Alaris Prime

Alaris Prime byl měsíc plynného obra Alaris v soustavě Kashyyyk. Panovalo tam mírné až tropické klima, většina kontinentů byla hustě zalesněna a obyvatelstvo se nejdřív živilo zemědělstvím a lovem, ale po ukončení první vlny kolonizace přišel rychlý technologický pokrok a z měsíce se stal jeden z předních dodavatelů telekomunikačních technologií do okolních sektorů. V tamních lesích rostly i wroshyry a existovalo hned několik zcela nesprávných teorií o tom, jak se tam dostaly. Žila tam i početná menšina Trandoshanů, kteří neholdovali otrokářství a žili s wookijskými kolonisty v míru, a nejstarší tamní hospodou byla Hlava slimejše.

Města a vesnice

Historie

Jako první přistál na měsíci druid Kurruchich, a to už někdy kolem roku 4500 BBY. Sílící gravitační stín plynného obra mu ale znemožnil odlet, a tak strávil zbytek života šířením wroshyrů a studiem domácí flóry a fauny.
Měsíc se postupně ve stínu planety úplně ztratil, ale kolem roku 1000 BBY, kdy už byl považován za mýtus, se situace začala obracet a někdy krátce před rokem 59 BBY ho již senzory mnohem modernějších lodí normálně zachytily. Wookiové z Kashyyyku okamžitě požádali senát o práva ke kolonizaci a dostali je. Jako první však přistála Obchodní federace, která povolení nedostala, a v roce 39 BBY z toho byl krátký konflikt, v němž bojovali někteří významní Wookiové své doby, například Kuahtemock, Charmanna, Rocco, Shoran a Zymm, kterým pomáhal i rytíř Jedi Champbacca. Ti federační kolonisty vyhnali a na dlouhá desetiletí byl na měsíčku absolutní klid, kterého kolonie využila k rychlému technologickému pokroku. Od roku 24 BBY tam působila Hesska, jejíž komunita Trandoshanů žila s chlupáči v záviděníhodném míru.
Během klonových válek tam Republika vyráběla decimátory, nové obléhací zbraně, což přilákalo pozornost generála Sev'rance Tann. Ta v bleskovém útoku ukradla aktivační kódy k prototypům a zmizela, nicméně ještě před koncem války byly škody opraveny a měsíc byl jedním z předních dodavatelů senzorické, komunikační a výpočetní techniky.
S nástupem Impéria přišly těžké časy, protože prakticky ustal obchod a obyvatelstvo bylo nuceně nasazeno ve vlastních továrnách a farmách, ale zůstalo neočipované. V tamních lesích se ukrývali někteří přeživší disidenti nejen z měsíčku a z Kashyyyku, ale až z Coruscantu.
V roce 14 BBY se tam po příletu v mafiánské káře chvíli ukrývali Chambacca a Sagwen Aisling,1 která tam svého mistra učila vidět skrz Sílu.
Pět let před bitvou o Yavin byl s pomocí lovců z Trandoshi uspořádán zátah na disidenty a většina jich byla následně nuceně nasazena ve fabrikách a na farmách.
Po zničení první Hvězdy smrti byli tamní kolonisté násilně odváděni na práci při stavbě té druhé. Snažil se proti tomu bojovat i kashyyycký odboj v čele s Šošonským králem, kterému se tři týdny po bitvě o Yavin podařilo zachránit várku kolonistů před očipováním a zotročením. Část těchto kolonistů se následně přesunula na palubu Jolly Jedie a posílila povstaleckou buňku kapitána Křupky.

Potenciália

Ještě později se tam možná Champbacca stavil znovu a Banana Brannigan si tam pod jeho dohledem stavěla světelný meč z trosek decimátoru.2
Právě tam pak také nejspíš vybudoval svoje plážové letovisko Hutt Graballa, jakmile dostal od Ch&Ch potřebné finanční zdroje.