Akulla

[„To je originál, s tým pojdeš na oceán a normálně doplave, kde chceš. Lebo aj keď sa otočíš dokola, tak furt pluje rovnako!“]
- Akulla o své první plťce

Akulla byl tmavě šedý Wookiee z Kashyyyku, dobrodruh, stavitel lodí a optimalizátor střech.

Historie

Narodil se roku 5857 BBY v Rwookyavicku, a to jako poslední syn Zmrzzky a pohrobek krále Nanucka z rodu Nanwooků. Celé mládí se musel potýkat se silnou konkurencí starších sourozenců včetně Ramppoucha, nicméně ani podané maximum mu nezaručilo jakýkoliv podíl na vládě, a tak se na to nakonec vykašlal.
Uchýlil se do doků, kde pomáhal s výrobou rybářských lodí a brzy přišel s několika revolučními patenty. V roce 5801 BBY pak postavil plťku, na které sám jako první chlupáč vůbec obeplul hlavní kashyyycký kontinent, a když mu ani to nevyneslo uznání komunity, zkusil ho ještě o patnáct let urputných příprav později obeplavat bez jakékoliv výbavy. Nevyšlo to ani trochu a většina sousedů na něj zapomněla ještě dřív, než vůbec zmizel z dohledu.1
Zhruba ve třetině cesty došel k závěru, že je to blbost, vylezl na břeh a nějakou dobu kočoval po západním království se Shoshony z Wigwamburgu. Během těchto let dokonce navázal intimní vztah s jednou Šošonkou, nicméně ani po dlouhém snažení neměli potomky a Akulla ji nakonec opustil a zamířil do Rwookrrorro.
Tam se živil jako pokrývač, protože se dřevem a vodou to uměl, a později si vzal prostou ženu z lidu, s níž už několik dětí měl.
Zemřel v roce 5496 BBY na otravu krve poté, co šlápl na rezavý hřebík. Ačkoliv se jeho pokrevní linii moc nedařilo a většina příslušníků už o pár generací později nevěděla, že jejich předek byl synem krále, přežila, jeho prapotomek Attakullakulla roku 1035 BBY založil Karrambacullek a některým dalším členům se podařilo přečkat i občanskou válku.