akce Delta

Akce Delta byl krycí název pro snahy kapitána Simbaccy získat aspoň pár vyřazených jedijských stíhačů série Delta, kterými by nahradil jemu silně nevyhovující V-19. Tyto snahy vyvrcholily v roce 6 BBY nájezdem na Majestic a úspěšným odcizením kontejneru se Šlupkami.

Historie

Simbacca se po lepších stíhačkách sháněl už od chvíle, kdy začal létat s povstalci a potřeboval něco lepšího, přičemž se mu jako ideální jevily staré jedijské delty, o nichž kdysi básnil jeho otec. Dostat se k nim však nebylo nic jednoduchého a ani jeho agenti dlouho nedokázali najít vhodný cíl. Až krátce poté, co založil Křupkový odboj, získala agent Sparkle prostřednictvím pašeračky Leely informace, že by se větší množství vyřazených delt mělo nacházet na Sirparu, kde je tamní imperiální posádka využívá jako cvičné terče.
Simbacca tedy zorganizoval nájezd, během nějž s odcizeným tahačem přistáli na Majesticu a pomocí falešných papírů se snažili přesvědčit kapitána, že je posílá velení, které chce stroje výhodně prodat sběrateli. Nešlo to zcela hladce, ale Leela využila svých dovedností a pravda vyšla najevo až ve chvíli, kdy naložený tahač opouštěl hangár. Majestic po povstalcích párkrát vystřelil, ale ti rychle zmizeli v hyperprostoru a unikli do bezpečí na Jolly Jediovi.
Ačkoliv se pak ukázalo, že v kontejneru nejsou původně očekávané delty, nýbrž modernější stroje eta-2, byla akce jednoznačně považována za úspěšnou1 a ani kapitán Majesticu či velitel výcvikového střediska na Sirparu nebyli nijak výrazněji potrestáni, protože se jim ostatně ztratila jen hromada cvičných terčů.