Aarnyrra

Aarnyrra byla blonďatá Wookiee z Kashyyyku, matka Frodirra a příslušnice rodu Malrys. Byla to vyhlášená specialistka na opravu nejrůznějších translátorů, sama rozuměla sedmnácti cizím jazykům a měla ráda pivo, zejména Levhartomuta a Zubatou žábu. Ačkoliv se chovala trochu jako chlap, nedal se jí upřít jistý šarm, zejména po pár pivech.

Historie

Narodila se roku 110 BBY v Tyrvrarru, a to jako dcera Klymakterry a jejího manžela. Už v kolébce žvatlala v několika zcela neznámých cizích jazycích a na střední škole je začala studovat seriózněji. Byla si vědoma toho, že v okolní galaxii zná každý cizí jazyky aspoň tři, ale taky nepřeceňovala trvanlivost nejrůznějších překladačů a učila se je udržovat, opravovat a aktualizovat, čímž si zajistila slušnou práci. Tu si pak nezřídka brala do Hrbatého hroznu, prokládala ji házením šipek a vyzýváním štamgastů k páce. Nevyhrávala, ale dobře se bavila a to bylo hlavní. Ačkoliv byla výrazně mladší, celkem často se vídala se sestřenicemi Leenncaanou a Naraasirrou, docela si s nimi rozuměla a díky nim také postupně přišla na to, že ve skrytu duše vlastně taky touží po vlastní rodině.
V roce 37 BBY se zakoukala do Bearra, který se v Tyrvrarru stavoval cestou na cvičení, vyměnili si kontakty a v následujících měsících se několikrát viděli. Přestože Aarnyře by bývalo ani v nejmenším nevadilo se s ním vyspat bez větších závazků, on byl proti a v roce 34 BBY se nejen přestěhovala za ním do Lurkooro, ale byli i zasnoubení. Svatba sice musela být odložena, protože na planetu zavítal mistr Yoda s lidským mládětem, které ve Wiradině svatyni cosi urgentně potřebovalo, ale Aarnyrra to brala sportovně a dokonce byla členem uvítacího výboru. Na druhý pokus už vše vyšlo a Sarmarra je oddala, ale ale Bearr pak musel na misi a moc často se nevídali. V jeho nepřítomnosti zútulňovala jejich společné bydlení, opravovala translátory a začala sledovat zápasy kashyyycké fotbalové ligy. Fandila samozřejmě Rumorodcům, ne těm místním náfukům, a nebála se to říkat nahlas.
Strach se dostavil v posledních dnech války klonů, kdy došlo k bitvě o Kachirho, kam byl Bearr jakožto příslušník speciálních jednotek povolán kvůli sabotáži nepřátelské techniky. Aarnyrra společně s ostatními obyvateli města prchla do lesů a tři měsíce se děsila toho, že byl zabit buď droidem nebo klonem, ale pak se naštěstí vrátil a v lesích se skrývali spolu. Přebývali v Zemi stínů, živili se lovem, měli se relativně dobře a v roce 11 BBY se jim tam dokonce narodil syn. Toho učila, měla velkou radost z jeho čarodějného talentu a už se těšila, jak Impérium padne a on bude novým šamanem.
V roce 5 BBY však měli smůlu, dopadla je banda otrokářů a navzdory urputnému úsilí se neubránili. Aarnyrra byla při obraně syna opakovaně zasažena omračovacím výbojem, opakovaně ho odmítla vzít na vědomí a nakonec jí selhalo srdce.
Pohřbena byla na Kashyyyku, ale symbolický náhrobek jí syn nechal zbudovat i na Paloučku padlých na Jolly Jediovi.

Zrcadlový vesmír

V zrcadlovém vesmíru se stala lovkyní lidí a při zakázce na Nar Shaddaa se seznámila s budoucím vládcem galaxie, s nímž měla záhy syna Edda. Vychovávala ho až do chvíle, kdy si pro něj otec přišel, a v podstatě mu ho prodala výměnou za možnost stát se guvernérkou Alaris Prime.