Arrtharuk

Arrtharuk byl černý Wookiee, obchodník a první dítě narozené v Brrrně, k čemuž se ale po usazení v Rwookrrorro nehlásil. Narodil se v roce 336 BBY.
Uměl být zábavný a společenský, měl spoustu přátel a obchodní partneři s ním rádi jednali, ale doma byl despotický a svým jednáním postupně ztratil všechny ze svých dětí. Jeho nejlepším přítelem byl Georrggekes.

Historie

Arrtharuk se narodil v Brrrně, což byl hedikep, se kterým se dlouho nedokázal vypořádat. Odmalička pomáhal těžit rašelinu a sbírat kakulohu, což byla jediná forma obživy, která se v Brrrně dala provozovat.
On však snil o lepším životě a navštěvování vzdálených světů. Otec to moc nechápal, ale chtěl ho podpořit, a tak prodal jednu žací šalinu a zafinancoval synovo pilotní studium ve Rwookrrorro. Při studiích Arrtharuk často navštěvoval Tyrvrarr, kde se v hospodě Hrbatý hrozen spřátelil s Georrggekesem a v městě zakoukal do Naraasirry.
Arrtharuk v akademii odkroutil nějaké čtyři roky a jakmile dostal svou pilotní licenci, začal pracoval jako pilot přepravní lodi White Fang, s čímž mu pomáhal droid D-9. Vozil zboží po galaxii a jen jednou jedinkrát byl v nouzi přinucen vzít trošičku nezákonný kšeft, kdy pašoval potraviny na svět pod blokádou Obchodní federace. Došlo k tomu v roce 125 BBY a cestou na planetu byl ve správný čas na správném místě a odvrátil pokus o atentát na Hutta Grombu z Hallomarru. Gromba mu byl od té doby nesmírně vděčný, dohodil mu pár obchodů, zahrnul ho přízní a ti dva se stali přáteli.
I proto Arrtharukovi nabídl účast v jednoduché a velmi výnosné operaci, kdy plánoval unést dítě svého obchodního rivala Anarada a požadovat za něj výkupné, ale on to rezolutně odmítl a doporučil místo sebe svého nejlepšího přítele, který potřeboval peníze.
Únos v roce 123 BBY proběhl bez toho, aby kdokoliv přišel k těžší úhoně, a vše šlo podle plánu, ale následně došlo k blíže neurčené tragédii, kdy malý Hutt zemřel. Žalem zničený otec pak proklel nejen Georrga, ale i všechny jeho příbuzné a potomky, a slíbil jim pomstu.
Arrtharuk mezitím pro Hutta nerušeně plnil jiné, legální zakázky a za vydělané peníze si založil přepravní společnost a malé opravářské doky ve Rwookrrorro, které se brzy rozrostly. Také od Hutta dostal amulet, který měl věnovat svému prvorozenému. Díky svým obchodním úspěchům velice zbohatl, ale i nadále odmítal nezákonné akce a velmi ostře ze svého domu vyprovodil posla dona Morrelo, který za ním přišel s nabídkou, o které si myslel, že se neodmítá. Arrtharukův vztah s Grombou se ještě posílil a stali se doživotními přáteli. O pár let později si vzal svou vyvolenou, Naraasirru a založil rodinu.
V roce 111 BBY se mu narodil prvorozený syn, kterému dal jméno Wyrrgullhuk a do kolébky medailon od Gromby. Kvůli humbuku spojenému s křtinami však Naraasirra později rozhodla, že bydlet budou v jejím rodném Tyrvrarru, kde byl výrazně větší klid, a Arrtharuk od té doby do práce dojížděl.
Roku 107 BBY se mu narodil druhý syn, Salltryn.
V roce 99 BBY, dva roky poté, co vzal Wyrrgyho na první obchodní cestu, se mu narodil třetí syn, Kanrryuh, a v roce 94 BBY dcera Lauwlyamurry.
Roku 89 BBY při narozeninové oslavě synovce byl zabit jak Georgg, tak jeho manželka. Arrtharuka byl šílený žalem a požadoval pro synovce, který je zabil, smrt. Když pak uprchl s pomocí Arrtharukových dětí, zlost si vybil na Salltrynovi, který na tom nesl svůj podíl viny.
V roce 75 BBY se málem popral se synovcem, který se objevil v Tyrvrarru a který následně unesl ochrnutého Wyrrgyho. Nechal na něj vypsat galaktický zatykač.
V roce 71 BBY se oba chlupáči vrátili, Wyrrgy uzdravený. Arrtharuk se kopl do zadku a pokusil se udobřit se synovcem, ale ten ho odmítl a odešel do Země stínů.
V roce 69 BBY vyhnal Salltryna.
V roce 68 BBY byl Tyrvrarr napaden otrokáři. Arrtharuk byl zajat a celou vesnici nakonec zachránili Demonbacca se Salltrynem. Arrtharuk se snažil opět usmířit, nyní s lepším výsledkem, ale i tak oba mladí chlupáči odešli.
V roce 55 BBY se rozhádal s dcerou, kterou chtěl provdat proti její vůli, a ta utekla z Kashyyyku.
V roce 43 BBY se kvůli nepovedenému obchodu velice pohádal s Wyrrgym a přestali spolu mluvit.
V roce 39 BBY Arrtharuk zemřel. Věřilo se, že šlo o přirozenou smrt, ale Salltryn zjistil, že byl otráven, a začal pátrat po jeho vrahovi.