Arrarat

„Já mám kocábku náram-, náram-, náram-, kocábku náram-, náramnou!“
- Arrtharukův popěvek při údržbě kterékoliv firemní lodi

Arrarat byla rodinná obchodní a přepravní společnost z Kashyyyku. Disponovala středně velkými doky ve Rwookrrorro, jedněmi z nejlepších mechaniků, kteří byli k mání, a malou flotilou přepravních lodí. Jejím zakladatelem byl Wookiee Arrtharuk, jeho zaměstnanci byli dobře placení a neměli si na co stěžovat.

Historie

Arrarat byl založen roku 120 BBY ve Rwookrrorro, a to Arrtharukem, který svou vytrvalou prací pro Hutta Grombu konečně nastřádal dostatečný kapitál. Hned po registraci společnosti si pronajal dva vedle sebe stojící hangáry v opravářských docích hlavního města, najal Brazzku s manželem a krom opravářských a servisních služeb začal inzerovat i přepravu osob či zboží. Zlí jazykové Arrtharukovi prorokovali nezdar, ale on se svým Bílým tesákem všem vytřel zrak, když byl schopný díky kontaktům, které si vytvořil za služby pro Grombu, už roku 112 BBY hangáry odkoupit, přikoupit další tři a pořídit další dvě lodě. Arrtharukova prestiž raketově stoupla, najal nové zaměstnance, osobně se podílel na jejich školeních a aktivně pracoval nejen v docích, ale i létal se zakázkami. Kromě klasického přepravování zásilek se Arrtharuk později začal věnovat také sledování galaktického trhu, takže pak s Tesákem létal nakupovat levně zboží tam, kde to bylo výhodné, a posléze jej odvážel prodat draze tam, kde o něj byl zájem.
Od roku 101 BBY byl do dění ve společnosti mnohem více zapojován Arrtharukův první syn Wyrrgy. Arrtharuk ho bral na obchodní cesty po galaxii a plánoval z něj vychovat svého nástupce.
V roce 97 BBY se do doků společnosti vloupala banda Trandoshanů, kteří chtěli ukrást některou z opravovaných lodí. Wyrrgy se jim postavil, ale krádeži zabránit nedokázal a ještě byl strašlivě zbit. Všechny škody naštěstí proplatila pojišťovna.
Od roku 89 BBY byl zaměstnancem společnosti i Arrtharukův druhý syn Salltryn, zpočátku aby přestal vymýšlet kraviny s drogami, později aby taky přiložil ruku k dílu a něco se naučil.
Roku 87 BBY byl Wyrrgy zajat piráty skupiny Rudí raubíři a prodán do otroctví, což Arrtharuk těžce nesl a začal až nezdravě pracovat. Wyrrgyho povinnosti padly na Salltryna, který se jich ujal se ctí i umem.
Když se Wyrrgy v roce 84 BBY vrátil, opět zaujal pozici preferovaného syna a na Salltrynovy předchozí zásluhy nebyl vůbec brán zřetel. Záhy ovšem začal obchody kazit a po zpackání několika relativně důležitých mu otec nabídl, jestli nechce radši jít studovat leteckou akademii na Corellii. Wyrrgy přijal a Arrtharuk se Salltrynem ztrátu rychle vykompenzovali.
V roce 75 BBY se Wyrrgy vrátil podruhé, s hodností vesmírného kapitána a červeným diplomem pro nejlepšího absolventa z ročníku, a sebejistě přebral spoustu otcových povinností. Ještě v témže roce byl však i s Green Mile sestřelen nad Yaga Minor a jako ochrnutý nebyl pro společnost o moc přínosnější než poté, co ho jeho bratranec unesl a dovezl za léčitelkou. Po dobu Wyrrgyho nepřítomnosti zastoupil post Arrtharukova hlavního pobočníka opět Salltryn.
Když se Wyrrgy v roce 71 BBY vrátil potřetí, již uzdravený, byl dojatým Arrtharukem jako již dvakrát předtím okamžitě jmenován pobočníkem místo Salltryna. Wyrrgy však také obnovil své aktivity s Černými ohaři, jimž věnoval mnoho času i energie, a situace ve firmě tak nebyla ideální.
V roce 69 BBY došlo k incidentu, kdy Wyrrgy z nedbalosti porušil obchodní trasu a Obchodní klan mu zabavil Vilného tacha i s nákladem. Následný soud prohrál a společnost přišla o hromadu peněz, ještě důležitější byla ale následná dohra v rodině, kdy se Salltryn Wyrrgyho zastal a byl vyplísněn natolik, že to pro něj byla poslední kapka.
V následujících letech tak společnost spíše stagnovala, protože Wyrrgy se jí věnoval jen částečně, ovšem v roce 56 BBY se mu povedlo přidat na seznam klientů senátora Yaruu. Arrtharuk se do práce vrhl ještě intenzivněji, a dokonce hodlal ke zlepšení svého postavení využít i svou dceru, kterou chtěl výhodně provdat za Shteffana, syna správce největších doků na Kwookrrru. Záměr mu však nevyšel, Lawly prchla a napětí v rodině se ještě stupňovalo.
Roku 43 BBY se Wyrrgymu nepovedlo uzavřít velmi důležitý obchod, Arrtharuk to psychicky nevydržel a v rozhořčení dal Wyrrgymu neúspěch za vinu. Pohádali se a rozešli se ve zlém. Wyrrgy pak pro společnost sice stále pracoval, ale nemluvili spolu.
V roce 39 BBY Arrtharuk nečekaně zemřel a podle jeho poslední vůle se vlastníky Arraratu stali Wyrrgy, Salltryn a Kanry s podíly, 70, 20 a 10 %. Kanry, který dlouhodobě nechtěl mít s firmou nic společného, se svého podílu okamžitě vzdal ve prospěch Salltryna, Wyrrgy mu taky věnoval část podílu a oba pak vlastnili polovinu společnosti. Salltryn měl navíc s firmou mnohem větší zkušenosti, a tak změna vedení neměla na efektivitu Arraratu žádný negativní vliv, spíš naopak, a společnost vstoupila do své nejzlatější éry.
Během klonových válek Wyrrgy dohodil společnosti spoustu zakázek pro Republiku, Salltryn makal na firemním PR a přes Arrarat začal přispívat na charitu pro oběti, sirotky klonových válek. Wyrrgy se postupně stále méně angažoval ve vedení firmy a čím dál tím víc ve válce a všechno rozhodování spadlo na Salltryna.
Po rozkazu 66 byl z Wyrrgyho hledaný zločinec, Kanry frnknul s Katárnkem a začal bojovat za svobodu. Po divokém znárodnění společnosti ale dostal Salltryn příležitost stále zůstat ve vedoucí pozici. Sice se musel zodpovídat Impériu, ale to věřilo, že pokud nechá oficiální vedení v jeho rukách, dobře fungující a zajeté doky a přepravní společnost bude dál fungovat a přinášet Impériu užitek a profit.
Salltryn se nějakou dobu rozkoukával, ale odvážně pak začal najímat hromadu nepotřebných pracovních sil, dětí, starců či nemocných a vychytrale si jejich potřebu pro firmu dokázal obhájit. Zachránil tak mnoho životů před očipováním v Táboře 52 a rychlou smrtí z vyčerpání.
Roku 16 BBY se ale Salltryn nevrátil ze služební cesty a do vedení společnosti byl dosazen imperiální úředník, který udělal důkladný audit, všechny nepotřebné chlupáče poslal okopávat kashyyycký chmel či sbírat koku v Táboře 27 a udržoval si jen nejnutnější pracovní sílu, která se musela otáčet o to víc. Arrarat fungoval dál po celou dobu občanské války, jeho význam ale klesal a zašlá sláva se stala bolavou vzpomínkou.