Archa

Archa byla unikátní generační loď Selkathů, která ještě před začátkem sithských válek opustila Manaan a přistála v jezeře na Miu Leptonis IV.

Historie

Stavba lodi začala krátce poté, co se Selkathové poprvé podívali do vesmíru, a byla tedy vybavena pouze velmi primitivním a pomalým hyperpohonem. Obyvatelé Manaanu ji zbudovali proto, aby zachránili svou rasu před očekávanou globální katastrofou, která však nikdy nenastala, a už několik století po odletu na ni spolehlivě zapomněli.
Archa putovala vesmírem, na její palubě se pozvolna střídaly generace a kontakt s vnějším vesmírem navázali jednou jedinkrát, když zareagovali na nouzové volání malé lodi v nedaleké soustavě. Její pilotku, Esmeru z řádu Fallanassi, zachránili na poslední chvíli a ona se rozhodla s nimi z vděčnosti a také pro podobné životní cíle zůstat.
Po příletu do soustavy Tenengara a přistání ve vodě na měsíčku kolem Miu Leptonis posádka rychle zmapovala okolní ekosystém, začala využívat darů jezera a Archa na dně rychle zapadala sedimentem. Malá kolonie se tam měla dobře, ale díky Esmeřinu učení chtěla zůstávat v utajení a ani se nepokoušela o obnovení kontaktu s domovskou planetou nebo venkovním světem. Dokonce se aktivně bránila možnému nalezení tím, že byla v každé generaci vždy jedna strážkyně vycvičená v tradicích Fallanassi, která Archu vnořovala do Bílého proudu a činila ji tak nenalezitelnou.
K odhalení došlo až v roce 21 BBY, kdy byla strážkyní nepříliš kompetentní Basheera. Na vchod do Archy úplnou náhodou narazila Fosh Linn z nedaleké a rovněž skryté enklávy a tamní velmistr Champbacca pak se Selkathy vyjednal oboustranně výhodnou dohodu o nesraní a o obchodování. Její obyvatelé pak i nadále žili v tajnosti a jen občas se za nimi stavila právě Fosh, která tam jako jediná z duhových rytířů doplavala bez přístrojů.
V roce 15 BBY byla enkláva evakuována kvůli očekávanému útoku Inkvizice, nicméně Archa zůstala neodhalena a navíc od rytířů zdědila generátor kvantové díry. Díky němu pak setrvali v tajnosti i po roce 7 BBY, kdy se na oběžné dráze usalašila Dominatrix.