekl z města.
Druhý den narazil na dřevěný domek, z jehož komína se kouřilo. Zaklepal a uvnitř narazil na nějakého muže. Ten jej přivítal a pozval na snídani. Při rozhovoru s ním mu muž řekl, že ví o jeho napojení na Sílu. Asyrk nerozuměl, co tím myslí, ale pochopil, když mu muž ukázal z příborníku vyndaný světelný meč.
Dozvěděl se mužovo jméno, Jessie, a také to, že je Mandalorian, bývalý rytíř Jedi. Asyrk byl ohromen a prosil ho, zda by u něj nemohl zůstat a zda by jej on nemohl učit všemu, co umí.
Jessie souhlasil.

Strávili spolu několik let, během kterých byl Asyrk učen jak Silovým způsobům, tak i mandalorianským. Stal se z něj odvážný mluvící potkan, který se nezalekl téměř ničeho. Po čtyřech letech výcviku se vydal na zkoušku do jednoho z dxunských chrámů. Zkoušku přežil a na jejím konci od Jessieho dostal starý mandalorianský blaster nepředstavitelné hodnoty. Asyrk mu dal jméno Corvetta.

Jessie považoval Asyrka za připraveného a odhalil mu jeho plán, který měl v hlavě už dlouho.
Prostřílet se do imperiálního skladu se starými mapami mandalorianských vaultů a zničit je.

10 - 9 BBY
Asyrk s Jessiem podnikli velkou akci proti imperiálům, která byla úspěšná, ale byli obklíčeni a Jessie bojoval až do hořkého konce. Asyrk jej chtěl následovat, ale byl omráčen a zatčen.

9 - 7 BBY
Protože byl ve společnosti bývalého rytíře Jedi a podílel se na jeho akci, byl označen za komplice a uvězněn v kesselských dolech. Jeho napojení na Sílu nebylo zjištěno. Nebyl tam pro svou fyzickou sílu, ale aby otročil ve vězeňské kuchyni. Život v dolech byl náročný a Asyrk se několikrát pokusil o útěk, ale bez úspěchu.

7 BBY
Během šichty se seznámil s novým vězněm, Wookiem Chlouppkem. Ten se mu svěřil, že plánuje útěk, a nabídl Asyrkovi, jestli se nechce přidat. Neváhal a nabídku přijal.
Dozvěděl se, že společně s ním se útěku zúčastní krom Chlouppka i jeho bratranec Kanry, Barabel Regid, Givin Scary a Wookiee Snowflejk.
V den D unikli a k opuštění planety použili pašerácký transport. Ukryli se v přístavu Junkfort, kde si užíval nabyté svobody a prolézal kasína a noční kluby. Později se ale ukázalo, že loď, kterou unikli, byla majetek kriminální lady, Twi'lečky Sifaly, které tím překazili lukrativní výdělek a byli nuceni si její ztrátu u ní odpracovat.
Zaletěli tedy na Ryloth, kde udělali, co měli, ale na orbitě narazili na imperiální hlídku, která je i přes Asyrkovy úžasné improvizační schopnosti čapla a odvezla na lávovou planetu Sur'lorg III do imperiálního vězení. Všichni chlupáči, i Asyrk, byli oholeni dohola.
Hned první den se jim ale podařilo utéct a dále pokračovali v práci pro Sifalu.

6 BBY
Pro Sifalu dělali poslední prácičku, která obnášela ukradení jednoho artefaktu Anaradovi. Pořídili si kvůli tomu robota SAPa od Jawy Kirka a poznal se s Najibem.
Po splacení jejich dluhu letěli na Nar Shaddaa, do Chlouppkovy hospody Modrý Mandalor, kde se seznámil s Mandalorianem Roniem, Emily a Kaily. Po krátkém čase se objevila Chlouppkova sestřenka Lawly s Yuzzemem Deekem a nakukali Chlouppkovi, že kvůli jejímu bratrovi Wyrrgymu musí s nimi. Chlupáč se smutně rozloučil se všemi a odlétl pryč.
Jejich parta kriminálníků nevěděla, co dál, ale impuls k dalšímu setrvání jim dala Kaily, která si přála letět poznávat galaxii.

Dál prožili nějaká dobrodrůža s Kaily, během kterých našli v nějaké hrobce sithský holocron. Asyrk vyhecoval Kaily, aby jej otevřela, ale to se jim vymstilo. Po aktivaci holocronu ji totiž posedl duch Sitha Darth Kerewara a ona je málem všechny zabila. Regid s Asyrkem jí byli v patách, ostatní se vylízávali ze svých ran v nemocnici.

5 BBY
Dostihli Kaily uprostřed nějakého rituálu na Regenaru II, který přerušili, ale Asyrk při tom přišel o ruku a silně krvácel. Život mu zachránil Regid, ale po Kaily nebylo ani stopy. Vrátili se polomrtví na Nar Shaddaa, kde trávili čas v Modrém Mandaloru a regenerovali.
Ozval se Chlouppek a svolal je dohromady. Z jejich staré party se sešli všichni, Asyrk, Najib, Scary, Snowflejk a on. Seznámili ho se smutnou zprávou o Kaily, ale na Asyrkovo naléhaní neřekli všechny detaily.
Chlouppek zprávu nenesl nejlépe, ale snažil se a nabídl jim, že je vezme na planetu, kterou za dobu jejich odloučení stihl „osvobodit“. Všichni krom Snowflejka souhlasili, ten se rozloučil a vrátil se na Kashyyyk bojovat proti Impériu v odboji. Na památku nechal Asyrkovi svůj ryyk. Chadra-fan se následně pořádně se seznámil s Wyrrgym, Deekem, Kodym a Voh-Jinem.

4 BBY
Když se Wyrrgy ztratil a posléze od Chlouppka zjistil, kde se nachází, vetřel se Asyrk k Anaradovi jako kuchař a společně s ostatními Wyrrgyho vysvobodil.
Po odletu z Huttova paláce byl na Idigaro u toho, když zatkli ostatní, ale on se dokázal schovat a pak pomohl při jejich soudu, aby se osvobodili a utekli.
Při odletu byla Wyrrgyho loď ale dost poškozená a po skoku do neznáma se objevili na planetě, kde narazili na dva klonové křižníky. Spřátelili se s klony a obdrželi zprávu, že imperiálové útočí na planetu Atalay. Asyrk s Voh-Jinem a Regidem vyrazili jako první zpět.
Blokádu proskočil minihyperprostorovým skokem a jako pilot stíhačky dokázal udržovat vzdušný prostor pod kontrolou celý den, než přiletěly posily. Společně s Chlouppkem se vydal na světlý měsíc, kde zabránil Rodymu ve zničení srdce chrámu. Po bitvě pomáhal s odklízením trosek a hledáním raněných.

3 BBY
Myšák pomáhal Wyrrgymu s prohledáváním chrámového komplexu a odhalováním jeho tajemství.

2 BBY
Chlouppek se pohádal s Asyrkem, protože zjistil, že pád Kaily k temnotě víceméně zavinil. Asyrk si to začal ještě více vyčítat a ze zoufalství požádal Regida o pomoc s pátráním po Kaily. Ještěrák souhlasil a spolu se vydali na cestu.

1 BBY
Při jejich pátrání se dostali do křížku s trandoshanskými piráty, které rozebrali na součástky. Uvnitř jejich lodi narazil na klec s malým štěnětem gerraky. Asyrk navrhl, že by ho mohli poslat Chlouppkovi jako dárek, omluvu. Kontaktovali Voh-Jina, se kterým se setkali při jeho cestě na planetu Atalay a kterému štěně pro Chlouppka předali.
Nadále pátrali po stopách Kaily.

0 BBY
Stále pátrali, galaxie je veliká, ale jejich pozornost upoutaly zkazky o jisté Darth Lamarr. Společně s intuicí vsadili boty, že jde o Kaily.

0 ABY
Vysledovali stupy kultu přívrženců Darth Lamarr až na Tixor XVII.

Potenciála

Nejspíš se jí pokusí vykecat blbnutí s temnou stranou, ale nakonec to dopadne tak, že ho Kaily přetáhne k sobě a on se stane členem kultu.

d20

Fringer 5 / Force Adept 2 / Mystic Agent 2
Hide +14, Balance +12, Escape Artist +11, Tumble +9, Gamble +8, Move Object +8
Alertness, Trick, Stealthy, Weapon Finesse (sword), Dodge