Asyrk Aatashu

„Co nevyřeší Síla, vyřeší granáty."
- Asyrk

„První dojem nemusí být dobrý, ale silný."
- taky Asyrk

Asyrk Aatashu byl Mandalorian z Chadu, rybář, padawan rytíře Jessieho a jeden z nejlepších přátel Chlouppka.

Jméno: Asyrk Aatashu
Rasa: Chadra-fan
Datum narození: 21. 2. 24 BBY
Planeta narození: Chad
Barva očí: černá
Barva meče: žlutá
Frakce: Mandaloriani, později Odboj
Mistr: Jessie

Vzhled

Asyrk neměl ani metr, zbýval mu do něj tak půllitr. Měl hnědou srst s bílou náprsenkou. V uších nosil mnoho náušnic a na sobě černý kabát, ve kterém vypadal trochu směšně, ale byl účelný a hlavně mu přidával kila, aby ho neodvál silnější poryv větru.
Oči měl černé a voněl po bergamotu, mátě, cypřiši a santalovém a cedrovém dřevu. Přišel o levou ruku a měl místo ní protézu. Na zádech nosil kashyyycký ryyk a mandalorianský blaster.

Povaha

I když měl sotva metr, kamkoliv přišel, tam ho bylo plno. Extrovert, šoumen, trochu sebestředný, strhávající na sebe pozornost. Měl šílený, lehce dekadentní smysl pro humor a miloval jídlo a alkohol, který jeho bleskový metabolismus odbourával jako nic. Pro přátele by se rozkrájel, nepřátele rozkrájel. Považoval se za Mandaloriana a svého učitele Jessieho choval ve velké úctě i mnoho let po mistrově smrti. Nesnášel rybíz.

Rodina

Jeho rodiče byli rybáři, ale oba umřeli při tsunami roku 18 BBY.

Dovednosti

Znamenitý kuchař a karbaník, který byl v umění kulinářském a karetním nedostižný. Tichošlápek, který se uměl nepozorovaně dostat téměř kamkoliv a v boji se spoléhal spíše na vrhací zbraně a útoky ze zálohy než na přímou konfrontaci. Byl velice přesný s vibrohvězdicemi.
Ovládal windsurfing a uměl umíchat pana hrnce.

Životopis

Před rozkazem 66

Asyrk se narodil do rybářské rodiny, což nebylo na Chadu nic neobvyklého. Už odmala projevoval nadání v Síle, ale jeho rodiče byli prostí lidé, kteří to přisuzovali štěstěně. Porod proběhl na lodi při nebezpečné bouři. Jakmile se naučil batolit, motal se na palubě a s námořníky mastil karty.

Občanská válka

Při tsunami utonula celá Asyrkova rodina. Přežil jen díky štěstí a osiřelý se potloukal po přístavu několik týdnů. Jednoho dne se propašoval na palubu vesmírné lodi, kde se chtěl v suchu a teple vyspat, ale když se probudil, zjistil, že se nachází ve vesmíru. Chvíli se skrýval, ale když sebral odvahu, ukázal se posádce. Spřátelil se s nimi a začali spolu cestovat. Na Chadu jej už nic nedrželo.

17-15 BBY

Během zastávky na Dxunu byla jeho posádka, na kterou byl vypsán imperiální zatykač, napadena lovcem lidí, Weequayem Nig'rem. Spoutané je Nig'ro odvedl pryč, zatímco Asyrk se vyděšený schovával ve větrací šachtě. Po několika hodinách nehybného čekání vylezl z úkrytu a utekl do džungle.
Druhý den narazil na dřevěný domek, z jehož komína se kouřilo. Zaklepal a uvnitř narazil na nějakého muže. Ten jej přivítal a pozval na snídani. Při rozhovoru s ním mu muž řekl, že ví o jeho napojení na Sílu. Asyrk nerozuměl, co tím myslí, ale pochopil, když mu muž ukázal z příborníku vyndaný světelný meč. Dozvěděl se mužovo jméno, Jessie, a také to, že je Mandalorian, bývalý rytíř Jedi. Asyrk byl ohromen a prosil ho, zda by u něj nemohl zůstat a zda by jej on nemohl učit všemu, co umí. Jessie souhlasil.
Strávili spolu několik let, během kterých byl Asyrk učen jak v užívání Síly, tak i mandalorianským zvykům. Stal se z něj odvážný mluvící potkan, který se nezalekl téměř ničeho. Dokonce se vydal na zkoušku do jednoho z dxunských chrámů. Zkoušku přežil a na jejím konci od Jessieho dostal starý mandalorianský blaster nepředstavitelné hodnoty. Asyrk mu dal jméno Corvetta.
Na Dxunu narazili na další dva rytíře Jedi, Jessicu Karnis a jejího padawana Simbaccu, kteří tam přišli vyrabovat hrobku. Chvíli spolu pobyli, protože se s červenovláskou jeho mistr znal, ale po pár dnech zmizeli. Jessie ho nikdy nenaučil jak sestrojit světelný meč, protože se obával, že by ho akorát přivedl do problémů a navíc k Asyrkovi ani žádný z krystalů kolem chrámů na Dxunu nepromluvil.
V roce 15 BBY obdržel Jessie nedobrou zprávu, jejíž přesné znění ale Asyrkovi neprozradil. Jessie mu jen oznámil, že se musí vydat do imperiálního skladu se starými mapami mandalorianských vaultů a zničit je. Asyrk se chtěl přidat, ale Jessie mu to zakázal, neboť to mělo být velice nebezpečné. Samozřejmě ho Asyrk neuposlechl a vběhl mu na pomoc, nevěda, že se Jessie musel nechat chytit, aby se mohli Jessica a její výsadek dostat na Citadelu a zachránit Champbaccu. Zmateného Asyrka zatkli společně s Jessiem, ale zatímco jeho mistr putoval na Karafuto, Asyrka poslali do kesselských dolů. Jeho napojení na Sílu nebylo zjištěno. Nebyl tam pro svou fyzickou sílu, ale aby otročil ve vězeňské kuchyni. Neznal Jessieho záměry a trápil se výčitkami, že nebyl dost silný, aby ho zachránil. Nikdy víc už ho nespatřil, jen nedlouho po jeho převezení na Kessel ucítil palčivou bolest v břiše a Síla mu říkala, že už není mezi živými.

14-7 BBY

Život v dolech byl náročný a Asyrk se několikrát pokusil o útěk, ale bez úspěchu.
Během šichty se seznámil s novým vězněm, Wookiem Chlouppkem. Ten se mu svěřil, že plánuje útěk, a nabídl Asyrkovi, jestli se nechce přidat. Neváhal a nabídku přijal.
Dozvěděl se, že společně s ním se útěku zúčastní krom Chlouppka i jeho bratranec Kanry, Barabel Regid, Givin Scary a Wookiee Snowflejk.
V den D unikli a k opuštění planety použili pašerácký transport. Ukryli se v přístavu Junkfort, kde si užíval nabyté svobody a prolézal kasína a noční kluby. Později se ale ukázalo, že loď, kterou unikli, byla majetek kriminální lady, Twi'lečky Sifaly, které tím překazili lukrativní výdělek, a byli nuceni si její ztrátu u ní odpracovat.
Zaletěli tedy na Ryloth, kde udělali, co měli, ale na orbitě narazili na imperiální hlídku, která je i přes Asyrkovy úžasné improvizační schopnosti čapla a odvezla do imperiálního vězení na lávové planetě Sur'lorg III. Všichni chlupáči i Asyrk byli oholeni dohola.
Hned první den se jim ale podařilo utéct a dále pokračovali v práci pro Sifalu.

6 BBY

Pro Sifalu dělali poslední prácičku, která obnášela ukradení jednoho artefaktu Anaradovi. Pořídili si kvůli tomu robota SAPa od Jawy Kirka a Asyrk se poznal s Najibem.
Po splacení dluhu letěli na Nar Shaddaa, do Chlouppkovy hospody Modrý Mandalor, kde se seznámil s Mandalorianem Roniem, Emily, Cae a Kaily. Po krátkém čase se objevila Chlouppkova sestřenka Lawly s Yuzzemem Deekem a řekli Chlouppkovi, že kvůli jejímu bratrovi Wyrrgymu musí s nimi. Chlupáč se smutně rozloučil a odlétl pryč.
Jejich parta kriminálníků nevěděla, co dál, ale impuls k dalšímu setrvání jim dala Kaily, která si přála letět poznávat galaxii.
Souhlasili a také spolu odletěli. Při jedné výpravě Asyrk našel svůj vlastní krystal kyber a v prosinci téhož roku narazili v hrobce na Nerakoy na sithský holocron. Asyrk vyhecoval Kaily, aby jej otevřela, ale to se jim vymstilo. Po aktivaci holocronu ji totiž posedl duch Darth Kerewara a ona je málem všechny zabila. Regid s Asyrkem jí byli v patách, ostatní se vylízávali ze svých ran v nemocnici.

5 BBY

Dostihli Kaily uprostřed nějakého rituálu na Regenaru II, který přerušili, ale Asyrk při tom přišel o ruku a silně krvácel. Život mu zachránil Regid, ale po Kaily nebylo ani stopy. Vrátili se polomrtví na Nar Shaddaa, kde trávili čas v Modrém Mandaloru a regenerovali.
Ozval se Chlouppek a svolal je dohromady. Z jejich staré party se sešli všichni, Asyrk, Najib, Scary, Snowflejk a on. Seznámili ho se smutnou zprávou o Kaily, ale na Asyrkovo naléhání neřekli všechny detaily.
Chlouppek zprávu nenesl nejlépe, ale snažil se a nabídl jim, že je vezme na planetu, kterou za dobu jejich odloučení stihl osvobodit. Všichni krom Snowflejka, který dal Asyrkovi na památku svůj ryyk, souhlasili. Chadra-fan se následně pořádně se seznámil s Wyrrgym, Deekem, Kodym a Voh-Jinem.

4-3 BBY

Když se Wyrrgy ztratil a Asyrk posléze od Chlouppka zjistil, kde se nachází, vetřel se k Anaradovi jako kuchař a společně s ostatními Wyrrgyho vysvobodil. Svými činy inspiroval palácového majordoma, který na Oarlig později importoval ohroženou chadra-faní komunitu z Jereku.
Po odletu z Huttova paláce byl na Idigaro u toho, když zatkli ostatní, ale on se dokázal schovat a pak pomohl při jejich soudu, aby se osvobodili a utekli.
Při odletu byla Wyrrgyho loď ale dost poškozená a po skoku do neznáma se objevili na planetě, kde narazili na dva klonové křižníky. Spřátelili se s klony a obdrželi zprávu, že imperiálové útočí na planetu Atalay. Asyrk s Voh-Jinem a Regidem vyrazili jako první zpět.
Blokádu proskočil minihyperprostorovým skokem a jako pilot stíhačky dokázal udržovat vzdušný prostor pod kontrolou celý den, než přiletěly posily. Společně s Chlouppkem se vydal na světlý měsíc, kde zabránil Rodymu ve zničení srdce chrámu. Po bitvě pomáhal s odklízením trosek a hledáním raněných. V následujících měsících pomáhal Wyrrgymu s prohledáváním chrámového komplexu a Chlouppek mu začátkem roku 3 BBY pomohl sestrojit vlastní světelný meč.

2 BBY

Chlouppek se pohádal s Asyrkem, protože zjistil, že pád Kaily k temnotě víceméně zavinil. Asyrk si to začal ještě více vyčítat a ze zoufalství požádal Regida o pomoc s pátráním po Kaily. Ještěrák souhlasil a spolu se vydali na cestu.

1 BBY

Při jejich pátrání se dostali do křížku s trandoshanskými piráty, které rozebrali na součástky. Uvnitř jejich lodi narazil na klec s malým štěnětem gerraky. Asyrk navrhl, že by ho mohli poslat Chlouppkovi jako dárek a omluvu. Kontaktovali Voh-Jina, se kterým se setkali při jeho cestě na planetu Atalay a kterému štěně pro Chlouppka předali. Pak pokračovali v pátrání po stopách Kaily.

0 ABY

Stále pátrali, galaxie je veliká, ale jejich pozornost upoutaly zkazky o jisté Darth Lamarr. Společně s intuicí vsadili boty, že jde o Kaily.
Vysledovali stopy kultu přívrženců Darth Lamarr až na Tixor XVII. Aby se dostali ke Kaily blíže, nechali se zverbovat do kultu, a tak se bez nějakých větších problémů dostali až k ní. Poznala je a i když se ji snažili přesvědčit, ať se s nimi vrátí, odmítla to a naopak jí se podařilo přesvědčit je, aby zůstali. Postupně se jí podařilo Asyrka i Ještěrku indoktrinovat, takže ani jeden neměl v plánu opustit Tixor XVII a ani nedali nikomu vědět, že jsou v pořádku a co se s nimi stalo.
Když obdržel zprávu od Chlouppka, ať se obloukem vyhýbá planetě Atalay, pro všechen chlast, děvky a chlebíčky mu ani neodepsal.

Potenciála

Asyrk byl stále indoktrinovaný, ale ne nutně propadlý temné straně Síly. Docela bezpečně se dalo předpokládat, že se sám od sebe neodloučí od Kaily.