Adamant XVI

Adamant XVI byl republikový konzulární křižník. Sloužil na něm lidský kapitán a posádku tvořili dva Wookiové.

Historie

Loď opustila doky v roce 40 BBY, byla pokřtěna a v následujících letech sloužila republikovým diplomatům při cestách na světy ve Středním pásu.
Krátce poté, co se Republika dozvěděla o invazi Konfederace na Kashyyyk, byl Adamant pověřen dopravením dvou diplomatů z Coruscantu do Kachirha. Cestu s nimi přitom absolvovala i Quaylemeccu, dcera kapitána senátních gardistů Bulgurra, kterou se tento snažil ukrýt před dalším možným útokem na hlavní planetu Republiky.
Konzulární křižník bez problému dorazil do soustavy Kashyyyk, s asistencí Monitoru proletěl bitevní vřavou na orbitě a přistál ve městě, kde měli oba diplomaté začít vyjednávat se zajatými zástupci otrokářských organizací. Kapitán rozhodl, že mezitím vyloží Quaylemeccu v horské vesničce a vrátí se, ale cestou byl vydán rozkaz 66 a loď pro podezření z přepravování hledaných Jediů sestřelila její klonová eskorta. Adamant proletěl korunami wroshyrů a po krátkém zbroušení jedné z větví se zastavil o kmen.
Kapitán, Quaylemeccu a jeden člen posádky zemřeli okamžitě po nárazu lodi do stromů, poslední člen posádky vydržel v kritickém stavu dalších dvacet hodin a zemřel až po nálezu transportéru mistrem Champbaccou a jeho partou. Vrak chtěla prohledat jednotka klonů, ale Simbacca je s pomocí stáda divokých katarnů zlikvidoval.
Při další obraně sestřelené lodi zemřel Lacien, vrak byl později narafičen tak, aby s příchodem případných dalších klonů spadl z větve, což se o pár dní později skutečně stalo. Vrak s sebou vzal dva zvědavé Trandoshany a od té doby sloužil za úkryt fauně v Zemi stínů.

mTQg6FM.png?1