Alvin Zane

„Kašlu na to.“
- Alvinova poslední slova

Alvin Zane byl k Síle citlivý člověk z Ryndellie, jeden z učedníků v temné akademii na Miu Leptonis IV. Jeho potenciál nebyl nijak slavný, v akademii nepobýval dost dlouho na to, aby stihl plně propadnout temné straně, a vlastně to byl na tamní poměry celkem přátelský kluk s velkou dávkou empatie a nadáním na jazyky.

Historie

Narodil se v roce 39 BBY do rodiny chudší střední třídy, bez větších problémů prošel základní školou a začal se učit opravářem, to vše jen s několika málo incidenty, kdy občas vnímal cizí pocity. Nikdy to ale nikomu nenahlásil a nedařilo se mu to ani ovládat.
V roce 22 BBY ho při návštěvě Ryndellie našel jeden z temných akolytů hraběte Dooku a vysvětlil jeho rodičům, že je v zájmu jejich kostí a vnitřních orgánů, aby s ním kluka nechali jít. Alvin se tak dostal na Miu Leptonis IV, kde se spolu s několika dalšími podobně unesenými studenty učil používat Sílu k podpoře Konfederace nezávislých systémů. Se spolužáky vycházel navzdory pozdějšímu zapojení do kolektivu dobře, bez ohledu na jejich rasu, a snažil se zavděčit i mistrům včetně Sev'rance Tann a Rhek Tei, ale to už mu šlo podstatně hůře. Úspěšně si ale postavil světelný meč s oranžovou čepelí a v několika málo trénincích prokázal, že se s ním zvládne nezabít.
Když byla akademie infiltrována dvěma mistry Jedi, postavila ho madam Tann společně s Beenem, Chee a Na'rekem na hlídku v centrální jeskyni. Alvin předpokládal, že jde jen o nějaké cvičení, nicméně jakmile kousek od nich dopadl na zem mrtvý Vrax, i on zapnul meč a vyrazil vstříc chlupatému útočníkovi. Champbacca před jeho očima zabil Beena i Chee a jeho poslal kopancem proti stěně, nicméně Alvin se nevzdával až do chvíle, kdy se na scéně objevila Sev'rance a začalo se mluvit. Wookiee všem přeživším nabídl, že když se vzdají, možná je ještě dokáže dostat do Chrámu Jediů, a Alvin tomu uvěřil. Deaktivoval zbraň, otočil se k odchodu a byl jako dezertér zabit Sev'rance Tann, která po něm bez váhání hodila světelný meč.
Jeho tělo po šarvátce uklidili údi, meč byl uložen v dílně a později ho zdědila Valla Rhake.