Anredo IX

Anredo IX byla chladná planetka v sektoru Bormea v Jádru, jedna z nejméně zajímavých v celé oblasti. Obíhala na deváté orbitální pozici od svého slunce a byla v soustavě jediným tělesem s vlastní dýchatelnou atmosférou.

Historie

Prvním permanentním osídlením na planetě byla od roku 10556 BBY vězeňská kolonie, kde byli drženi příliš nebezpeční zločinci z okolních civilizovaných světů, ale s poklesem kriminality začala být využívána také jako skladiště a překladiště nákladů a po zbudování moderní infrastruktury tam vznikla soběstačná skladištní kolonie, která se stala členem Republiky. Od těch dob tam ale neustále probíhaly debaty o možném referendu o vystoupení, což mělo negativní dopad na ekonomiku a kolonie od těch dob přinejlepším stagnovala. K referendu nikdy nedošlo a planetka byla i nadále značně závislá na importu a exportu zboží.
Krátce před začátkem války klonů na planetce jednou přistál hrabě Dooku, ale brzy zjistil, že přesvědčovat populaci k vystoupení z Republiky se mu nevyplatí, a zase odletěl. Boje se planetce vyhnuly.
Imperiální diktatura tam nebyla nijak silná a obyvatelé měli pocit jakési svobody. Netušili však, že byla přímo v hlavním městě vybudována pobočka ISB a oni jsou nepřetržitě sledováni.
Roku 13 BBY tam došlo k výbuchu, který velitelství srovnal se zemí a zabil stovky agentů a administrativních pracovníků. Vyšetřování odhalilo, že za teroristickým činem stál agent 80085, na kterého byl obratem vypsán zatykač.

Rodáci