Adamant XVI

Adamant XVI byl republikový konzulární křižník. Sloužil na něm lidský kapitán a posádku tvořili dva Wookiové.

Historie

Krátce poté, co se Republika dozvěděla o invazi Konfederace na Kashyyyk, byl Adamant pověřen dopravením dvou diplomatů z Coruscantu do Kachirha. Cestu s nimi přitom absolvovala i Quaylemeccu, dcera kapitána senátních gardistů Bulgurra, kterou se tento snažil ukrýt před dalším možným útokem na hlavní planetu Republiky.
Konzulární křižník bez problému dorazil do soustavy Kashyyyk, s asistencí Monitoru proletěl bitevní vřavou na orbitě a přistál ve městě, kde měli oba diplomaté začít vyjednávat se zástupci otrokářských organizací. Kapitán rozhodl, že mezitím vyloží Quaylemeccu v horské vesničce a vrátí se, ale cestou byl vydán rozkaz 66 a loď pro podezření z přepravování hledaných Jediů sestřelila její klonová eskorta. Adamant proletěl korunami wroshyrů a po krátkém zbroušení jedné z větví se zastavil o kmen.
Kapitán, Quaylemeccu a jeden člen posádky zemřeli okamžitě po nárazu lodi do stromů, poslední člen posádky vydržel v kritickém stavu dalších dvacet hodin a zemřel až po nálezu transportéru mistrem Champbaccou a jeho kolegy. Vrak chtěla prohledat jednotka klonů, ale Simbacca je s pomocí stáda divokých katarnů zlikvidoval.
Při další obraně sestřelené lodi zemřel Lacien, vrak byl později narafičen tak, aby s příchodem případných dalších klonů spadl z větve.

b_233001.jpg