Arrtharuk

Arrtharuk byl černý Wookiee z Kashyyyku, obchodník, přepravce a zakladatel společnosti Arrarat. Uměl být zábavný a společenský, měl spoustu přátel a obchodní partneři s ním rádi jednali, ale doma byl despotický a svým jednáním postupně ztratil všechny ze svých dětí. Jeho nejlepším přítelem byl Georrggekes.

Rodina

Manželka Naraasirra z rodu Malrys, synové Wyrrgrhulrgkur, Salltryn, Kanrryuh a dcera Lauwlyamurry.
Z manželčiny strany tchán Jorrseffar, tchyně Mennopaauza a švagrová Leenncaana.
Od Wyrrgyho snacha Harrysha a vnuk Seburbachacharr.
Od Kanrryuha snacha Hanna a vnuk Figarro.

Historie

Arrtharuk se narodil roku 336 BBY v Brrrně, a to jako úplně první přírůstek do tamní komunity. Odmala si přál být diplomatem u Kakulomety a chodil i na tréninky, ale otec po něm chtěl dělat poctivou práci, a tak místo intenzivního hraní fotbalu sbíral rašelinu a kakulohu, což byla jediná další forma obživy, která se v Brrrně dala provozovat. Chvíli kakulohu zkoušel i recyklovat, ale vysloužilo mu to jen přezdívku hovnocuc, tak toho po sto letech nechal. Už tou dobou ale snil o lepším životě a navštěvování vzdálených světů. Otec to moc nechápal, ale Arrtharuk byl umíněný, a tak na černém trhu prodal část svých jater jako štěp pro Kawakara a mohl si dovolit studium ve Rwookrrorro.
Nastoupil na něj roku 150 BBY, pilně se učil, plnil domácí úkoly a regeneroval játra. Až od roku 147 BBY se jako mazák s možností opět metabolizovat alkohol začal trochu bavit, poznával okolí a navštívil i Tyrvrarr, kde se mu zalíbila hospoda Hrbatý hrozen a v ní Tyrvrarrák. Při popíjení se seznámil a spřátelil s tamním rodákem Georrggekesem a ti dva se brzy stali nejlepšími přáteli. Díky častým návštěvám rumového města se Arrtharuk zakoukal do Naraasirry a umanul si, že jednou bude jeho.
Když v roce 145 BBY dostal svou pilotní licenci, koupil ve slevě loď White Fang a začal makat. Věděl, že aby si mohl vzít svou milovanou, musí získat peníze a prestiž, aby nepochodil stejně jako Georrgg s Naraasiřinou sestrou, dvojčetem Leenncaanou. Začal vozit zboží po galaxii, pořídil si droida D-9 a dbal o to, aby se velkým obloukem vyhnul všem nezákonným kšeftům, které by mu mohly nenávratně poškodit pověst. Z prvního velkého výdělku dal půlku otci, aby mu dokázal, že měl pravdu, zpřetrhal všechny vazby na rodnou vesnici a již nikdy o ní ani nepromluvil.
V roce 125 BBY byl nouzí přinucen vzít jeden morálně lehce našedlý kontrakt, kdy pašoval potraviny na svět pod blokádou Obchodní federace. Cestou na planetu se přimotal k pokusu o atentát na Hutta Grombu z Hallomarru a překazil ho. Gromba mu byl od té doby nesmírně vděčný, dohodil mu pár obchodů, zahrnul ho přízní a ti dva se stali přáteli.
I proto Arrtharukovi záhy nabídl účast v jednoduché a velmi výnosné operaci, kdy plánoval unést dítě svého obchodního rivala Anarada a požadovat za něj výkupné. Arrtharuk to však rezolutně odmítl a doporučil místo sebe svého nejlepšího přítele, který potřeboval peníze.
Únos v roce 123 BBY proběhl bez toho, aby kdokoliv přišel k těžší újmě, ale následně došlo k tragédii, kdy malý Hutt zemřel. Žalem zničený otec pak proklel nejen Georrga, ale i všechny jeho příbuzné, potomky a přátele, a slíbil jim pomstu.
Arrtharuk mezitím pro Grombu nerušeně plnil jiné, legální zakázky a za vydělané peníze si v roce 120 BBY založil přepravní společnost Arrarat. Pronajal dva vedle sebe stojící hangáry v opravářských docích hlavního města, najal Brrazku s manželem a krom opravářských a servisních služeb začal inzerovat i přepravu osob či zboží. Doky se brzy rozrostly, firma taky a Arrtharuk se stal váženým občanem města. Také od Hutta dostal amulet, který měl věnovat svému prvorozenému. Arrtharukův vztah s Grombou se ještě posílil a stali se doživotními přáteli. Díky svým obchodním úspěchům v Huttském prostoru Arrtharuk velice zbohatl, ale i nadále odmítal nezákonné akce a velmi ostře ze svého domu vyprovodil posla dona Morrelo, který za ním přišel s nabídkou, o které si myslel, že se neodmítá. Roku 118 BBY si vzal svou vyvolenou Naraasirru, nicméně ani pak netrávil moc času doma a hodně cestoval za prací.
V roce 111 BBY se mu i přesto narodil prvorozený syn, kterému dal jméno Wyrrgullhuk a do kolébky medailon od Gromby. Kvůli humbuku spojenému s rituálem pojmenování však Naraasirra později rozhodla, že bydlet budou v jejím rodném Tyrvrarru, kde byl výrazně větší klid, a Arrtharuk s jejím názorem poprvé a naposledy souhlasil, protože ostatně neměl být ani nadále moc často doma.
Roku 107 BBY se stal otcem podruhé, když si jeho žena odskočila na Kwookrrr a porodila tam Salltryna. Arrtharuk ho poprvé viděl až po jejich návratu na Kashyyyk a oba chlapce pak vychovával možná až příliš pevnou rukou, když byl tedy výjimečně doma. Wyrrgyho pak od roku 101 BBY bral i na obchodní jednání a začal z něj cvičit svého zástupce, nicméně byl to přísný učitel a jejich vztah byl velmi ovlivněn Arrtharukovou dominantní povahou.
V roce 99 BBY se mu narodil třetí syn, Kanrryuh, a v roce 94 BBY dcera Lauwlyamurry. Kanryho poprvé viděl až po dvou měsících, když se konečně i s Wyrrgym vrátil z obchodní cesty, a ani jednomu z mláďat se pak příliš nevěnoval, protože měl na starosti důležitější věci. Obě mladší děti se na jeho návraty zpočátku těšily, ale postupně se mu víc a víc odcizovaly a manželka na tom nebyla o moc lépe.
Roku 89 BBY byl při narozeninové oslavě synovce zabit jak Georgg, tak jeho manželka a jejich nenarozené dítě. Arrtharuk byl šílený žalem a požadoval pro synovce, který je zabil, smrt. Když pak s pomocí jeho vlastních dětí uprchl, zlost si vybil na Salltrynovi, bez jehož koláčků by k ničemu nedošlo, a přinutil ho začít pracovat pro rodinnou firmu.
Roku 87 BBY byl Wyrrgy zajat piráty skupiny Rudí raubíři a prodán do otroctví, což Arrtharuk těžce nesl a začal až nezdravě pracovat. Jeho povinnosti hodil na Salltryna, který se jich ujal se ctí i umem, a doufal, že svého prvorozeného ještě někdy uvidí. O tři roky později se mu přání splnilo, Wyrrgy opět zaujal pozici preferovaného syna a na Salltrynovy předchozí zásluhy nebyl vůbec brán zřetel. Wyrrgy však začal obchody kazit a po zpackání několika relativně důležitých mu Arrtharuk nabídl, jestli nechce radši jít studovat leteckou akademii na Corellii, kde nenadělá tolik škod. Wyrrgy přijal a Arrtharuk se Salltrynem ztrátu rychle vykompenzovali.
V roce 75 BBY se Wyrrgy vrátil z akademie s hodností vesmírného kapitána a červeným diplomem pro nejlepšího absolventa z ročníku a sebejistě na sebe přebral spoustu povinností, které do té doby náležely Arrtharukovi. Ještě v témže roce byl však sestřelen nad Yaga Minor, ochrnul a Arrtharukovi se všechno vrátilo. Nad stavem svého syna ve skrytu duše truchlil, ale navenek vše maskoval znásobením zápalu do práce a stal se diagnostikovatelným workholikem.
V roce 75 BBY se málem popral se synovcem, který se objevil v Tyrvrarru a který následně v jeho lodi a bez jeho svolení odvezl Wyrrgyho neznámo kam. Okamžitě na něj nechal vypsat galaktický zatykač, ale stejně je celé roky neviděl. Aby toho nebylo málo, utekl od něj i nejmladší syn, který měl toho řvaní dost a radši nastoupil na mysliveckou školu. Arrtharuk tedy na Wyrrgyho místo dosadil Salltryna a snažil se další prací zapomenout na zradu zbytku rodiny.
V roce 71 BBY se oba hledaní sami od sebe vrátili, Wyrrgy uzdravený. Arrtharuk se pokusil udobřit se synovcem, ale ten ho odmítl a odešel do Země stínů. Vrátil tedy alespoň Wyrrgymu jeho původní post, čímž Salltryna opět upozadil. Kanryho už nevídal ani o svátcích, se ženou přestali manželsky žít a dcera se mu vyhýbala, jak jen to šlo.
Roku 69 BBY přišel Arrtharuk kvůli Wyrrgyho nedbalosti o Vilného tacha a nemalou sumu peněz, což dal prvorozenému náležitě sežrat. Nečekaně se ho však zastal Salltryn, což Arrtharuka popudilo natolik, že svůj hněv stočil i na něj a přiměl ho k odchodu do Země stínů.
O pouhý rok později byl Tyrvrarr napaden otrokáři. Arrtharuk byl zajat a celou vesnici nakonec zachránili Demonbacca se Salltrynem. Arrtharuk se s nimi opět snažil usmířit, nyní s lepším výsledkem, ale i tak oba mladí chlupáči odešli.
V roce 55 BBY se definitivně rozhádal i s dcerou, kterou chtěl proti její vůli výhodně provdat za syna vlivného správce největšího přístavu na Kwookrrru a která kvůli tomu utekla z domova a později i z planety. Doma už se neukazoval prakticky vůbec, veškerý čas trávil na služebních cestách a spokojeně sledoval, jak se s Grombou přátelí i Wyrrgy. Podstatně méně spokojený byl s jeho pracovní morálkou, protože si často zaletěl někam zablbnout s kamarády, a přímo zuřil, když se dozvěděl, že si našel holku z Brrrna, protože pro něj měl tajně vyhlédnutou Atormentadu, princeznu z rodu Cherwooků, z jejíhož otce už dokonce vypáčil věno. V následujících měsících tak dělal vše pro to, aby se ti dva rozešli, neboť odmítal cokoliv vracet.
V roce 43 BBY jeho spory s Wyrrgym vyvrcholily hádkou nad nepovedeným obchodem a přestali spolu mluvit, čímž přišel i o své poslední dítě. Často pak přemýšlel, kde udělal chybu, ale omlouvat se již nehodlal, jen preventivně sepsal závěť.
V roce 39 BBY byl pozván na obchodní večírek na Nal Hutta. Tam mu sympatický Skakoan v přátelském duchu nabídl trochu exotického moku k ochutnání, on tak s chutí učinil a pokračoval ve vyjednávání nových obchodů. Netušil, že jeho dny jsou sečteny, protože se stal cílem úkladné vraždy! Po návratu domů se jeho zdravotní stav rychle zhoršil a během několika dní zemřel, oficiálně na selhání ledvin.
Na pohřbu se sešli všichni jeho žijící příbuzní včetně dětí, jen Demonbacca chyběl.